תיקשור בנושא החושניות

החושניות.

יכולתו של האדם הבא לידי ביטוי באמצעות חושיו, בין אם הם דומיננטיים יותר ובין אם פחות, עדין סומך הוא על תחושותיו הבאות מהרגשותיו.

היכולת המסוימת אשר באה לידי ביטוי בתחושה מסוימת הנובעת מתפיסתו את המתרחש מסביבו, היא למעשה הבבואה המשתקפת לו מתוך סביבתו הקרובה עת שומע הוא דברים מסוימים, מריח הוא ריחות מסוימים, רואה מראות מסוימים, ממשש הוא דברים מסוימים, טועם טעמים מסוימים וכמובן מרגיש הוא רגשות מסוימים, ככל שהשימוש באותן תחושות משמעותיות עבור אותו אדם מסוים יותר ויותר כך ניתן לאמר כי אותו אדם מסתמך על חושיו.

כאשר אדם מסוים הינו בעל תכונות יוצאות דופן בהסתמכות רבה ביותר על חוש מסוים יותר מאשר חושים מסוימים ניתן לאמר כי חושיו הינם מחודדים עד מאוד וכך שהוא הופך להיות מוכשר יותר בחוש מסוים.

ואולם חוש מסוים אשר מחודד אצל אדם מסוים יותר מאשר אנשים אחרים, לדוגמא חוש המישוש שהרי משמעות הדבר היא כי הוא יכול לחוש באופן רב וחזק יותר מאחרים את התחושות המועברות אליו באמצעות כפות ידיו, אצבעותיו וקצותיהן, כך שלמעשה העצבים אשר חשים את המגע המרפרף באמצעות תאי חישה מיוחדים הם אלה אשר למעשה מעבירים את המידע המגיע אל מרכז עיבוד הנתונים הלוא הוא המוח ושם למעשה נוצרת התמונה המלאה המומחשת באמצעות המישוש המסוים.

למעשה חושים מסוימים יכולים למלא את מקומם של חושים מסוימים לצורך השלמת תמונה מסוימת במוחו של האדם.

לדוגמא – האפשרות לחוש משהו באמצעות מגע האצבעות הינו שונה מאשר לחוש משהו באמצעות הלשון או האף או כל איבר אחר המשתתף בפעולת התחושה, ניתן לו לאדם להשתמש בכל חלקי גופו על מנת לחוש ואף למפות את הנתונים הדרושים לו במוחו.

אדם המשתמש בחוש הטעם שלו יכול להיעזר כמובן גם בחוש המישוש על מנת לחוש את המרקם של הפרי למשל, המישוש נותן לאדם מימד של גודל מסוים והוא נעזר בראייתו על מנת לחבר בין מה שחש הוא בידיו והין מה שרואה הוא, כך גם הוא יכול לטעום את הפרי המסוים גם בקצה לשונו, יכול הוא להריח את הפרי על מנת לקבל את המימד של הריח וכמובן יכול הוא גם לשמוע את צלילו של הפרי במידה והוא מועך אותו או מטיח הוא את הפרי אל מול קיר מסוים שאז משמיע הוא גם צליל.

כך שהוא משתמש למעשה בכל חושיו על מנת לתת לאובייקט מסוים את הצורה, התוכן וההבנה לגבי כל מימדיו, כל רבדיו, כל זוויותיו וכמובן כל חושיו אשר נותנים לו את היכולת הטבעית אשר מגיעה ממאגר הידע האינסופי וזו למעשה התחושה הבסיסית או היצר הקדמון.

מנעד החושים של כל אדם למעשה אמורים לשרת אותו באופן סדיר וכאשר חוש אחד של האדם לא מחודד מספיק שאז מקובל ואף הגיוני להניח כי הוא מקבל פיצוי מסוים מן הטבע.

לדוגמא – אדם מסוים ששמיעתו מעט לקויה ואינו יודע תמיד להפריד בין צלילים מסוימים, צורמים וצלולים למשל, ומתקשה להבחין בין תדרים מסוימים של מוסיקה, לא מבדיל בין תדרים גבוהים לנמוכים והוא מזייף באופן נוראי כאשר פותח בשירה בלתי נשלטת. אותו אדם מסוים, סביר להניח כי זוכה לפיצוי מסוים ולדוגמא חוש הטעם שלו יהיה מפותח יותר ויהיה הוא ענין טעם, יעשה הפרדת טעמים בפיו בין דרגות שונות של חמיצות מסוימת, יודע הוא גם לאבחן תדרים שונים בהפרדת טעמים המעידים על חוש טעם מפותח עד מאוד והדבר למעשה באופן מטריציוני נותן לו מכלול של חושים חדים העוזרים לו ביום יום להתנהל בעזרת החושים והיכולת שלו להסתמך עליהם.

