תיקשור בנושא האדישות

האדישות.

האדם המסוים אשר קליפתו החיצונית והמעטה אשר עוטה הוא באופן מובהק הינה האדישות.

יכולתו של אדם מסוים לשלוט על כפתור העוצמה של רגשותיו וברגע מסוים וכמו לפי פקודה מסוימת המגיעה מתוך נשמתו ונפשו, הרי הוא עוטה על פניו מסכה אשר שונה היא באופן מוחלט מתחושתו הפנימית.

במקרים מסוימים כאשר מסכת האדישות היא זו אשר נמצאת על פניו של האדם המסוים שאז דומה כי אותו אדם מגלה חוסר אכפתיות מוחלט ביחס לדברים שמתרחשים סביבו ואין הוא מגיב אליהם, או גם מגלה הוא חוסר עניין בולט בדברים הנאמרים לו ואף אינו מזיז שום שריר בפניו ופניו נשארות קפואות וללא תחושה אנושית מסוימת כאשר אומרים לו דבר מה ולו גם דברים מסוימים העלולים בסיטואציה מסוימת לזעזע אותו, שהרי הוא מגלה אדישות מוחלטת לנעשה סביבו.

למעשה האדישות הינה תדר מסוים אשר עוצמתו משתנה וכך גם אפשר להבין כי קיימת אדישות קלה ואדישות כבדה והכל ביחס לאותו אדם מסוים וכמו כן ביחס להשוואה לאנשים אדישים אחרים, ישנן עוצמות שונות של הפגנת האדישות הפנימית והאדישות החיצונית.

אדישות קלה ובקושי מורגשת הינה תכונה גברית טיפוסית ומגיעה מן המקום הקל של אטימות מולדת ואשר נובעת מן המחסור הסטנדרטי והרגיל של גברים בחוש הרגש מאחר וכל גבר ביחס לאישה לוקה בכמות רגש מופחתת באופן שגרתי ולכן אם צריך להשוות בין קבלת בשורה מסוימת בין אם טובה ובין אם פחות טובה על ידי גבר או על ידי אישה שהרי סביר מאוד להניח כי הגבר יהיה לרוב הרבה יותר אדיש גם אם אין הוא אדיש ביחס לגברים אחרים.

אדישות הינה שליטה על עוצמת הרגשות ולעיתים נעשית כאמור במודע ולעיתים לא במודע מאחר ולעיתים אדישות הינה מסכה כפולה עבור אנשים מסוימים.

אדישות הינה כאמור העמדת פנים ויכולה לשמש לאדם מסוים הן כאמצעי להפגנת אדישות כלפי אחרים וגם באותה מידה גם הפגנת קור רוח מסוים, הן כלפי אחרים והן כלפי עצמו על מנת לשכנע את עצמו כי הוא קר רוח כלפי סיטואציות מורכבות אשר באופן רגיל אמור אותו אדם להתרגש ולצאת מכליו, שהרי התנהגות אדישה באופן מסוים מתפרשת כאחת אשר לא יוצא הוא מכליו ובעל שליטה עצמית.

האדישות אותה מפגין אדם מסוים יכולה כאמור לבוא מבפנים ולסמן ולאותת כי קיימת אצלו בעיה רגשית מאחר וקיימות סיטואציות קיצוניות אשר האדם לא נוהג לכלוא את רגשותיו ואת תחושותיו ולכן אדם מסוים משתמש באדישות כעוד כלי להסתרת אופיו האמיתי ואולם כאמור יכולה להיגרם אדישות גם ממקום של בעיה ופער אמיתי ונקראת אותה אדישות מסוימת כאפטיה ומהווה היא סימפטום נפשי אשר מהווה סממן לאדישות כרונית המגיעה וגם נובעת ממקום של התמודדות נפשית מסוימת.

לעיתים אדישות והפגנתה באופן מסוים יכולה להיות מצב זמני לצורך הגנה עצמית על הנפש.

לדוגמא – אדם מסוים אשר לוחם בצבא מסוים ואשר מאבד מספר מחבריו תוך כדי לחימה אכזרית יכול לפתח תכונה והתנהגות אדישה לפרק זמן מסוים שבו יפגין כלפי חוץ אדישות מוחלטת ופעילותיו יתבצעו בשקט וביעילות ואולם ללא שום הבעת רגש מסוימת וזאת על מנת לא להסית אותו מביצוע מהיר ויעיל של פעולותיו.

סביר להניח שאותה אדישות מכוונת, בשלב שבו אין היא תידרש יותר שאז תבוא התפרקות מסוימת ואז יחזור לעצמו ויוכל להתאבל על חבריו ואולם לא תוך כדי ההתרחשות עצמה על מנת כאמור לא להסית אותו מפעולותיו היעילות.

