תיקשור בנושא ההתחזקות

ההתחזקות.

ההכרה העוברת בנפשו של האדם מובילה אותו בשלב מסוים בחייו הבוגרים למקומות מיוחדים וייחודיים.

החיבור לנשמה היא למעשה החיבור לנפש והחיבור לנפש הינה החיבור למקום שבו הדברים הולכים ומתבהרים, נעשים מובנים יותר וצלולים יותר.

למעשה ככל שדבר זה מתרחש, כך נפשו של האדם עולה בכל פעם לשלב אחר, מתקדם מקודמו והתחושה שלו הינה התרוממות רוח גדולה מאחר ומבין ומרגיש את הדברים באופן מובהק.

ואולם הדברים המדויקים והמובהקים אשר מתרחשים על נפשו של האדם גורמים לו לא פעם לבלבול רב מאחר והתחושות המלוות אותו הינן תחושות לא מוכרות וזרות מצד אחד ומן העבר השני תחושות טובות ונעימות אשר למעשה גורמות כאמור לבלבול והשאלות רבות והתשובות אשר ברובן גם לא תמיד מספקות גורמות לבלבול רב יותר.

כאשר האדם מחובר לפנימיותו, נובע הדבר כתוצאה מתהליך אשר עובר הוא אט אט ובהדרגה, לא תמיד ולא כל אחד אלא רק הללו אשר מיועדים לכך מלכתחילה.

כאמור תהליך ההסתכלות פנימה מתחיל אצל האדם כאשר מלווה אותו תחושה פנימית עמומה ובלתי מודעת כי קיים חוסר מסוים ביום יום הסטנדרטי שלו. תחושה עמומה זו ההולכת ומתעצמת בשלב מסוים לא נותנת מנוח מאחר והנפש אשר מונעת על ידי הנשמה לא רגועה.

ואולם חוסר הרגיעה הזו, אין משמעותה כעס, רוגז או עצבנות אלא תחושת רצון חזק לעשייה מיוחדת.

אותה עשייה נדרשת לאדם המסוים מאחר וקיימת אצלו התחושה החזקה אשר משודרת מן הנפש של חוסר.

אותו חוסר גורם למעשה לתחושת ריקנות מסוימת אשר הולכת ומתעצמת ככל שעובר הזמן ודורשת את שלה.

אותו חוסר בדרך כלל מגיע ממקום של חוסר בידע אשר כאמור נגרם כתוצאה משאלות אשר מנקרות במוחו ולא נותנות מנוח, המחשבות מנקרות וחוזרות שוב ושוב ואולם בסופו של דבר הצורך לקבל את התשובות גובר והאדם המסוים מתחיל תהליך של התבוננות על עצמו ואולם אין הוא מודע עדיין בשלב הזה כי ההתבוננות נובעת מהנפש אשר עושה עבורו תמונת ראי מסוימת.

כאמור אותה תמונת ראי אשר עושה הנפש עבור האדם יש בה תהליך התקרבות של האדם אל עצמו ונוצרת למעשה מערכת יחסים ההולכת ומתעצמת כאשר התחושות אותן מרגיש האדם מתגבשות לכלל הנעה לפעולה על מנת להתחיל בתהליך של מילוי החוסר המובהק.

בדרך כלל בתקופה הזו הצורך הגדול הינו לקבל את התשובות לשאלות שמנקרות ומתחיל מחקר פנימי אשר יכול לבוא לידי ביטוי בעיקר אצל אנשים מסוימים בצורת התקרבות אל הרוח ואל האמונה מאחר וללא ספק אלו דברים אשר היו טמונים בנשמה במשך שנים ואולם טרם הבשילו ומצאו את הדרך לפרוץ החוצה.

כאשר התזמון נכון וכמות השאלות וחוסר התשובות עולה לדרגות גבוהות יותר, כך האדם המסוים מוצא את דרכו אל עבר מקורות הידע ואל התשובות עבורו.

כאמור, מדובר באנשים מסוימים ולא בכל אחד.

אותם נבחרים למעשה, דרכם וייעודם ידועה מראש ואולם היו צרכים את תקופת ההכנה וההתבשלות על מנת להגיע לשלב שבו מהותם ונשמתם מתחזקות לכלל מעשה ברור.

התקופה הקודמת לתהליך ההתחזקות למעשה מאופיינת כאמור בבילבול ובחוסר התמקדות ונטייה לחולשה רוחנית אשר הינה כמו הגולם אשר משיל את קליפתו והופך לפרפר יפיפה, כך גם האדם אשר למעשה משיל את קליפותיו הקודמות אשר הן “שאריות הנפש” ומייצר עבור עצמו את נשמתו המשודרגת לאחר תהליך ההתקרבות. מדובר למעשה בתהליך מורכב, סבוך ומעניין אשר בו תהליך המודעות העצמית מתרחש בעוצמה רבה ותוך כדי גילוי סימנים, אותות ומופתים הנקרים על דרכו של אותו אדם והסודקים את קליפתו הקודמת על מנת כי יוכל כאמור לצאת מתוכו ומתוך עצמו מחוזק יותר וברור יותר ומדויק יותר עבור עצמו, עבור נפשו, עבור נשמתו וכמובן עבור ייעודו ודרכו הברורה.

