תיקשור בנושא ההתפעלות

ההתפעלות.

האדם המסוים המשתמש ביכולותיו המסוימות והנותן לעצמו מעת לעת את התכונה המסוימת היוצאת מתוך נשמתו אשר לרגע קט משמשת אותו כראי לנפשו ואשר מביע הוא את עצמו באופן כזה המהווה הוא בעיני עצמו אלמנט התקדמות לעומת הרגע הקודם שבו היה שרוי במצב רוח מסוים וברגע אחר במצב רוח אחר שאז יוצאות ממנו אנרגיות מסוימות המעניקות לאותו רגע מימד מיוחד אשר מביע את עצמו באופן מיוחד.

ההתפעלות עבור האדם הינה היכולת שלו להביע את הערכתו החיצונית באופן מסוים כתגובה למשהו או למישהו אשר הרשים אותו באופן יוצא דופן וכך גם רצונו של המתפעל – להביע את התפעלותו באופן פעיל ואקטיבי ולא לשמור פנימה את תגובתו היוצאת דופן לנוכח וכתגובה לדברים מסוימים אשר מגיב הוא אליהם.

ההתפעלות משמשת את האדם לצורך מאוד מסוים אשר נותן לו את היכולת להגיב באופן חיובי.

כאשר אדם מסוים מלא בהתפעלות למעשה זו צורת הבעה עבורו הנותנת לו את היכולת להפגין במודע כלפי חוץ ובאופן מובהק את הערכתו למראה עיניו או גם למשמע אוזניו, או אפילו לדברים אשר נוגעים לליבו.

התפעלות מתקשרת אצל אנשים מסוימים להבעת הערכה מאחר וגילוי קיצוני של הערכה בא לידי ביטוי בדרך כלל באופן חיצוני ובסמליות מסוימת.

לדוגמא – גבר מסוים אשר רואה לפניו ברחוב מכונית מסוימת ואשר מלהיטה את הדמיון עבורו והינה מכונית אדומה וספורטיבית ואשר כמוה טרם ראה אלא רק בתמונות והינה היא פה לפניו, שהרי הוא פורץ בקריאות התפעלות רמות וכמובן שמצלם הוא אותה מכל הכוונים ומכל הזויות מאחר וזו דרכו להביע את התפעלותו הרבה.

באופן כללי ניתן לאמר כי התפעלות בדרך כלל באה לידי ביטוי באופן פעיל וכי התפעלות פסיבית הינה בדרך כלל נדירה ביותר.

כל אדם אשר מעורר אצל אדם אחר התפעלות, יש כנראה סיבה טובה לכך.

ההתפעלות קשורה באופן ישיר לנושא היצר וליצירתיות.

אמנים מסוימים כגון מוסיקאים, ציירים, פסלים, אומני מטבח, אומני רחוב, קוסמים, להטוטנים ועוד מסוגם, אלה אשר הינם יצירתיים באופן מיוחד, למעשה על ידי יצירותיהם אמורים ליצור התפעלות.

אותם אלה אשר מעשי ידיהם והיצירה שלהם איננה מעוררת אצל אחרים תגובות מתפעלות שהרי משמעות הדבר עבורם הינה כי כנראה או שהם לא הצליחו ביצירתם לעורר התפעלות מאחר והיא לא כזאת מוצלחת או שהצד שאמור להתפעל לא הבין את משמעותם המיוחדת ולכן לא הביע התפעלות.

כל מעשה אשר עושה אדם מסוים ואשר עומד לבחינה מסוימת אצל אנשים מסוימים אחרים הינו למעשה עומד למבחן מסוים אשר נותן לצד המייצר מדד מסוים.

אותו מדד נמדד באותו אופן גם בהתפעלות גדולה ורבה מצד אחד, המביע התלהבות או מצד שני, חוסר התפעלות המביע אכזבה וחוסר התלהבות.

כמובן שעבור אנשים מסוימים קיימת גם ההתפעלות ככלי מניפולטיבי מסוים אשר נותן את האפשרות לגלות התפעלות מזויפת על מנת להשיג מטרות מסוימות.

