תיקשור בנושא האפשרויות

האפשרויות.

מתוך סך כלל הדברים אשר לוקח אדם כאפשרות אשר באה בחשבון למעשה נותן האדם לעצמו מגוון דרכי פעולה ואפשרויות רבות לדברים לקרות.

קיימות עבור האדם מגוון אפשרויות לכמעט כל דבר אשר יעלה על דעתו ולכן גם קיימות עבורו לא מעט התלבטויות והיסוסים בדבר כל דרך כמעט אשר ירצה ללכת בה.

למעשה מגוון האפשרויות והמבחר האינסופי אשר עומדים לראשותו ולבחירתו נותן לו מצד אחד הרבה אפשרויות ומבחר דרכי תמרון ומצד שני, גודש האפשרויות נותן לו גם סיבה טובה להתלבט אל מול אינסוף האפשרויות אשר בדרך כלל מבלבל ומסיח את הדעת ומביא אותו לעיתים למצב של מחשבות שליליות עקב חוסר היכולת לקבל החלטות המיטיבות עבורו.

כאשר אדם מסוים בטוח בתחושותיו וברצונותיו למעשה אין לו לבטים והיסוסים ואז יכול לממש את דרך המחשבה שלו לכלל רצון והגשמה ללא צורך כלל במחשבות אודות האפשרויות הקיימות.

כאשר אדם מסוים מהרהר ומתלבט בבחירה בין שתי נשים מסוימות לצורך זוגיות מסוימת, שהרי מחשבותיו נודדות בין האחת לשנייה ובוחנות את האפשרויות הבאות בין שתיהן.

קיימת בחינת כל נקודות הזכות של כל אחת וקיימות נקודות השלילה של כל אחת וכמובן שההתלבטות גדולה בעיקר שאותו אדם מסוים חש חיבה ומשיכה אל שתיהן כמעט באותה מידה, ואולם אם צריך אותו אדם להחליט בין שתי האפשרויות בלבד שהרי מאחר ושתיהן טובות ונעימות עבורו ורוצה הוא את שתיהן למעשה בדרך כלל הוא ירצה את זו שרוצה אותו פחות מאחר וזהו אתגר עבורו ובדרך כלל אנשים נוטים אם במודע ובדרך כלל שלא במודע אחרי מה שפחות נוח ואפשרי מאחר והמנטליות האנושית בנויה באופן שבו האפשרות המאתגרת יותר היא בדרך כלל האפשרות המעניינת יותר.

אנשים שמתחפרים באזור הנוחות שלהם בדרך כלל גם לא יבקשו לעצמם מגוון אפשרויות.

נטיית הלב של אנשים רבים היא לרכז לעצמם כמות נכבדה של אפשרויות ודרכי פעולה מאחר והשאיפה היא שתהיה יכולת בחירה מושכלת ונכונה מתוך מגוון, כך באותה מידה גם ההיסוסים וחוסר ההחלטיות בולט ושולט במידה ואין את הידע המדויק אודות אותו רצון מסוים.

נהוג לחשוב כי כמה שיש יותר אפשרויות כך גם לאדם קל יותר ואולם אנשים רבים ולמעשה רובם מעדיפים, גם ללא ידיעתם, כי הדברים יהיו קלים יותר עבורם ולכן מגוון האפשרויות הרחב הוא לא בהכרח חיובי עבור אנשים מסוימים.

כאשר ישנה לדוגמא אישה מסוימת אשר נכנסת לחנות נעלים והחליטה שהיא קונה זוג אחד מאחר ורוצה היא לשמח את עצמה, לוקחת היא בחשבון כי קיימת אפשרות כי יהיה לה קשה לבחור בין כמה וכמה אפשרויות ולכן בדרך כלל יש לה נוסחה מסוימת אשר מאפשרת לה לבחור את הנעלים המתאימות ביותר עבורה.

כמו לאותה אישה, כך גם לכל אדם אחר, יש בדרך כלל מגוון של יכולות החלטה לגבי מגוון האפשרויות וכך גם בנוי למעשה מנגנון קבלת ההחלטות שלו המאפשר לו בחירה מתוך האפשרויות הקיימות.

נוסחה מסוימת אשר לוקחת בחשבון מספר אלמנטים קבועים ואשר יחד מרכיבים את אותה נוסחה.

לכל אדם, גם כתוצאה מניסיונו המצטבר קיימת דרך חשיבה בנוגע לקבלת ההחלטות ביחס לאפשרויות העומדות ברשותו בכל מצב נתון אשר קיימות לו התלבטויות מסוימות לגבי דרך מסוימת.

אפשרות ראשונה למעשה היא לבחור באופציה הנוחה והזמינה ביותר ואכן הרבה מאוד אנשים בוחרים בדרך הקלה ביותר מאחר והיא כנראה המוכרת ביותר, ללא סיכונים בדרך כלל וכך גם ההתייחסות לאותה אפשרות, בסוג של ברירת מחדל מובנת, מוכרת ומתבקשת ואולם אותו אדם באופן וודאי לא היה בוחר בדרך זו אם היה צריך לאמר מה הכי היה רוצה.

האופציה השנייה בבחירת האפשרויות והקצת פחות פופולארית אחרי האופציה הנוחה, היא האופציה ההגיונית.