החושניות באופן כללי היא יכולתו של האדם להסתמך על חושיו ולתת להם דרור, לחושיו וליצריו.

האדם החושני סומך על תחושותיו אשר מתבססות על רגשותיו והדברים אותם הוא חש, למשל כאשר אישה מסוימת מרגישה משהו כלפי גבר מסוים, היא למעשה מסתמכת על החוש השישי שלה שהוא למעשה חוש הרגש או ההרגשה, כאשר זה קורה למעשה אותה אישה מרגישה “כימיה” עם אותו אדם ולמעשה מתחילה “למפות” אותו אל מאגר התחושות שלה, כאשר על מנת להשלים את התמונה כולה היא יכולה להאזין ולהקשיב לו, יכולה למשש אותו מכף רגל ועד ראש, יכולה להביט בו ולמפות את כל גופו, יכולה להריח אותו, את ריחו המיוחד, המסוים, יכולה לטעום את טעמו ולייצר חוויה חושית מלאה הכוללת התמזגות מושלמת של הגוף והנפש באמצעות חושיה אשר מסייעים בידיה לחוש את החוויה הרב חושית המסוימת הזו.

למעשה אותה אישה נכנסת לקטגוריה של חושנית.

בניגוד לאותה אישה חושנית אשר תוארה לפני זה ישנם אנשים שהם לא חושניים ולמעשה השימוש שלהם בחושים אינו רב ומשמעותי בהשוואה לאנשים חושניים.

ניתן בהחלט לאמר שאנשים אשר נותנים ליצריהם חופש תחושה ומחשבה הינם אנשים יותר דומיננטיים ואשר מחוברים יותר לעצמם ובדרך כלל יהיו אנשים בעלי תדר יוצא דופן.

ללא קשר לעיסוקם או לדרכם, אנשים אשר מוגדרים כחושניים, נוגעים יותר, לוטשים מבטים, קולניים יותר, מלטפים יותר, ישירים יותר ואף נותנים ליצריהם להוביל אותם לא פעם.

הללו אנשים יוצאי דופן אשר בולטים באנרגיות המיוחדות שלהם ולמעשה נותנים לסביבתם תחושה מיוחדת ויוצאת דופן באופן מיוחד וחריג.

אנשים חושניים כאמור מסתמכים יותר על תחושות מכל הסוגים ומכל המינים, האינטליגנציה הרגשית שלהם מפותחת יותר וכך גם כל הווייתם הינה של פתיחות וצלילות המחשבה.

למעשה כל כשרון יוצא דופן של כל אדם מסוים נותן פתח לאותו אדם לגלות מעט מן החושניות שלו מאחר וכל תכונה מסוימת אשר נחשבת אצלו לבולטת ודומיננטית נובעת היא מאחד מן החושים המפותחים שלו ואשר נותנת לו את היכולת אשר נחשבת למיוחדת במינה באותו האופן.

ההסתמכות כאמור על חושיו של האדם נותנות לו את היכולת לחוש יותר ויותר את העומד מולו ועל ידי כך הוא אף יודע להיות מחובר יותר אל תחושותיו.

כאשר אדם מסוים מחובר פחות אל עצמו ואל תחושותיו למעשה הוא מתרחק והולך ממהותו ומהווייתו המושלמת והשלמה.

ממבט על ניתן בהחלט לציין כי אדם אשר מרגיש וחש ומסתמך על תחושותיו באופן כללי, כך ייקל עליו לייצר תקשורת משמעותית עם הסובבים אותו ואילו אדם אשר פחות מחובר לעצמו ואל תחושותיו כך יקשה עליו לייצר תקשורת מספקת עם הסובבים אותו.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא הדרכים

כאשר מצוי ברשות האדם הידע הנדרש לו אודות ניווט הדרך, שאז יכול הוא לנווט את עצמו אל עבר מטרתו בנינוחות ובלב שקט, יוביל אותו אל המטרה של יעודו.

קרא עוד »

תיקשור בנושא האחווה

המחויבות הקיימת במערכת יחסים חברית איננה רשומה בחוזה מסוים. אלא מתקיימת מתוקף מחויבות אשר מתבצעת ונקראת “אחווה”.
מושג זה מאגד בתוכו את התחושה הנעימה והחמימה של דאגה הדדית אשר מושתתת על אותו החיבור הנשמתי העמוק המחייב את שני הצדדים באכפתיות, הכלה ואף דאגה הדדית המאגדת את שניהם לכלל חברות, רעות וחיבור רגשי.

קרא עוד »

ההתמדה

ההתמדה נמדדת ברגעים שבהם האדם מקבל איתותים וסימנים שונים כי הדרך שבה הולך הוא רצופה מכשולים וקשיים.

קרא עוד »