תהליך התחזקותו הנובע במקרים הללו מתוך הפנמה של הידע אשר מגיע אליו בין אם מבחירה או שלא, בין אם במודע או שלא, מביא אותו אל תחנות מעבר בדרך ואשר מהוות נקודות ציון משמעותיות בדרך הגילוי העצמית, ההתחזקות וההתקרבות לייעודו.

האמונה המתגבשת אט אט, הינה כמו נסיעה בדרך בלתי ידועה ובלתי מוכרת ומכילה הרבה תהיות לגבי האם זו הדרך הנכונה ואכן הבלבול המאפיין את האדם המסוים בדרכו זו דורשת ואף מקבלת בעבור האנשים המסוימים את מורי הנבוכים שלהם.

יכולים האנשים המסוימים כמובן לשאול את השאלות ולקבל את התשובות באמצעים רבים ביניהם התפתחות רוחנית באמצעות לימודים שונים ואף מגוונים אשר אינם מיקרים עבורם וכך נוצר הפתח לתחילת המסע אל עצמם.

האש הפנימית ניצתת עד מהרה וכמובן שכעת הנתיב ברור והכוון הוא באופן כשזה שאין יותר דרך אחרוה מאחר ואנשים מסוימים אשר ייעודם ודרכם היא דרך ההתחזקות, לא יכולים לחזור אחורה לעולם.

החיבור לנפש ולנשמה נותן את אותותיו והתחושה המתגבשת לכלל שלמות אשר מתהווה לה אט אט וככל שהתשובות המתקבלות מתיישבות כל אחת אל מול כל שאלה שנשאלת.

התחושה האמיתית מתגבשת באופן ברור ומובן ולכן הדרך נעשית בהירה וצלולה יותר.

ואולם הדרך המורכבת, דרך ההתחברות מהווה מסע לא פשוט של גילוי עצמי שלעיתים יכול להיות מטלטל ואף סבוך ומורכב.

אצל אותם אנשים מסוימים אשר למעשה מוגדרים מראש כאנשים נבחרים, נשלחים אליהם השותפים לאותה דרך על מנת כי יסייעו בידיהם ויקלו על קבלתה.

השינוי הגדול מתחיל כאשר תחושות מסוימות ורגילות משתנות והופכות לאחרות, השאלות אשר ניקרו בעבר מפנות את מקומן לשאלות מורכבות יותר והדרך לקבל את התשובות ברורה יותר וקלה יותר.

היכולת הרוחנית מתעצבת עבור האדם המסוים אשר מקבל את דרכו וייעודו באהבה גדולה וממקום אמיתי וכנה מאחר ואין יותר חששות או חרדות מאותה התבוננות פנימית מאחר וכעת ברור כי זו הדרך היחידה ואין אחרת.

האדם המסוים אשר מצליח לעמוד בניסיונות שונים אשר נקרים על דרכו, מתחיל להפנים את העובדה כי הדברים אינם מתרחשים סתם ללא סיבה ובכל דבר יש תחליט ברורה ומדויקת.

היכולת המתגבשת לקבל בזרועות פתוחות את ייעודו ואת דרכו, השמחה הפנימית אשר נובעת מנפשו של האדם, עת מגלה הוא את עצמו ולומד לאהוב את עצמו ומפנים את תכונותיו ואת סגולותיו, זהו רגע עוצמתי ומיוחד ומקדמת אותו שוב אל עבר דרך חייו העתידית בנפש חפצה ובלב שלם.

חוסר האיזון והבילבול מפנים אט אט את מקומם עבור איזון, יציבות, קבלה והשלמה עד כי הנפש מאותת לנשמה כי הושלם לו עוד מעגל קסמים והתבצעה עוד עליה על דרך המלך באופן מעניין ועוצמתי.

דרכם של הנבחרים היא דרך קשה, סבוכה ומאתגרת ואולם נובע הדבר מתוך כך שאמורים הם לשמש דוגמא ומופת לאנשים רבים ומידת הכנות שלהם והיכולת לתת מעצמם ומדרכם עבור אנשים רבים הזקוקים לכך היא זו אשר מאפשרת להם להתחזק בדרכם ולחזק תוך כדי כך את הזקוקים לחיזוק ולהתחזקות.

נקודות המוצא הינה התחדשות והתחלות אשר נותנות את המטענים החיובים לאלו הנזקקים לכך.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

רגשות האשמה

אשמה מכילה בתוכה מספר מסויים של רגשות, אנו יכולים לפרק את האשמה לכאב, לזעם, לכעס, לתסכול, לצער, לדכדוך ואף לדיכאון כרוני.

קרא עוד »