תיקשור בנושא הדייקנות

הדייקנות.

הקשר המיוחד המתקיים בין האדם לבין חושיו ומהווה כהערכה וכאינדיקציה מסוימת לגבי תחושותיו המודעות מהווה למעשה את הדיוק והגדרתו למה שהוא מרגיש.

בין אם מדובר בראיה, בין אם מדובר בשמיעה, בין אם מדובר בטעם, בין אם מדובר במישוש, בין אם מדובר בריח או בין אם מדובר ברגש, שהרי כל החושים הללו יכולים להיות מדויקים יותר וכמובן שיכולים להיות מדויקים פחות.

חושיו של האדם הם אלו אשר מכוונים אותו ומונעים ישירות ממוחו וכמובן שגם מגופו ומנפשו אשר כידוע קשורות קשר הדוק כאשר מה שמחבר אותן יחדיו משולבות זו בזו הינה הנשמה.

הבנת הקשרים המסועפים אשר מתקיימים בין הנשמה, הנפש, הגוף וחמשת החושים המוחשיים והמומחשים וכמובן שגם החוש השישי, חוש הרגש, שהרי בתשלובות הללו מצוי סוד החיים.

לכאורה הבנת חמשת החושים בהיבט של האדם מהווה מובן מאליו עבורו.

כאשר אחד מן החושים של אדם מסוים מדויקים הרבה פחות מן המקובל שהרי חוסר דיוק מסוים אשר נמצא ברמה נמוכה של דיוק, שהרי ובמידה ומדובר בראיה שהרי הגדרתו הרפואית של אותו אדם היא לקוי ראיה באופן קיצוני, אותו הדבר ביחס לשמיעה לקויה שהרי אותו אדם נחשב לכבד שמיעה וכך גם במישוש ובטעם ובריח, כאשר חוסר דיוק מצד אחד ואולם גם דייקנות מרובה מהוות אינדיקציה כאמור לתחושות אותן חש האדם ביחס לדברים אותם הוא רואה, דברים אותם הוא שומע, דברים אשר אותם טועם, דברים אותם הוא ממשש, דברים אותם הוא מריח וכאמור דברים אותם הוא מרגיש.

אותן תחושות בין אם מדויקות או לא מדויקות מהוות את סך האמצעים העומדים לראשותו של האדם לקיים תקשורת עם הסביבה המקיפה אותו לבין פנימיותו, נשמתו, נפשו והווייתו.

לכל אדם יש חיבור מסוים כלפי כל אחד מחמשת חושיו ויש כאלו שמחובר הוא אליהם יותר ויש כאלה שפחות ואולם בסופו של דבר הבנתו של האדם את מסלול חושיו בין אם במודע ובין ם לא, אותו אדם מורגל לסמוך על חושיו שכן אלו מעבירים את המידע אל מנגנון ניהול הנתונים הרי הוא המוח ולמעשה כל פעולותיו של האדם מבוססת על המידע אשר מרוכז ומעובר אל המוח ואל מערכת עיבוד הנתונים המרכזי שלו, כאשר לאחר כי הנתונים מעובדים, מגיב גופו של האדם לאותן פקודות אשר מגיעות מן המוח באמצעות מערכת העצבים אשר יוצרת את הדינמיות בתוך מכלול הדברים וגורמת לתגובות עצביות המהוות את התשתית לתנועתו של האדם ומהווה את סך תגובותיו בין אם הרצוניות המתבססות על פקודות רצוניות ובין אם לא רצוניות המהוות מכלול אחר ומורכב יותר בסך הדברים.

במידה ואחד מן החושים או יותר מאחד במקרים מסוימים אינו מתפקד באופן מספק שהרי קיימת לה השלמה תיאורתית של מה שמגיע בתור מידע לא שלם מצד אחד החושים.

