תיקשור בנושא המחשבה הצלולה

המחשבה הצלולה.

הקשר המיוחד הנובע מהנפש אשר מנהלת מערכת יחסים מיוחדת במינה עם הנשמה גורמת לעיתים למערבולות פנימיות ולרעשים פנימיים אשר מסיתות את המחשבות הצלולות מראשו של האדם.

חוסר היכולת לחשוב באופן רציונאלי למעשה הינו מאפיין מובהק ושיגרתי במיוחד בתקופת זמן זו של העולם, מאחר והמידע והגירויים הסביבתיים אופפים וקיימים ואף מגיעים מכל עבר וללא שליטה אמיתית וללא אבחנה כלל.

לאדם המסוים אשר מתחיל את יומו עם יקיצתו ומסיים את יומו עם תחילת תהליך השינה, מקיים בכל זמן הערות שלו מאמצים אנרגטיים עילאיים על מנת לשמור על רצף מחשבתי מסוים ומאחר וההפרעות מסיתות אותו במשך כל אותו הזמן וקוטעות כל פעם את חוט מחשבתו, התרגל למעשה האדם לחוסר רציפות וחוסר ריכוז קיצוני מאחר והפכה זו לשגרת יומו ופרק הזמן אותו מסוגל להקדיש למחשבות שיהיו נקיות וחסרות הפרעה הינן נדירות וכמעט שלא קיימות.

על מנת להמחיש את ההפרעות והרעשים אשר מתרחשים על האדם באופן תדיר, ניקח לדוגמא קיצונית את המדיה בצורת תוכנית טלוויזיה אשר מופרעת כל מספר דקות על ידי פירסומות, תשדירים, חסויות וכתוביות אשר מרצדות ללא הרף גם אם מדובר בתוכנית מסוימת אשר הינה רצינית ועמוקה ודואגת מן האדם הסטנדרטי ריכוז אשר גם כך מתקשה הוא בכך.

ההפרעות הבלתי פוסקות למעשה נועדו על מנת למקד אותו בפרסומות ובמסרים הנלווים ולא בסרט עצמו המהווה למעשה את הסיבה לכל.

מבראשית ישב האדם מול המסך על מנת לראות את הסרט ולא את הפרסומות אולם מה שיוצא שהריכוז שלו מוסט כל פעם ומחשבתו מתרכזת דווקא במסרים הקלילים יותר וזוכר אותם הרבה יותר טוב מאחר וכך בנוי ומתפקד המוח האנושי הנוכחי, מסרים קצרים מאוד, שטחיים מאוד ולא מעיקים על המוח יותר מידי וכך יוצא שכל מוחו של האדם בנוי מאלפי סרטים זניחים ולא משמעותיים אשר למעשה משאירים מעט מאוד מקום לדברים מהותיים.

צלילות המחשבה הנדירה כל כך מאפשרת לאדם מיקוד בדברים המשמעותיים באמת.

היכולת להתרכז ולהגיע למצב של רוגע פנימי אשר יאפשר את השקט הנדרש על מנת להשקיט גם את הרעשים וההפרעות המביאות את הנפש למצב מסוים של מערבולות אשר למעשה גורמות להפרעות התנהגות אשר באות לידי ביטוי בחוסר יציבות נפשי ומנטאלי והגורמות לאנשים מסוימים למצבי רוח אשר הינם לרוב ירודים בגלל חוסר איזון אנרגטי המסוגל לנוע משמחה ואופטימיות קיצונית לדיכאון ופסימיות.

התנודות הללו נובעות למעשה מחוסר איזון אנרגטי אשר כאמור נובע מחוסר באנרגיות טובות ועודף קיצוני של אנרגיות שליליות וקיימות לא מעט סיבות לכך שאותן נוכל למנות בבוקרו של יום שני זה.

הסיבה המשמעותית ביותר הינה הפשוטה ביותר וכמובן שגם המשמעותית ביותר שהינה מחסור באהבה או מחסור ברגש.

הרגש הינו חיוני ביותר עבור איזון הנפש והנשמה מאחר וההרגשה וההתרגשות גורמות באופן מיידי ללב האדם לפעום באופן שגורם לאדם לאנרגיות חיוביות.

האדם אשר מבקש לעצמו צלילות מחשבה צריך להתמקד בדברים אשר גורמים לאושר מבחינתו ולהתרכז בהם.

ברגע שהדברים הללו גורמים לו להתרגש ולהרגיש נעשתה למעשה כמעט כל העובדה.

