תיקשור בנושא ההרפתקנות

ההרפתקנות.

הדחף הפנימי שקיים אצל אדם מסוים ואשר מוליך ואף מוביל אותו לחוויות אשר עלולות לגרום לא פעם גם לפגיעה ונזקים מן הצד האחד ואולם גם לחוויות מסעירות ומשנות חיים מן העבר השני. הצורך בהרפתקאות מנקר במוחו של האדם כמו גם דברים רבים אחרים, מתוך תחושת החוסר.

אדם מסוים אשר מגיע עם עצמו למסקנה שמתוך תחושת חוסר ועניין, חוסר בהתרגשות, חוסר בהתלהבות, חוסר בתשוקה ובעוד אלמנטים אשר אמורים ויכולים להלהיב אותו ואולם הוא מרגיש כבוי ומשועמם וחד גוני שאז נפשו מאותת לו כי עליו לקום ולעשות מעשה אשר ידרוש בבת אחת לנפשו ולהווייתו להתלהב, להסתקרן, להתרגש, לחוש תשוקה, שהרי הוא כבר מתכנן את ההרפתקה שלו ולפחות במחשבה הוא בטוח שזה הצד הנכון והמתבקש עבורו.

אצל אנשים לא מעטים אשר יצר ההרפתקנות מצוי אצלם ואשר חיים בדרך כלל את שיגרת היום יום הסטנדרטית שלהם, קיים לו למעשה אותו יצר וטמון עמוק במעמקי נשמתו ואולם כמו כל סוג של יצר קדמון, ממתין הוא בסבלנות אבל בדריכות לרגע הנכון והמדויק שיפרוץ החוצה בקול תרועה רמה.

ההרפתקנות הצרובה באותו אדם למעשה ממתיקה סוד עם מחשבותיו של אותו אדם וממתינה בסבלנות אין קץ לשעת הכושר ולתזמון הנכון והמובהק.

כמו כל יצר אחר, כך גם יצר ההרפתקנות נבנה לו אט אט והתחושות העמומות אשר מגיעות לאותו אדם ולאותה אישה מסוימת אשר סביר להניח כי נמצאים הם גם בעיתוי הנכון עבורם מאחר ויצר ההרפתקנות, ממש כמו כל יצר אחר, קשור ליצירה וליצריות ונמצא עמוק בתוך הווייתו ונשמתו של אותו אדם ושל אותה אישה ורק ממתין להוראות והנחיות ביצוע.

עבור הרבה אנשים, הרפתקה יכולה להתחיל ממקום של חוסר כאמור ולהסתיים לאחר פרק זמן מסוים בתחושה אחרת לחלוטין ואשר לא קשורה לאותה תחושה שגרמה לאותה הרפתקה להתרחש.

לדוגמא, גבר מסוים, שביקש למלא את חייו השגרתיים והמשעממים בהרפתקה מרגשת ורומן אשר ימלא אותו בהתרגשות, התלהבות, שמחה, תשוקה וסיפוק מיני, בוודאי לא תכנן כי דווקא אותה אישה מסוימת אשר אותה פגש במקרה תגרום למהפך מוחלט בחייו מאחר ואותה הרפתקה התפתחה לאהבה ולהתאהבות וכך גם השתלטה על חייו והוא כבר לא התייחס לנושא כאל הרפתקנות אלא מגלה על עצמו דברים רבים שאותם הספיק לשכוח או שלא ידע כלל וכך מצא את עצמו מאוהב ומוכן לצאת למשא אחר לחלוטין ממה שסבר בראשית הדרך, כך הוא גם מתחיל בדרך חדשה עם אותה אישה אשר בחר לצורך הרפתקה זמנית וחולפת.

כאמור הרפתקה קשורה קשר ישיר ובלתי נפרד עם מונחים כגון פחד משינויים וחשש להיפגע.

סביר מאוד ואף הגיוני כי אדם מסוים אשר קיימים בו אלמנטים של פחד, חשש משינויים, שמרנות שורשית וחוסר ספונטניות שהרי הוא יתרחק מכל סיטואציה אשר כרוכה בהרפתקנות.

חוסר הרצון ליטול סיכונים ו”ללכת על בטוח”  מנציחה את אותו אדם ואותה אישה במידה ויקום מישהו וישאל אותם אם הם פרטנרים טובים להרפתקאות, שהרי עם יד על הלב הם כנראה יגידו שלא.