ההיגיון בבחירה מסוימת משמעותה כי האדם בוחר באפשרות מסוימת כי היא למעשה זו אשר אפשר להתפשר עליה באופן המיטבי.

בחירה זו תהיה האפשרות עם כמה שיותר נקודות זכות וכמה שפחות נקודות חובה ולמעשה תהווה את האפשרות הנוחה ביותר עבור אותו אדם אם מה שמטריד אותו אלו השאלות אותן יצטרך לענות ביחס למהות בחירתו.

האפשרות ההגיונית עבורו היא זו אשר תהיה לו יכולת לעמוד מאחוריה מול מגוון רחב ומנוגד של אנשים אשר יצטרך לתת את הדין מולם.

בדרך כלל אצל מנהלים בחברות מגוון קבלת האפשרויות לבחירה מהווה עבורם יכולת לתת הסברים, הן לעצמם והן לממונים אודות קבלת החלטות מסוימות מתוך מגוון אפשרויות.

ההחלטה ההגיונית היא מקום מפלטם הנוח של אנשים אשר אינם פורצי דרך.

האופציה הבאה והקיימת עבור אדם מסוים אשר צריך לקבל החלטות מסוימות היא הבחירה באותה דרך שהיא המסקרנת ביותר עבורו במסגרת כלל האפשרויות העומדות לראשותו.

לדוגמא – אדם מסוים הרוצה לשנות מקום מגורים מסוים והאפשרויות העומדות לרשותו הינן למעשה בלתי מוגבלות שהרי במידה והוא אדם פתוח וסקרן באופיו, שהרי יבחר באפשרות המסקרנת ביותר עבורו ואם אדם שמרן ומחושב, שהרי יבחר בדרך הפחות מסקרנת והיותר הגיונית.

במידה ואותו אדם חושב על שינוים כעל אופציה מרתקת ומסקרנת שהרי זוהי דרכו וליבו גם ילך אחרי האופציה הזו על מנת לחוות חוויות שונות וחדשות והוא גם יהיה זה אשר לא יחשוש משינוים אשר אמורים להגיע בעקבות אותה אפשרות אשר בה בחר.

כאמור הסקרנות נובעת מכל מיני תכונות אופי נוספות אשר שמרנות לבטח אינה מצויה בהן.

בדומה לאדם אשר בוחר באופציה המסקרנת ביותר עבורו, קיים גם האדם אשר יבחר בדרך מעט שונה אולם עדין מיוחדת וזו האופציה או האפשרות אשר הינה המאתגרת ביותר עבורו.

אדם אשר מתוך מגוון האפשרויות אשר עומדות לפניו ובוחר הוא באפשרות המא6תגרת ביותר עבורו, למעשה מעיד הדבר על אופיו ודרכו ומהות מחשבתו.

האדם אשר מנגנון קבלת ההחלטות שלו מחובר אל נפשו ותת הכרתו למעשה נובע הדבר כדרך חיים עבורו וקיימים לא מעט אנשים אשר דרכם היא דרך האתגר והעניין.

אותו אדם אשר יבחר בדרך מסוימת דווקא בגלל שהיא מאתגרת עבורו יותר מאשר נוחה, הגיונית או מסקרנת, למעשה מעמיד את עצמו באתגרים ומבחנים מאחר וזו דרכו וזו הגשמתו ובדרך כלל אנשים אשר קיים בהם הניצוץ המיוחד אשר גורם להם לאתגר את עצמם, יכולים הם לעשות את הבחירות מתוך מקום חופשי ומאפשר.

ממבט על ניתן בהחלט לציין כי ככול שאדם מסוים פחות מחובר לעצמו ולייעודו כך קשה לו יותר לקבל החלטות שהם מעבר לנוחות שלו ולחוסר הרצון שלו לטעות ולתת אחר כך את הדין וחשבון ראשית כל לעצמו וגם לאחרים אשר יוכלו על ידי כך לבקר אותו ולבוא אליו בטענות.

כאמור אותם אנשים בדרך כלל ילכו עם האופציות הנוחות לביצוע והקלות להחלטה וכאמור בעיקר עם אותן החלטות מתוך האפשרויות אשר תהיה ההגיונית ביותר עבורו.

כאמור מצד שני, כאשר אנשים מסוימים מחוברים אל עצמם יותר, שהרי האפשרויות שלהם בדרך כלל ילכו יותר לכוון האפשרויות המסקרנות יותר וכמובן שגם המאתגרות יותר מאחר ואת הנוח ואת ההגיוני תמיד אפשר לקחת.

נוסחה קלה להבנה ואולם קשה ליישום אצל אנשים מסוימים והתשובה לכך מובהקת.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא הציפיות

תיקשור בנושא הציפיות

התקווה כי משהו טוב יקרה היא למעשה ברוב המקרים הסיבה שגורמת לאדם לעשות ולנסות ולהמשיך בדרך ולו רק בזכות העובדה כי היא איננה ידועה מראש.

קרא עוד »

חמלה

משמעויות רבות ומגוונות יש לערך חמלה, כאשר אנו נתייחס למשמעות הרחבה ביותר שלה בעיני כל. ראשית ולפני הכל חמלה הינה רכיב חשוב בכל רגש חיובי

קרא עוד »