ברגש שמדובר נדרשת כמובן האהבה או הכמהה או התשוקה לאלמנט מסוים אשר גורם ללב לפעום ולנפש לשמוח.

יכול הדבר להיגרם מכל דבר אשר משמח את הנפש כמו התאהבות או שיחה מרגשת או ציפיה דרוכה או מפגש מסקרן או תכנון מסוים לעשיה מעניינת ואולם עצם המחשבה אודות משהו מרגש העומד להתרחש מאפשר לאנרגיות חיוביות לתפוס את מקומן של האנרגיות השליליות אשר הן אלו שלמעשה אשר גורמות לחוסר האיזון הקיצוני אצל אנשים מסוימים להרגיש את הדעיכה המנטאלית מתרחשת כל פעם שמחשבתם מוסטת אל עבר המחשבות הטורדניות.

למעשה ניתן להמחיש את הדברים כהסתכלות על אקווריום גדול עם מים צלולים, נקיים ושקופים המסמלים את צלילות המחשבה, המים הינם רגועים ומרגיעים, צלולים ואף חמימים ונעימים ודומה שאף מלאים באנרגיות טובות.

ואז לפתע בתוך המים הרגועים מושלך חומר בלתי ידוע בצבע שחור המזהם את המים.

בתחילה טיפה אחת קטנה וכמעט בלתי מורגשת ואז עוד טיפה ועוד אחת ואז המים אט אט מתחילים להיות עכורים ומכוערים ואז למעשה הצלילות נמוגה ומתפוררת, טיפות שחורות ומזוהמות משתלטות אט אט והופכות את המים לעכירות לא נעימה אשר בינה ובין המים הצלולים אין ולא כלום.

נוכל לדמות את המים למוחו של אדם מסוים אשר מחשבתו צלולה ומאפשרת לאנרגיות הטובות לנוע בו בחופשיות וללא הפרעות ואילו הטיפות השחורות אשר למעשה הינן מחשבות טורדניות כאשר כל טיפה שחורה מייצגת עוד ועוד מחשבות כאלה אשר כל אחת גורמת למעשה לאנרגיות שליליות, רעות ומחלישות ואז למעשה הצלילות נעלמת והעכירות אט אט משתלטת ומסיחה את הדעת לכוון של חוסר איזון קיצוני.

צלילות המחשבה מול העכירות והתקיעות מסמלת את האדם המסוים אשר מתקשה לשמור על איזון אנרגטי ברצף אשר מייטיב איתו לאורח זמן.

חשוב לזכור כי קסמים אכן יכולים לקרות ואולם נדירים הם ואין לצפות להם כפתרון לכל דבר, הקסמים הם הבונוס אשר לעיתים קורים אולם לרוב עבודה קשה וסיזיפית יכולה למלא את מקומם על מנת להבטיח את הדברים אשר נדרשים כאשר הציפייה לדברים טובים הינה דרוכה ואף נדרש/ת.

כאמור האיזון האנרגטי הינו המפתח לאיזון הנפש ולאיזון הנשמה וברגע שקיימת עכירות מחשבתית שהרי קיימת הפרה בוטה של התחושה הרגועה הנגרמת כתוצאה מאנרגיות חיוביות אשר מאפיינת מצבים של אושר, שמחה, אופטימיות, צחוק, גאווה, התלהבות, תשוקה, חיוך, ועליצות כללית אשר מחליפה דיכאון, עצב, פסימיות, בכי, בושה, עלבון, עצלנות ועוד אלמנטים מורידים ושליליים.

כאשר הנפש מוטרדת, הנשמה לא שמחה, הדברים יוצאים החוצה וגם אותו אדם מסוים נראה לא שמח ולא מאושר מאחר ולאורך זמן המראה הכללי שלו מאופיין בחוסר כללי של אנרגיות ומכיוון שכך הוא בירידה ולא בעליה, התחושה הכללית היא של נסיגה ודעיכה ולא של התקדמות וצמיחה.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא קבלת ההחלטות

תיקשור בנושא ההתנהגות האנושית

תהליך החשיבה או עיבוד הנתונים הינו תהליך פנימי אשר עובר כל אדם לא פעם בחייו ומהווה סוג של מבחן עבורו מאחר ולעיתים ההחלטות הינם קריטיות עבורו וכך גם הקושי בקבלתן עבור אותו אדם.

קרא עוד »

הזכרונות

לכל אדם, במידה ונשאל, קיים לו זיכרון ילדותו הראשון אשר גם אם מנסה בכל כוחו, לא יצליח לייצר זיכרון ישן ומוקדם יותר מאשר אותו זיכרון

קרא עוד »