אדם אשר ייצר ההרפתקנות טבוע בו ובנשמתו, יכול לחיות חלקים מתוך חייו ככל האדם, ללא סיכונים, בשגרה סטנדרטית, ללא שינויים ואף ללא רצון משינויים ואולם כאמור אותו יצר הטבוע בו, ממתין בנשמתו לשעת הכושר ולהזדמנות הראשונה על מנת להתחיל להתסיס את האווירה ולייצר תשתית מחשבתית לקנן ולהתפתח.

יכולות להיות לאדם מסוים כל מיני הרפתקאות במהלך חייו, חלקן נחתו עליו במפתיע ואת חלקן הוא יוזם באופן אישי.

יכולות להיות הרפתקאות אשר הגיעו אל אותו אדם מאחר וזימן לו אותן מתוך כך שהרגיש שחסר לו כאמור התרגשות ותחושות מסוימות ולכן שלא במודע, זימן לו סיטואציות מסוימות אשר יכולות להוביל אותו למקום ולזמן מסוים של שעת כושר והזדמנות לחוויות מרגשות וכך שלמעשה מתוך כך שנשמתו מזהה את אותו חוסר ואף הופכת אותו לצורך חזק ומשמעותי לחוויה אשר תהפוך להרפתקה מסוימת.

ומן העבר השני ישנו האדם אשר במודע ומרצון מתכנן את החוויות המסעירות אשר הוא רוצה, ויכולות הללו להיות בתחום האישי, הזוגי וכמובן שגם העסקי שהינו בעל משמעות חזקה ביותר מאחר ובדרך כלל כאשר מדובר בהרפתקה עסקית אין לכך תמיד תדמית חיובית.

טיבעה של הרפתקה, מאחר וסופה לא ידוע, להיות מעט בעיתית ולכן אנשים מסוימים ואף מוסדות מסוימים, בנקים למשל, לא אוהבים הרפתקנות אלא מעדיפים יציבות ואף שיגרה משעממת.

ואולם גם אם מדובר בהרפתקה לא מתוכננת עד לפרטי פרטים, טבעה של הרפתקה הם הדברים הלא צפויים ואשר לא ידועים לפני תחילתה.

אלו למעשה הגורמים הלא ידועים לפני שנכנסים אל עובי הקורה.

אותם גורמים לא ידועים מראש הם אלו אשר למשעה גורמים לסיטואציה המסוימת להיכנס לקטגוריה של הרפתקה מאחר ולמעשה ההרפתקה הינה רצף של פעולות והתרחשויות אשר אינן צפויות ואת סופן אין לדעת.

בהיבט הרחב של הפרשנות לאנשים שאוהבים הם את תחושת ההרפתקנות ניתן לציין כי הם אינם אנשים סטנדרטים ואף ניתן להגדירם כאנשים אשר אוהבים ללכת על הקצה.

ההליכה על הקצה הינה במובן מסוים, הפרעה.

במידה ואדם מסוים מגדיר את עצמו כאחד שאוהב ללכת על הקצה, משמעות הדברים הינה כי הוא אוהב סיכונים, אוהב את הלא שיגרתי, אוהב את הפרפרים בבטן שמעירים ומסעירים אותו, אוהב את תחושת ההצלחה והניצחון המשכרים ומערפיליי החושים ואף את תחושת האכזבה הצורבת אשר מתלווה לאותה שנייה מדויקת שבה הוא מבין שהפסיד או ניכשל.

כאמור ישנם אנשים מסוימים אשר הצורך באותן תחושות מעירות אצלם מעת לעת את אותו יצר הרפתקנות ויש כאלה אשר מצליחים לכלוא ואף גם להשתלט לפרקי זמן ארוכים את הרצון המסוים להרפתקה מסוימת ואולם רוב אוהבי ההרפתקאות זקוקים לאותה תחושה בתדירות אשר מתאימה לכל אחד ואחד, לא כל אחד שאוהב הרפתקאות מסוגל לחוות אחת אחר השנייה ותמיד התחושה המלווה צפייה להרפתקה היא זחיחות מסוימות.

להרפתקה אישית יוצא אדם אשר זקוק באופן חזק לתחושה של שינוי ולא תמיד מוגדרת הפעולה אשר עושה אותו אדם כהרפתקה מראש אלא רק ניסיון לעשייה מסוימת ולא לשבת באפס מעשה.

