תיקשור בנושא הדבקות במטרה

הדבקות במטרה.

מתוך אמונה מלאה בדרך מסוימת מגיע האדם לעיתים לנקודה מסוימת במסלול חייו בכך שהוא משקף לעצמו את הצורך להיצמד לתוכנית פעולה מסוימת אשר אמורה באופן מסוים לקלוע באופן מדויק למטרה.

אותה מטרה אשר אמורה לקדם את אותו אדם מסוים להצלחה מסוימת או להתקדמות או להתפתחות אשר שואף הוא אליה עד מאוד מסיבות שונות וממניעים שונים, עומדת ניצבת וברורה אל מול אותו אדם ואין הוא ממוקד בשום פרט אחר פרט לאותה מטרה.

מתוך אותה אמונה מחזיק אותו אדם בכוח רב בכל אותם אמצעים וכישרונות ויכולות אשר קיימות לו מתוך אותה דרך והינו ממוקד בה וביכולתו להשיג אותה וללא דופי.

בדר”כ אותו אדם מסוים מצפה מעצמו להגיע לאותה מטרה מאחר ואותה אמונה שלו מקדשת את הדרך מבחינתו מאחר ואמונה הנובעת מתוך דבקות במטרה מזיזה הצידה כל דבר אחר אשר אמור להסית אותו מן היעד של השגת המטרה מבחינתו.

תהיה המטרה אשר תהיה, אותו אדם מסוים אשר הינו נחוש והחלטי ביחס להשגתה, בין אם מדובר מבחינתו בהישג אישי ואתגר קשה להשגה ובין אם מדובר בדרך מסוימת אשר בה רוצה הוא ללכת ואולם מעולם לא צעד בה, שהרי הדרך הנכונה עבורו היא לסמן אותה באופן ברור ומובהק ולצייר מספר דרכי פעולה עבורו על מנת שאם תוכנית פעולה מסוימת אחת תשתבש שהרי יהיו לו תוכניות פעולה אלטרנטיביות אשר יוכלו לשמש אותו כתחליף מיידי, רק על מנת שלא יאלץ לוותר ואף להרים ידיים מן המטרה.

אותו אדם מסוים, ממוקד מטרה, דבק במטרתו, תהיה אשר תהיה וממשיך ודוחף קדימה עד כי יראה כי הדברים קורים בדרך אותה הוא מבקש.

הדרך למטרה כאמור עוברת אצל האדם במספר מקומות ובמספר נושאים אשר נאלץ הוא להתמודד בעוצמה, ראשית ובכל מקרה חייב להתחייב בפני עצמו כי דבק הוא במטרה ובדרך וכי אמונתו שלמה ומלאה ובלתי מתפשרת.

לאחר שמתחייב אותו אדם מסוים לפני עצמו כי הוא הולך עד הסוף,

ללא מורא וללא פחד, גם לא פחד מכישלון, ומודע הוא לכך שבמידה ודברים משתבשים, שהרי וודאי כי ישנה את דרך פעולתו, ויחשב מסלול מחדש ואף ימשיך אל עבר המטרה, נחוש וממוקד לא פחות אבל עם מתינות וסבלנות אשר יקלו על הצורך להתמודד עם קשיים ומהמורות והאטה בדרך אולם עם דבקות במטרה שתאותת לו כי המטרה נמצאת וממתינה.

אותו אדם במידה ומדובר במטרה אישית מסוימת, לדוגמא ירידה במשקל, או הפסקה של הרגל מגונה כזה או אחר, כאמור חייב לפני שיוצא הוא לדרך, להתחייב בפני עצמו כי אין שום דבר שיעצור אותו בדרכו וגם אם היא קשה וגם מלאת פיתויים וניסיונות שהרי נחוש הוא והחלטי.

בצורה זו הוא מנקה מעצמו את האפשרות להיות מוסט מן המטרה ואשר משמעות הדבר היא החטאת המטרה.

אדם מסוים אשר החליט להפסיק לאכול אוכל לא בריא, ונחוש הוא, צריך לחשוב באופן כזה אשר יוכל להימנע מן הפיתויים כאילו שהם אינם שם.

כאמור האמונה קשורה באופן מובהק בדבקות במטרה.

אדם מסוים אשר לוקח בחשבון כי תתכן אפשרות כי יהיו שיבושים בדרך ומתכונן הוא לקראתם, סביר להניח כי יצליח להתגבר עליהם ממקום של מודעות עצמית ואולם במידה והמכשולים בדרך אל השגת היעד פתאומיים ולא צפויים ואותו אדם לא התכונן אליהם כראוי ולא חילק את כוחו באופן שבו יוכל לרגע לעצור ולתכנן או לצורך ההמחשה, כמו בריצה לתווך ארוך, לחלק כוחו באופן יחסי ומידתי, שהרי יהיה הדבר לקושי עבורו והמכשולים והמהמורות בדרך עלולים לגרום לו לאבד את דרכו ולעיתים גם את אמונתו וכמובן שהדבקות במטרה תתערער באופן קיצוני ומנקודה זו, יתחיל אותו אדם לגבש לעצמו סיבות ותירוצים למה הדברים לא צלחו בעבורו באופן כזה שברור כי כנראה אותה דרך כבר לא ברורה לו ומאבד הוא את האמונה והייאוש משתלט עליו.

על אותו אדם לשמור כל העת על תקווה ועשייה מתוך אמונה ודבקות במטרה שהציב לעצמו.

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא ההגינות

ההגינות. האדם המסוים אשר עושה את המעשה הנכון באופן מאוזן ואשר ניתן להבין כי איננו עושה את הדבר מתוך מקום מוטה ושאיננו מושפע ממעשיו מתוך

קרא עוד »