תיקשור בנושא האופטימיות

אופטימיות

האופטימיות.

דרכו ומסלול חייו של האדם האופטימי לעיתים קרובות היא דרך קלה יותר, נעימה יותר ומחויכת יותר.

האמונה בטוב היא זו אשר משותפת באופן כללי לאנשים אופטימיים, ואותה אמונה למעשה גורמת לאדם האופטימי לראות דברים אשר אנשים אשר אינם אופטימיים לא יראו כגון את חצי הכוס המלאה אשר משמעותה הינה לחפש את הטוב גם אם על פניו נראה כי אין טוב אלא רק רע.

הטוב מול הרע, החיובי מול השלילי, האור מול החושך, המעניין מול המשעמם ועוד ועוד קצוות וקיצונויות אשר יכולים באופן מוחשי להביא ולהבהיר את ההבדל בין אדם מסוים אשר הינו פסימי ואשר רע לו כל הזמן, ומתבטא באופן שלילי, חושב באופן שלילי, מתנהג באופן שלילי, וכולו חשוך ואפלולי, וכמובן שכאשר הוא מדבר אז הוא משעמם ולא מעניין ואל מולו אדם מסוים אשר בעיקרו הינו אופטימי, ואשר טוב לו כל הזמן, ומתבטא באופן חיובי, חושב באופן חיובי, מתנהג באופן חיובי וכולו מואר וזוהר וכמובן שהוא מדבר ומשעשע ומעניין.

ואולם גם אם ניקח לצורך ההמחשה את אותם הבדלים קיצונים יהיה קל להמחיש את הפערים הקיצוניים בין אופטימיות ופסימיות עדיין רוב האנשים נעים בין לבין ולא כל אחד אופטימי כל הזמן בוא בזמן שגם פסימיות אינה תכונה הבאה לביטוי בכל רגע ובכל שעה.

כאשר קורה מאורע או אירוע מסוים בחייו של אדם ואשר מוגדר כמאורע קשה, מאתגר ושלילי, בדרך כלל קל יותר להבין באם אותו אדם מסוים הינו פסימי או אופטימי.

אופיו הרגיל והיומיומי של אותו אדם משתנה מעט ברגעים אלה ומעת לעת פולט הוא מילים ומשפטים המנסים לקחת את כיוון החשיבה ואת כיוון הדיבורים אל עבר האנרגיות החיוביות והן אלה אשר למעשה נותנים לתחושות ולאנרגיות מסביבו של אותו אדם, להיות נעימות, רגועות, חיוביות ומזמינות, בא בשעה שאצל אנשים פסימיים התמונה הינה הפוכה לחלוטין וכל הדברים הרעים והשלילים יוצאים החוצה וחושפים את אופיו האמיתי של אותו אדם.

ואולם העולם כידוע לא מחולק בחלוקתו הראשונית לאנשים אופטימיים ולאנשים פסימיים, עובדה שזה נתון אשר לא קיימים נתונים בדוקים אודותיהם, כאשר קל יותר לדעת נתונים כגון כמה אנשם יש בכל מדינה, כמה נשים וכמה גברים, כמה מעל גיל 30 וכמה נשים יש בתווך שבין 40-50 למשל, בעוד שמדד האופטימיות הוא נתון שתאורתית לא יכול להיות קיים מאחר וזהו מידע אשר קיים רק בראשותו של כל אדם ספציפי ואין דרך לתת לאותו אדם את היכולת להגדיר לעצמו את מדד האופטימיות שלו, כך שבטח שמדד כזה ברמה העולמית או המקומית יכול היה להיות מדד מעניין מאוד במידה והיה קיים בראשות אנשים אשר יעשו במידע זה דברים מועילים.

העולם כיום אינו מדגיש את חשיבותה של האופטימיות מאחר וממשלות ומנהיגים לא דואגים לאופטימיות אלא רק אם מדובר בשלהם או בזו של אנשי המעגל הקרוב אליהם ואילו שהאחרים יסתדרו לבד עם האופטימיות והפסימיות שלהם.

למעשה האדם האופטימי הינו ראשית כל ולפני הכל גם אם הוא לא מודע לזה תמיד, יצרן מובהק של אנרגיות חיוביות ואשר למעשה הוא המצרך החשוב ביותר שהאדם יכול לייצר בכוחות עצמו, וכמובן גם החיוני ביותר.

האדם האופטימי מטבעו, נולד כמו עם בלוטת יותרת האופטימיות ובאופן ביולוגי כמעט לוקח דברים בקלות, מחייך יותר, נעים יותר, רגוע יותר ובעל יכולת להשרות על סביבתו אווירה נעימה ולא לוחצת או מתוחה באופן כלשהו.

אופן התנהגות כזה למעשה גורם לאנשים אשר נמצאים בסביבתו של אדם כזה, רצון וחשק להיות קרובים אליו באופן כזה או אחר מאחר והרבה יותר נעים להיות במחיצתו של אדם אופטימי מאשר במחיצתו של בנאדם פסימי שנולד עם בלוטת עודף השליליות ואש באופן ביולוגי לוקח דברים קשה, לא מחייך, פחות נעים, לא רגוע, ובעל יכולת להשרות על סביבתו אווירה לא נעימה, לחוצה וכמובן גם מתוחה.

