תיקשור בנושא פליטות הפה

פליטות הפה.

דרכו של האדם, הרצופה במאורעות ובהתרחשויות מסוימות הקורות מעת לעת ואשר יוצרות שיחות בין אנשים מסוימים אשר קיימים בהם קשרים מסוימים, שהרי סוג התקשורת הסטנדרטית ביניהם הוא השיחה והדיבור השגרתי והשגור.

לעיתים בעת שמופעלת המחשבה בתדרים אחרים מתדרים הסטנדרטים שהרי משתבשים דברים מסוימים בין הנפש המשדרת אל ההכרה דברים מסוימים ואז מתחוללת טעות או שיבוש מסוים והאדם בהיסח הדעת מביע בקול רם ומבלי להתכוון דברים קצרים אשר נובעים ישירות מתוך תת הכרתו ישר אל החוץ מבלי לעבור סינון או מיון אשר דרשו מן האדם מחשבה ארוכה או הרהור או מלמול ולכן נחשבת זו לאמירה כנה ואמיתית וטהורה למרות שמה המוזר – פליטת הפה הנודעת לשמצה.

כאמור, לעיתים נקלע אדם מסוים לסיטואציה שבה מנהל הוא דין ודברים עם אדם מסוים אחר, או שמה במקרים מסוימים נוספים הוא נושא דברים בפני אנשים אחרים ומשמיע את דעותיו, מחשבותיו ואף את הגיגיו, שהרי ובמידה ומתרחשת פליטת פה מסוימת, היא יכולה לנבוע מכמה אפשרויות וסיבות, כאשר האחת היא פליטת פה כנה ותמימה אשר התרחשה עת נשתבשה דעתו של אותו אדם מתוך כך שחשב הוא על דברים נוספים תוך כדי השמעת הדברים ויצא הוא מתוך מצב של ריכוז מסוים למקום של חוסר ריכוז בין אם רגעי או בין אם יותר מרגעי וכך או כך שכח הוא לרגע קט את משמעות הדברים ואף את הקשרם בין מה ששומעות אוזניו, בין מה שמפיק פיו ובין מה שקולט מוחו באותו רגע.

במידה והאדם המסוים הינו מודע לעצמו ולסביבתו שהרי פליטת הפה התמימה והמקרית לא יכולה להתרחש כלל.

ואולם מן העבר השני קיימות פליטות פה אשר אינן תמימות ובאות מחוסר ריכוז ואף מתוך שיבוש מסוים אלא זו פליטת פה מכוונת ואף מתוכננת ואשר מגיעה מתוך כוונה מראש אשר עלולה להתפרש כפליטת פה תמימה ומבוימת היטב ולכן משמשת אנשים מסוימים על מנת למלא צורך מסוים, טקטי בדרך כלל כאשר יכולים הדברים לנבוע מתוך משא ומתן או דיון או החלפת דברים מילוליים ואשר נקלעים לפרשת דרכים אשר אמורה אותה פליטת פה מכוונת להסיט את הדברים לכיוון מסוים.

לדוגמא – אדם מסוים אשר נמצא במשא ומתן מסוים לגבי נכס מסוים ומנסה להמחיש למוכר הנכס שיוזיל את המחיר המבוקש ולכן פולט בטעות “כי הוא במשא ומתן מתקדם בנוגע לרכישת נכס אחר” ואז אותה פליטת פה מכוונת משמשת כ”רמז” אשר אמור לשנות את מהלך השיחה באופן מסוים.

גם פליטות פה תמימות בין אם במרכאות או שלא יכולות לשמש ככלי יעיל עד מאוד במידה והמשתמש בהם מודע היטב לתזמון אמירת הדברים.

פליטת פה תמימה נחשבת בדרך כלל בהיבטים הסטנדרטים כחוסר טאקט ממדרגה ראשונה.

לדוגמא – גבר מסוים אשר מעיר הערה בנוסח של “את בהריון, נכון?” כלפי אישה מסוימת אשר איננה בהריון ואולם אישה מלאה ובעלת עודף משקל רב היא, שהרי אותה פליטת פה תמימה אשר נחשבת לבעלת חוסר טאקט ממדרגה ראשונה, יכולה להיחשב מן העבר השני, במידה והדברים מתוכננים מראש ונאמרים על מנת להשיג הישג טאקטי מסוים לטאקטיקה מחושבת ומתוזמנת היטב.

לדוגמא – אם אותו גבר פלט את אותה אמירה בטעות, יכול הוא לאלתר ולתקן את הדברים ולאמר כי נשים בהריון נראות יפות וזוהרות ובעלות הילה מדהימה ואז כל נושא השומן נזנח הצידה.

כאמור, נושא פליטות הפה בהיבט הצר של המילה או ככלל נושא הטאקטיקה והאסטרטגיה המילולית הינו נושא רחב יריעה אשר מהווה ללא צל של ספק כלי עבודה יעיל ומרתק ויכול במקרים רבים להעיד על כנותו או חוסר כנותו של אותו אחד או אותה אחת אשר פולט או פולטת אמירות מסוימות בתזמון מסוים וכמובן שיכולות להיות אלו פליטות פה המגיעות ישר מתת ההכרה או שיכולות להיות אלו פליטות פה אשר עוברות מסלול מתוכנן ומתוזמן באופן מודע ומדויק ואשר נועדו להטיח דברים בנקודה מאוד מסוימת ועל מנת להשיג משטרה מאוד ספציפית.

המשמעות של הדברים הינה אחת, כפי שאותו אלמנט מסוים יכול להיות חיובי ומשעשע מצד אחד, כך בהתכוונות שונה, אותו אלמנט עצמו יכול להיות שלילי ומאיים בדיוק כמו כור אטומי כך גם פליטות הפה.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

ייסורי הנפש

אם לא צלחה דרכך באופן מסויים והדברים לא קרו כפי שרצית, עשה שוב את הדברים בלי לוותר אלא השתמש במה שקרה כמתכון בטוח להצלחה בפעם הבאה.

קרא עוד »
תיקשור בנושא יציבות

תיקשור בנושא היציבות

משמעותה המידית של היציבות הינה למעשה משמעות האיזון. כמו על כפות המאזניים אשר למעשה מסמלות באופן מיידי את המחשת האיזון, כך גם היציבות אשר ממחישה

קרא עוד »