תיקשור בנושא הידע

הידע

הידע.

היכולת להשתמש במידע מסוים אשר נמצא במקום מסוים באופן כזה שיהיה מועיל עבור אדם מסוים נקרא ידע.

המידע הנאגר במקומות מסוימים עבור האדם, בין אם במוחו ובין אם באמצעי אגירת ידע נוספים כגון ספרים מסוימים או אתרי אינטרנט מודרניים מהווים כמו מחסן ערובה ענקי של נתונים אינסופים.

יכולתו של האדם לגשת באופן כזה או אחר לאותם אמצעי מידע או מאגרי מידע וליטול מהם נתונים באופן כזה שיהיה לאותו מידע שימוש מעשי לטובת אותו אדם מסוים הינו למעשה הידע.

הידע אשר קיים ברשות אדם מסוים נותן לו למעשה יכולת להשתמש בו לטובתו ולתועלתו בעוד שמידע כללי אינסופי אשר קיים ומצוי ואולם אין בו שימוש עבורו, לא מהווה גורם כלשהו.

לדוגמא אדם מסוים שחי בבית מסוים ואשר בחדר מסוים קיים ארון ספרים ישן עם ספרים אשר בהם קיים מידע משמעותי מאוד עבור אותו אדם ואולם הוא מסיבותיו שלו מעולם לא טרח לפתוח ולקרוא.

ואמנם, ניתן ללמוד ואף ללמד אודות מידע מסוים בנושא מסוים, כגון היסטוריה או גיאוגרפיה או כלכלה ואולם במידע זה שהינו תאורתי לחלוטין יכול להתקיים שימוש אך ורק באמצעות יוזמה של האדם לעשות במידע הזה שימוש. לדוגמא – אם אדם מסוים יודע מזיכרונו כי בברלין יש מקום מסוים שמוכר גלידה מצוינת, במידה ויזדמן לברלין שהרי אותו מידע הפך עבורו לידע והוא הלך לאותה גלידריה למעשה המידע הפך לידע ברגע שהוא מינף אותו לטובתו ולתועלתו.

כמובן שמינוף של מידע יכול לבוא על ידי אנשים מסוימים לשימוש מושכל בו בעיקר עבור אנשים אחרים, כמו למשל פרשנים מסוימים שלוקחים ומשתמשים במידע מסוים וממנפים אותו לכלל ידע שימושי ופרקטי אודות נושאים מסוימים שיכול להועיל כמו כל התורות למיניהן.

לדוגמא רופא שמשתמש במידע עבור חולה מטופל למעשה מגלה ידע שנבנה ממידע ואותו ידע מועיל לאותו מטופל על מנת לקבל אותו מהרופא לתועלתו.

כמויות המידע אשר מצויות ביקום הינן למעשה אינסופיות ואולם הרוב המוחלט של אותו מידע עבור האדם הינו בלתי נגיש או נגיש ובלתי שימושי מאחר ועבור אדם מסוים על מנת שאותו מידע יוכל להפוך לידע, נדרשים מספר אלמנטים.

ראשית המידע צריך להיות נגיש עבורו מאחר ולא יתכן שימוש במידע הסמוי מין האדם, שנית על האדם להיות בעל יכולת מסוימת של הבנה ויכולת ניתוח והפקת מסקנות מחיבור כזה או אחר של מידע.

יכולתו של האדם המחושב והמודע לייצר עבור עצמו את הידע הנדרש לו לפעולות מסוימות מראה את השימוש שעושה אותו אדם במידע והופך אותו לידע.

ידע שעומד לרשותו של האדם מהווה למעשה את הוראות ההפעלה עבור אותו אדם.

כאשר אותן הוראות הפעלה מועילות לאותו אדם, הוא ישאף, מן הסתם, לגלות את אותו ידע גם עבור אנשים אחרים, קרובים לו, אשר יכולים לעשות שימוש מועיל אף עבור עצמם באותו ידע.

הרצון לחלק את הידע טמון וקיים אצל אנשים מסוימים אשר זהו ייעודם.

למעשה, המשימה העומדת בפני האדם היא הפיכת המידע הרב שמצוי כיום בעולם לידע שימושי.

בדרך כלל האדם מתבסס על נתונים ומידע אשר צבר ואולם יותר מכל, מתנהל הוא באמצעות זיכרונות של מאורעות אשר חווה בעברו או מאורעות שחוו אנשים קרובים לו ושיתפו אותו באותו ידע ומוצא הוא שימוש מסוים.

ואולם ברגע שאותו אדם מסוים נאלץ להתמודד עם מצב שטרם חווה והוא אחוז לבטים והיסוסים לגבי מהי הדרך הנכונה עבורו, שהרי במידה והיה משכיל להשתמש במידע שעומד לראשותו באופן תאורתי ולמנף אותו לכלל הוראות הפעלה עבורו, היה מוצא תועלת רבה במעשיו.

מכלול היכולות של אדם מסוים וכמו כן היעילות שלו נותנות לו את היכולת לנצל את המידע לטובתו ואולם כפי שנאמר, ידע הוא מעשי והמידע הינו רק חומר גלם שיאפשר לעשות עליו מהלכים שונים ובאמצעות חיבור אלמנטים שונים של מידע, מתקבל הידע המעשי.

קיימות טכניקות שונות עבור האדם המסוים אשר יכולות לסייע בידו להגיע לידע האינסופי.

קיימים אנשים מסוימים אשר יכולים, כתוצאה מכך שזהו ייעודם, להשתמש במידע מסונן וטהור שהופך עבורם לידע אינסופי ואשר תורם להם את אותן יכולות להשתמש בידע המוכן עבורם באותו הקשר שאליו הם נדרשים.

אותם אנשים בעלי סגולות מיוחדות, יכולים בעת הצורך להנגיש הן לעצמם והן לאנשים אחרים את הידע האינסופי באמצעות חיבור קוסמי אל מאגרי ידע אשר מצויים בעולמות עליונים באופן כזה אשר יעשה בו רק שימוש יעיל וחיובי ולא שיעשה בו מידע ושימוש אשר עלול לגרום לאנרגיות שליליות וחוסר איזון אצל אנשים אשר עלולים להיפגע מכך.

משמעות הידע האינסופי למעשה היא כי לצורך איזון היקום נדרשים אותם אנשים אשר יעבירו את הידע האינסופי באמצעים שונים לטובת כלל האנושות.

כפי שנאמר לא פעם, הידע והתשובות קיימות ורק צריך לשאול נכון את השאלות.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא החטאים

תיקשור בנושא החטאים

המחשבה המנקרת במוחו של האדם החוטא אינה טהורה מאחר וניכר בו, באדם החוטא כי מחשבתו טמאה. חטא הינו הפרה קיצונית של ערכים מוסריים וחוקים על

קרא עוד »
הנצחונות

תיקשור בנושא הניצחונות

ישנם סוגים רבים של ניצחונות, כדוגמת הניצחון הטקטי אשר מלווה באסטרטגיה ובמהלכים מתוכננים אשר נלמדים באופן מתודולוגי ואמורים ליצור תורת לחימה מוסדרת אשר מגבירה באופן סיסטמטי את הסיכויים לניצחון ומבוססים בעיקר על פיקחות, ערמה והטמנת מלכודות ליריב. הטאקטיקה כמובן באה לידי ביטוי בכל סוגי ההתמודדויות בכל תחום ובכל גזרה.

קרא עוד »