מכאן  שבהגדרה כללית אולם נכונה ניתן לאמר כי פסימיות משמעותה שלילה ופסימיות מייצרת אנרגיות שליליות ובאותה מידה ועל אותו משקל אופטימיות משמעותה חיובי ואופטימיות מייצרת אנרגיות חיוביות ועל כך ראוי כי האדם יהיה מודע באופן כזה או אחר לעובדה כי הוא אדם אופטימי או פסימי מאחר ואם היה יודע האדם כי הוא מייצר אנרגיות שליליות אשר פוגעות בו ובסביבתו באופן מודע שאז אולי היה מנסה להשתמש בנוגדי פסימיות לצורך שיפור במצבו ואז היה חוזר למצב של אופטימיות והיה עובר לייצור של אנרגיות חיוביות החיוניות כל כך לאדם ולאנושות כולה.

כאשר האדם הינו במצב או בתדר אופטימי כאמור טוב ומיטיב הדבר עבורו באופן ברור ומובהק וכאשר אדם מסוים נמצא במצב או בתדר פסימי כאמור רע ופוגע הדבר עבורו באופן חד וברור ובכך למעשה מסתכמת האנרגיה החיובית אל מול האנרגיה השלילית לנוסחה פשוטה וקלה להבנה.

בני האור מול בני החושך כידוע הינו מונח אשר מלווה את האנושות בכל תולדותיה ומסמל מעשה את הכוחות המנוגדים הפועלים בעולם ומשפיעים על התדרים של היקום ואשר למעשה מניעים את העולם באופנים שונים ובדרכים שונות.

זו למעשה פיזיקה, כימיה, ביולוגיה ומתמטיקה בסיסים ואולם לא רלוונטיים באופן כזה או אחר על חיי היומיום של אנשים, ואולם אם ניקח את הדברים מעט למקום מסוים ואשר בו ההבחנה האנושית של כל אחד ואחד ונהיה בהבנה שאדם מסוים הינו חיובי ואדם אחר הינו שלילי שהרי השאיפה של האדם השלילי להפוך לחיובי תהיה גדולה וחזקה מאחר וחיובי זה טוב ואנשים רוצים להיות מוגדרים כטובים ואז המוטיבציה של אותו אדם המוגדר כשלילי תהיה עצומה והוא יעשה כמיטב יכולתו להפוך לאדם המוגדר כחיובי.

הדרך היחידה כאמור עבורה הוא יוכל לעשות היא להפוך לאדם אופטימי ואז יוגדר כאדם חיובי.

אך האם האופטימיות הינה תכונה מולדת? לא.

האדם לא נולד באמת עם בלוטת יותרת האופטימיות וקיימים לו מספר מדדים אשר קובעים עבורו את עובדת היותו אדם אופטימי וראשית כל זו סביבת הולדתו והאנשים אשר ליוו את תהליך גדילתו וצמיחתו בשנות חייו הראשונות, אלו למעשה השנים אשר מעצבות את נורמות חייו של האדם ואת התנהגותו הבסיסית ללא שום קשר להמשך חייו ולאן יתגלגלו הם.

במידה והאדם נולד בסביבה עשירה ומנוכרת אשר בה הכל נמדד בכמה כסף יש או אין לך, שאז צמח להיות אדם פסימי ואולם אם באותו אופן צמח וגדל בשכונת עוני ואולם זכה לאהבה גדולה ולחום משפחתי עוטף שאז צמח ככל הנראה לאדם יותר אופטימי ומאמין בטוב שאם עדין לא הגיע שאז בוא יבוא יום אחד וזהו למעשה ההבדל בין אדם פסימי לבין אדם אופטימי ללא קשר כלשהו כמה נתונים אובייקטיביים להיות אופטימי, זה תמיד בתוך כל אחד ואחד ומה שהוא חש עם עצמו.

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

הצניעות

הצניעות היא בראש ובראשונה דרך חיים אשר מאמינה בכל מאודה בזה שלמעשה כל האנשים שווים ואין בסממנים החיצוניים בכדי לשנות עובדה זו.

קרא עוד »

תיקשור בנושא התחליפים

כאשר הקושי והאתגר מציפים את האדם, חש הוא תחושות לא קלות ולא פשוטות ותוהה הוא בינו לבין עצמו אם יכול הוא בין היתר לפלל ולבקש דרכים חלופיות ואולי גם קלות יותר להתמודדות.

קרא עוד »

תיקשור בנושא התוקפנות

חוסר איזון גורם לתגובות שרשרת אשר אמורות להביע אלמנט מסוים אל נקודות הקצה שלו, כך גם נפש האדם שהיא שיקוף מובהק של גופו, כך מתרחשים הלכה למעשה תהליכים אשר משפיעים באופן מובהק על האדם.

קרא עוד »