רק לאחר ניסיון שנכשל או גם הצליח בגדול ניתן בדרך כלל להגדיר את הנעשה כ-יצאנו להרפתקה מסוימת ותוצאותיה הינן כדלקמן.

כל ניסיון לעשייה מסוימת אשר משתבשת בין אם בחוסר מודעות וגם עם במודעות מלאה שהרי תוצאות השיבוש וניסיונות התיקון על הדרך שהרי זוהי הרפתקה מסעירה.

אדם אשר יוצא לשיט לבדו ומתחילה הסערה, שהרי הניסיונות אותם עושה על מנת לייצב את הסירה ולהלחם באיתני הטבע, שהרי זו הרפתקה עבורו.

הקושי הפיזי והנפשי, הפחד מפני הלא נודע, התקוות, הייאוש, הצחוק והבכי, מייצרות עבור האדם חוויה מסוימת אשר מוגדרת עבורו כהרפתקה.

הרפתקנות בתחום העסקי הינה מונח מסוים אשר אינו מעיד על יציבות עסקית.

במישור העסקי יש חשיבות רבה לאמינות ואחריות ואין נטייה ליטול פעילות אשר מוגדרת הרפתקנית ומסוכנת.

מן העבר השני, כל בעל חברה אשר עבר תהליך של אקזיט יכול להעיד כי הייתה זו עבורו הרפתקה מאוד מיוחדת ומרגשת ולכן הרפתקה עסקית שמסתיימת באופן חיובי כמובן שתונצח לעולמים כחוויה מחוננת ואולם מן הצד השני, הרפתקה עסקית שמסתיימת באופן שלילי תרשם כנקודה שחורה וכואבת עבור מי שנטל חלק באותה הרפתקה שלילית.

בכל מקרה, הרפתקה עסקית מערבת לרוב מספר לא קטן של אנשים אשר רובם נמצאים באותה הרפתקה שלא מרצון ובחירה אלא מתוך עבדים של הסיטואציה שהיא הרפתקה של מישהו אחר.

 

הרפתקנות במישור הזוגי הינה המורכבת והמסובכת מכולן.

זוג אשר רק צד אחד שלו זקוק לחוות הרפתקאות ללא ידיעת הצד השני, שהרי קיימת משמעות מסוימת ומוגדרת לאותו יצר הרפתקנות.

זו נקראת “בגידה ומעילה באמון” ויכולה להפוך בקלות ובמהירות לתכלית וסיבה לפרידה זוגית.

ואולם קיימים זוגות מסוימים אשר ממנפים את אותה הרפתקנות לאלמנט מחייה ולא ממית עבור מערכת היחסים הזוגית ועבורם.

זוג מסוים אשר הינו מורכב משני אנשים פתוחים ואף בעלי חשיבה לא סטנדרטית יכולים לשלב עוד אנשים מסוימים, לפי הצרכים שנוצרים ולפי האנשים אשר שולח היקום לעברם על מנת לאורר ולגרום לעניין ולשמחה אצל שני הצדדים.

הזרמת שמחה אל מערכת יחסים זוגית הינה ללא ספק הרפתקה לשני בני הזוג ואולם ההבנה היא כי זו הרפתקה משותפת, מעוררת עניין באותה מערכת זוגית.

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

האינטימיות

האינטימיות הינה תקשורת וכמובן מלווה היא בתדר אשר מתקיים קודם כל עם עצמך וכאמור אדם אשר אין לו אינטימיות עם עצמו והוא מרגיש מספיק נוח על מנת לשתף את עצמו בכל מיני דברים באופן גלוי ופתוח ולהרגיש בנוח עם הדברים שאז יש לו באופן וודאי את היכולת ליהנות גם מחברת עצמו וגם לשתף החוצה אנשים מסויימים אשר איתם הוא מרגיש מספיק בנוח.

קרא עוד »

תיקשור בנושא הקנאה

מקור הקנאה הוא בתחושת חוסר ,היא מתעוררת כאשר מרגיש האדם המקנא כי משהו הולך להילקח ממנו וכאן פוגשת אותו הרכושנות על אלמנטים אשר מאמין הוא שהינם אך ורק שלו.

קרא עוד »
כל סוף הוא התחלה חדשה

תיקשור בנושא ההתחלות

ההתחלות. תחושה מרעננת של הדברים אשר קורים ומתרחשים ואשר נותנים מסגרת לדברים החדשים. כמו בכל דבר כך גם ההתחלה יש לה כוונה מסוימת ואינה מגיעה

קרא עוד »