תיקשור בנושא המשפחתיות

המשפחתיות.

דרכו של האדם הרצופה בנתינה ובקבלה במשך כל חייו והנותנת לנשמתו ולהבנתו מקום אשר איננו שיפוטי או השוואתי מגיע מן השורשים העמוקים אשר הינם נטועים באדמה מוצקה אך פורייה הנקראת משפחה.

מושג המשפחה עבור האדם הינו למעשה המקום היציב והבטוח עבור הללו שיצוקים באופן החיובי ביותר עבור עצמם ואשר מקורו ומעצם היותו תא מסוים אשר מכיל את הקרובים אליו ביותר, שארי בשרו, האנשים המעניקים לו את אותו מקום בטוח ומיוחד.

אותו תא משפחתי הכולל במבנהו הסטנדרטי אב ואם ואחים ואחיות, היווה בעבר, מהווים כיום ואף יהווה בעתיד אם כי בסטנדרטים מעט שונים את היסוד להווייתו של כל אדם ואשר אותו מבנה היווה עבור אדם וחווה את ראשית בריאת האדם ותחילת האנושות בכלל.

עבור האדם המסוים אשר גדל אט אט ואשר עושה את צעדיו הראשונים, מהווה המשפחה את מקום גדילתו, את מקום חינוכו על פי ערכי אותה משפחה והכוללת את המסורת המשפחתית של דורי דורות הלוקחים אותו במובנים רבים אל שמה והמוניטין שלה והכל לפי הקשרים מסוימים הקשורים בשושלת היוחסין הענפה של משפחתו הגרעינית וכמו כן את קרובי המשפחה מצד הוריו הביולוגים ואת מקום משכנה של אותה משפחה בין אם הם נטועים במקום אחד או גם כמה מקומות בו זמנית.

מוסד המשפחה הינו כאמור, מקום גדילתו ואף חינוכו של אותו אדם וכאשר גדל הוא ומקים את משפחתו שלו, שהרי גדלה משפחה זו אל אותה שושלת והענפים המשתרגים ממנה מקבלים מיימדים נוספים ורבדים נוספים ככל שעוברים זמן מסוים מדור לדור.

קיימים סוגים שונים של תאים ומבנים מסוימים המגדירים משפחה ובהם המבנה הפטריאכלי אשר בו מוגדר האב כחזק והשולט ומהווה את ראש המשפחה ויכולה גם להיות משפחה מטריאלית אשר בה האם הינה הדומיננטית ואולם המבנה הנכון והמאוזן הינו זה אשר מאחד ומגבש הן את מקום האב והן את מקום האם ביחד, גם במקום המאוזן וגם במקום המאוחד ואשר גם זה וגם זו משלימים אחד את השנייה והאחת את השני והנותנים למשפחה את בסיסה הרחב והמכיל, את התשתית היציבה אשר נותנת לכל בני המשפחה את מקומם ואת תפקידם וייעודם ואף המאפשרת עבורם על מנת כי יחושו חלק אינטגראלי וסינרגי בתוך המבנה המסוים.

כמובן שהצאצאים אשר בין אם הינם יחידים או מעטים ובין אם רבים ומגוונים משמשים כחלק מאותם אלמנטים המרכיבים את אותה משפחה מסוימת.

קיימות בין היתר בתוך מבנה המשפחה צורות שונות של יחסי גומלין בין האלמנטים המרכיבים את אותה משפחה, קיים מושג ההיררכיה בכל משפחה, האח הבכור והבאים אחריו ואשר מקובל בימים עברו בדגש רב על תפקיד האח הגדול כעוזר ראשון במעלה לפרנסת אותה משפחה ואותו אח בוגר גם במקרה הצורך נוטל פיקוד על יתר אחיו כאשר ההורים או אחד מהם לא יכול יותר לשמש כראש הפירמידה.

המשפחה בימי קדם ואולם במקרים רבים גם כיום מהווה יחידה מנוהלת מסוימת בהיבט הכלכלי ונהוג היה שמשפחה גרה במקום אחד במבנה של חמולה או שבט ובו כל בני המשפחה לא עוזבים את הקן המשפחתי הנוח אלא אף מרחיבים אותו ומצרפים אליה את בני זוגם ואת צאצאיהם לצורך הרחבת המשפחה ואף חיזוקה וחיזוק תשתיתה בהיבטים הכלכליים המסוימים.

שמה המסוים של המשפחה וכמו כן הייחוס שלה היווה בעבר ומהווה גם כיום, לא פעם, כבעל חשיבות מהמעלה הראשונה.

הייחוס המשפחתי של אדם מסוים והרבה אל בעלי בני משפחה בעלי כוח והשפעה כמו גם לדוגמא במשפחה אשר הינה בעלת כוח, שררה וכבוד כגון משפחת המלוכה ואשר על פי אותו מודל, במידה וראש המשפחה הינו גם שליט מדינה או לשם שינוי ראש תאגיד מסוים שהרי בניו ובנותיו, מן הסתם אמורים לרשת אותו ולהמשיך את השושלת, לא בהכרח על פי כישוריהם האובייקטיביים אלא על פי מסורת עתיקת יומין אשר ממליכה את הבאים בתור על פי תזמון היוולדם והדואגת למעמדם היציב על פי אותה היררכיה.

כיום אמנם קיימת חשיבות משנית לאותם סדרי בראשית אולם עדין הייחוס המשפחתי נותן במקרים מסוימים לאנשים מסוימים את מקומם לא בזכות אלא בחסד.

 

 

 

 

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא הביטחון העצמי

הביטחון העצמי. מהותו של האדם, נפשו ואישיותו, דרכו וייעודו, תמיד היו ותמיד יהיו מבוססים על תשתית אמונתו בעצמו. יכולתו של האדם המסוים להיות מודע ליכולותיו,

קרא עוד »
תיקשור בנושא הזדמנויות

תיקשור בנושא ההזדמנות

ניצול הזדמנות יכולה להתקיים רק כאשר אותו אדם יכול להבין כי נפלה לידיו הזדמנות והמקום שבו הוא נמצא בדיוק על אותה נקודה ספציפית שאותה יכול להבין ולשים עליה את האצבע ופשוט ללחוץ על הכפתור ולגרום לדברים לקרות, אזי זוהי ניצול ההזדמנות.

קרא עוד »