למשל, התפעלות מזויפת המובעת על ידי אדם מסוים כלפי שמלה אשר לובשת אשה מסוימת ואשר אותו אדם מנסה לרצות את אותה אישה על מנת להשיג אצלה מטרות מסוימות שהרי אותה התפעלות מזויפת יש בה שימוש ככלי למטרותיו הסמויות.

לעיתים, חנפנות סמויה באה לידי ביטוי בהתפעלות לא אמיתית וכנה או לחילופין מוגזמת ומופרזת.

מצד שני כאשר שני נגני גיטרה יושבים אחד בחברת השני ואחד מהם מנגן קטע מופלא  אשר מעורר אצל השני התפעלות ואולם הוא יותר מקנא ביכולות הנגינה המופלאות של האחד, שהרי אם יגלה התפעלות קלושה שהרי זה מאחר והוא לא יכול לפרגן ואותה התפעלות קלושה נועדה עבורו לכסות באופן מסוים על חוסר יכולת הפירגון שלו ומהווה איתות מובהק לכך שהוא מקנא.

באופן טבעי, קיים אצל כל אדם, רצון חזק, בין אם מודע או לא מודע לקבל פידבקים ברמה כזו או אחרת למעשה ידיו וכאשר אדם מסוים עושה או בורא משהו שהרי תגובות של התפעלות, כמובן בהנחה והינן כנות ולא מזויפות, נותנות לו תגובה על הדברים.

ההתפעלות הינה סממן חיובי אשר נותן לאנשים רבים כמו פרס והכרה בעצמם.

תגובות באופן כללי הינן מעשה נדרש עבור אנשים אשר חשוב להם לקבל אותן לצורך הכרה באותם דברים מסוימים אשר עושים הם.

אומן או מעצב אשר מפרסם את יצירותיו וזוכה לתגובות של התפעלות, שהרי זוהי למעשה אותה הכרה בערך מעשיו, גם אם הוא מאוד שלם עם פעולותיו עדיין קריאות התפעלות מכל עבר יתנו לו את האקסטרה אשר זקוק לה על מנת כי יוסיף לעצמו עוד נקודות זכות בעבורו.

ואולם, ראשית כל על אותו אדם אשר מצפה לתגובות של התפעלות מן הסביבה להיות שלם ומלא שמחה ממעשה ידיו לפני הכל.

במידה ואדם מסוים מבשל תבשיל מסוים וגאה הוא מאוד במעשה ידיו, שהרי מובן וברור כי אותן קריאות התפעלות והתלהבות מכל עבר מהוות עבורו רק חיזוק לתחושתו שלו ואילו אם אותו תבשיל בעיני עצמו לא היה מוצלח ובכל זאת היה מקבל תשואות התפעלות שהרי יכול לדעת כי האנשים המתפעלים הינם כנראה צבועים.

כאמור ההתפעלות מהווה מדד מסוים עבור האדם לצורך קבלה תגובה מסוימת על דברים מסוימים אותם מייצר או בורא וזקוק הוא לסימן מסוים מצד אנשים אחרים.

קיימת כמובן היכולת להתפעל ממעשי ידיך או ממעשים מסוימים וזוהי המחווה המעניינת ביותר של אדם המתפעל ומופתע ושמח ומתלהב מדברים מסוימים אשר עשה.

 

 

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

חברות

תיקשור בנושא החברות

חבר אמיתי ישמח בהצלחותיך ללא קנאה וצרות עין ויעצב אל מול כשלונותך ולא ישמח לאידך מאחורי גבך רק כי אמרת לו שאתה לא מקבל את דעתו ואת המלצתו ובגלל זה הגיע הכישלון.

קרא עוד »

תיקשור בנושא ההתמקחות

חווה האדם מעת לעת ומדי פעם אירועים מסוימים אשר משפיעים עליו ועל דרכו.
אותם אירועים אשר הינם משמעותיים עבור אותו אדם מאחר ושינויים מסוימים התרחשו עבורו כי התעמת והתמודד הוא עם מצבים אשר בהם נאלץ היה להתמודד עם אנשים מסוימים אשר ניהלו אותו , האדם פיתח את יכולת ההתמקחות שלו כעזר.

קרא עוד »