תיקשור בנושא העדינות

העדינות.

האבחנה המסוימת אשר מאפיינת באופן כללי את ההבדל המהותי והמשמעותי בין גבר סטנדרטי לאשה סטנדרטית הינה העדינות.

יש לה לעדינות מספר אלמנטים אשר נובעת היא מהם ומורכבת ממספר לא קטן של זוויות ונקודות.

האשה המסוימת אשר נוהגת כלפי אחרים באופן עדין יכולה בין היתר לחוש את העומד מולה באופן מכיל ונעים ואף מעבירה תחושה של נועם ורוך שהרי נוהגת היא בדרכה שלה בצורה עדינה.

העדינות נובעת מן הרגש וקשורה היא לאמונתה הבסיסית של אותה אישה ואולם אין זה אומר שהעדינות הינה תכונה אשר מעידה אך ורק על אופי אלא היא יותר צורת התנהגות אשר יוצאת מן הנפש החוצה אל ההתנהגות.

המפגש הראשון עם העדינות אשר חווה האדם הינו למעשה עם לידתו ובילדותו המוקדמת עת מתייחסים בעדינות ובאופן זהיר עם תינוקות שנולדו מאחר ועדינות כאמור הינה תכונה מכילה ובתת הכרתו שמורה לו לאדם התחושה המכילה של עדינות אימהית מכילה.

למעשה, אדם אשר זוכה לחוש עדינות בילדותו המוקדמת זוכה ליכולות מסוימות בהיבט הרגשי באופן משמעותי ובאופן שונה מאדם אשר לא זכה לקבל עדינות בזמן ילדותו המוקדמת וכך שאנשים אשר גדלו ללא מגע יד עדינה ומלטפת בתחילת חייהם, לוקים הם בדרך כלל בחוסר משמעותי של תכונות שמרכיבות בין היתר את העדינות.

ואולם העדינות, מעצם סיווגה על ידי האנושות כתכונה נשית, משפיעה על גברים לא פחות, ממש כמו שקשיחות שנחשבת לתכונה גברית ומתקשרת עם כוחניות קיימת לא פחות אצל נשים בין עם במודע ובעיקר שלא במודע.

בעיני אנשים מסוימים, מתקשרת עדינות עם אופי חלש ועם חוסר יכולת לעמוד על דעתך וקיימים באופן טבעי לא מעט דוגמאות לגברים מסוימים, קשוחים בדרך כלל ואשר יתקשו עד מאוד להתמודד עם נשים קשוחות וחזקות מאחר ומבחינתם המשמעות הנסתרת הינה איום על מקומם ולכך הם לא מוכנים בדרך כלל.

ואולם העדינות, ממש כמו תכונות אופי וצורות התנהגות אנושיות נוספות, יכולה להימצא בכמה וכמה דרגות וכמה וכמה רמות, לדוגמא חוסר עדינות הינה ממש כמו שמה, עדינות שקיים בה חוסר, וכמובן עדינות יתר אשר גם היא תכונה מסוימת אשר מעידה על מפלס גבוה של עדינות, עם כל המשמעויות הנלוות לכך, בין אם בעיני נשים ובין אם בעיני גברים, כאמור נושא העדינות תופס מקום מרכזי בחייהם של כל אנשי התבל, בין אם עדינים הם ובין אם לא, בין אם לוקים הם בחוסר עדינות ובין אם לוקים הם בעדינות יתר.

גם העדינות למעשה בולטת בדרך כלל בהעדרה ולא בנוכחותה וכל אדם בהתאם לתיוג שלו בעיני עצמו בעת גילוי כנות פנימית יוכל לענות לעצמו האם קיימת בו העדינות וכיצד היא באה לידי ביטוי וכיצד ואם הוא מביא לידי ביטוי את דעתו ומחשבתו אודות חוסר עדינות ועדינות יתר.

למעשה קיימים השילובים אשר מתקיימים בין אנשים בעלי תכונות אופי מסוימות ובין אנשים בעלי תכונות אופי אשר שונות בתכלית כגון לדוגמא, עדינות.