לדוגמא, במידה ואדם מסוים הינו בעל כושר שמיעה פחות מן המקובל שהרי המידע אודות צליל מסוים אותו הוא שומע מהווה עבורו מידע חלקי ולא מלא והסנכרון של כל יתר הצלילים מגיע משובש ולכן הוא לא יכול לסמוך על כך כי הצלילים אותם הוא שומע הם באמת מדויקים כך שבמידה ומדובר בצליל לא מכוון שהרי במידה ושמיעתו של אותו אדם איננה תקינה ואינה מדויקת שאז הוא בדרגה מסוימת, אם שמיעתו תקינה במידה מספקת שהרי ישמע את הצליל כראוי ואם שמעתו הינה מדויקת באופן בולט ומשמעותי שהרי מכלול הצלילים יהווה עבורו שלמות וקומפוזיציה ברמה גבוה שאז גם שמיעתו המחודדת תוגדר כמדויקת מאוד.

כאמור במידה והנתונים אשר מועברים אל המוח לא מדויקים שהרי גם העיבוד שלהם יעשה באופן חלקי ולא מלא וקיימות לכך גם השלכות ברורות ביחס למהות קיום הפעולות אשר עושה האדם כצורך להשלים את הפער בין מה שחש הוא ובין אותה מציאות מסוימת אותה הוא חווה בחושיו.

במידה וחוש הטעם של אדם מסוים איננו מדויק שהרי יכולתו לתבל מאכלים מסוימים לא תהיה טובה ומספקת ואז שכנראה אותו אדם, במידה ומודע הוא אל עצמו, לא יעסוק בפעולות אשר דורשות ממנו להפגין את חוש הטעם שלו.

באותו אופן, האחריות אשר חש אותו אדם לגבי דיוק תחושותיו למעשה מהווה הבנה ברורה לגבי יכולותיו או גם כמובן חוסר יכולותיו.

כאשר חוש הרגש מפותח ומדויק  שהרי גם יכולתו של אותו אדם להרגיש דברים מסוימים מאוד מדויקת ומאפשרת לו לסמוך על תחושותיו הפנימיות ולהיות מחובר כראוי.

כאשר חוש מסוים אצל אדם מסוים מהווה באופן בולט וקיצוני ומצוי בתדר גבוה במיוחד, נחשב הדבר כנדיר ביותר ומהווה כישרון מולד בהתייחסות לסביבה.

לדוגמא – אדם מסוים אשר חוש הטעם שלו מדוייק באופן קיצוני, סביר להניח כי במידה והוא מודע לכך הוא גם יוכל לנצל זאת ולמנף את התחום הקולינרי אצלו מאחר ויש לו יתרון עצום על פני חושי טעם של מתחרים פוטנציאלים במידה ונדרש לכך, יכול הוא לרקוח תבשילים בעלי טעם משגע, יוצא דופן ויכולתו לשלב טעמים מגוונים ומדוייקים הינה מרשימה. כמובן שעל מנת לממש פוטנציאל של חושים מסוימים, נדרשים עוד אלמנטים מסוימים ואולם כמובן שההבנה בדבר דייקנות מולדת יש בה על מנת להבין את כמות האנרגיה אשר נדרשת לאדם על מנת להשלים את הפער הקיים בין היכולת לסמוך על חושים מסוימים ובין היכולת לעשות את ההשלמה הנדרשת.

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא הציפיות

תיקשור בנושא הציפיות

התקווה כי משהו טוב יקרה היא למעשה ברוב המקרים הסיבה שגורמת לאדם לעשות ולנסות ולהמשיך בדרך ולו רק בזכות העובדה כי היא איננה ידועה מראש.

קרא עוד »

תיקשור בנושא החסימות

כאשר החסימה מתרחשת, על האדם לקחת פסק זמן מדרכו ולהתבונן התבוננות עמוקה פנימה על מנת כי יוכל לאבחן ברגע ובאופן מעמיקה את הסיבה השורשית לחסימה כאשר מביט האדם אל תוך נפשו ואל מקורות החסימה יכול להבחין ואף לאבחן כי משמעות החסימה נעוצה בחוסר.

קרא עוד »

תיקשור בנושא הביטחון העצמי

הביטחון העצמי. מהותו של האדם, נפשו ואישיותו, דרכו וייעודו, תמיד היו ותמיד יהיו מבוססים על תשתית אמונתו בעצמו. יכולתו של האדם המסוים להיות מודע ליכולותיו,

קרא עוד »