שני חברים אשר אחד מהם הינו עדין ואילו השני איננו נמנה עם עדיני הנפש שהרי במידה מסוימת הם משלימים אחד את השני ויוצרים מתוך אותו הבדל דינאמיקה מסוימת ביניהם ואשר שונה מדינאמיקה של שני אנשים אשר שניהם עדינים או אלף אלפי הבדלות, שניהם לוקים בחוסר עדינות וגם לכך יש דינאמיקה מסוימת.

העדינות הינה תכונה מולדת וקשורה היא למהותו של האדם ולאינסטינקט הבסיסי שלו או לייצר הבסיסי של כל אדם ומהותו.

אנשים עדינים בבסיסים אשר אל נוכח דוגמאות חברתיות וצורות חשיבה מסוימות נאלצים לעיתים להדחיק את התכונה המולדת הזו, גורם הדבר לפער ניקר בין פנימיותם אשר שונה לחלוטין מן המעטה החיצוני.

לעומת עדינות יתר אשר כאמור נתפסת כתכונת אופי לא חיובית במיוחד, למרבה הפלא, אנשים אשר נתפשים כחסרי עדינות לא בהכרח יחושו צורך להפנים את התכונה הזו במיוחד כאשר מדובר בגברים ואולם קיימות לא מעט נשים אשר אף הן נוהגות באופן חסר עדינות כלפי חוץ ויתכן גם כלפי פנים.

מודעות עצמית של אדם מסוים ביחס לדרך שבה הוא תופש את עצמו וכיצד הוא נתפש בעיני אחרים היא המפתח בנושא “עדין” זה אשר יכול ללמד את האדם המסוים ואת האשה המסוימת כאשר הם בוחנים ובודקים את פנימיותם ואת חיצוניותם וכיצד הם מעמידים את עצמם בעת התבוננות פנימית כנה ואמיתית.

צצות ועולות שאלות כגון – האם אני עדין ומתחשב והאם זה עולה ומתפס לכלל עדינות יתר או הולך ומידרדר אל עבר חוסר העדינות?

במידה וקיימת בו, באדם, את היכולת לחוש את העדינות בתוך עצמו, סביר להניח שהוא אדם עדין ואם אדם אחר, לא יצליח להבין על מה מדובר, שהרי סביר להניח שהעדינות חסרה בו במידה כזו או אחרת.

ולכן כפי שנאמר העדינות באה לידי ביטוי בעיקר בתחושת חסרונה ובתחושת הימצאותה ואולם תמיד מתוך המודעות העצמית.

ההתנהגות העדינה בסופו של דבר, במידה ונובעת באופן כנה מתוך הנפש אמורה כאשר נמצאת היא במצבה המיטבי, להיות ממקום של כוח ועוצמה ולא ממקום של חולשה או ויתור.

בדרך כלל, חוסר עדינות נובעת היא מחוסר רגישות מסוימת או מחוסר מודעות עצמית וכמובן שבמקרים מסוימים גם מגסות רוח בסיסית וחוסר התנהגות אנושית בסיסית ואולם מיקרים אלה הינם נדירים יחסית וחורגים מן הנורמה , תלוי כמובן באחידות בין הפנים אל החוץ.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא הנוכחות

כאשר אדם מסוים נוכח במקום עבודתו ואף מבצע במידה מסוימת את משימותיו, מטלותיו ואף נוחל הצלחה מסוימת בתפקידו ואולם במידת מה עושה הוא את פעולותיו ללא תשוקה, ללא אמביציה וללא מוטיבציה שהרי משמעות הדבר הינה כי נשמתו נוכחת במידת מה ותו לא.

קרא עוד »

תיקשור בנושא ההבלגה

האדם המרכז את מלוא כוחו ואת תעצומות נפשו, על מנת לעצור את תגובותיו אשר הינן לעיתים לא מידתיות והעלולות לפגוע הן בעצמו והן בסובבים אותו,

קרא עוד »