לעיתים, מצב כזה של אדישות לצורך הגנה עצמית על הנפש נקרא “הלם קרב” ומאופיין בסימפטומים גופנים ונפשיים רבים ומהווה דוגמא קיצונית לאדישות.

כאמור במקרים קיצונים של אדישות ואפטיה קיימים סימפטומים נפשיים רבים ואולם החיבור דרך הנפש עוברים לנשמה ומשם גם מטפטפים טיפות רעל אל הגוף ומביאים איתם כאבי בטן, בעיות עיכול, בחילות מסוימות, קשיי נשימה, קוצר נשימה, ולעיתים קושי בנשימה, נשימה מואצת לעיתים, כאבי ראש קשים ולעיתים גם כאבי שרירים עם התמקדות בגב העליון ובכתפיים, רעידות בגוף אשר אינם רצוניות וכמו כן חוסר יציבות בידיים.

הסימפטומים הנפשיים הינם בין היתר בילבול בדרגות שונות, חוסר יכולת לקבל החלטות, דיכאון, חוסר יצר, התבודדות וחוסר רצון בולט למגע ולסביבת אנשים, בושה ורגשות אשמה ביחס למצב שבו הם נמצאים הן במודע והן כמובן שלא במודע.

המודעות המסוימת למצבו של אותו אדם יכולה לגרום לו ולסובבים אותו להיות מודעים לאותו סימפטום וגם יכולה להביא אותו לטפל בבעיה ואולם כמובן כי הדחקה והכחשה הינן אופציות סטנדרטיות.

כאמור מנעד התחושות והרגשות המלוות אדישות הינה למרבה הפרדוקס רב מאחר וכאמור אדישות יכולה לבוא לידי ביטוי בהרבה צורות והרבה מובנים.

אדם מסוים אשר רוצה להגיב בעת משא ומתן עסקי לצורך הדוגמא באדישות מופגנת שהרי עושה זאת לצורכי משא ומתן והוא לא כל כך שווה נפש לנוכח ניסיונות להוציא אותו משלוותו המזויפת.

באותה מידה גם אישה מסוימת אשר גבר מסוים מפלרטט איתה והיא מגיבה באדישות כלפיו, נובע הדבר או מכך שהיא משדרת לו בתגובתה כי אין לה עניין בו כלל או שלהפך, יש לה בו עניין גדול ואולם היא משחקת איתו את המשחק שאחד הכללים בו מדבר על כי הוא צריך להתאמץ הרבה יותר ולהיות נחוש הרבה יותר וע”י כך אותה אדישות שלה אומרת לו בלי מילים מפורשות כי עליו להתאמץ יותר ולהראות יתר התמדה ואף נחישות במידה והוא מעוניין בה באמת.

אין ספק כי אדישות מסוימת ושיוויון נפש כאשר באות מן הנפש ואינן מפוברקות או לא כנות, מסמלות עבור אותו אדם כי לא ניתן להוציאו משלוותו וכי העובדה כי מנסים לשבש את מהלך מחשבותיו התקין לא ייתן הוא כי הדבר יעשה בקלות.

אדם אשר שולט ברגשותיו באופן מודע, שהרי הוא למעשה נמצא באיזון או במילים אחרות שוויון נפש ולא ניתן להוציא אותו מאיזון גם באמצעים שונים כגון הפרובוקציה או ניסיונות לפגוע בו ולייצר סוג של קונפליקט מסוים על מנת להוציא אותו מסביבת הנוחות הנעימה שלו.

בעת מחלוקת מסוימת, במידה והצד האדיש לא משתף פעולה עם הצד המתגרה ומגיב באדישות מתוך בחירה עולים הניסיונות שלב ואז הצד שמתגרה מנסה עוד ועוד תרגילים שונים אחד אחרי השני עד שמוצא הוא את הנקודה אשר תוציא את הצד האדיש משלוותו ומאדישותו.

גם ביחסים זוגיים קימים לרוב סיטואציות לרוב אשר בהן מתבצעות הפגנת אדישות בין שני הצדדים והמושכות את הצד השני לבצע מעשים אשר יוציאו את הצד האדיש לכאורה מאדישותו ויגרמו לו להפגין לא מעט רגש.

לדוגמא – גבר מסוים אשר לא נענע לחיזוריה של אישה מסוימת ולא מגיב באופן שבו היא מצפה, שהרי היא במקרים רבים מייצרת סיטואציות ומצבים שבהם הוא אמור להיות מובך ולהתקלף מקליפתו האדישה ולגלות ענין רב.

בדרך כלל במצבים כאלה, הדבר העיקרי אשר מוציא גברים ממצב של אדישות היא התנהגות פרובוקטיבית על ידי האישה בין אם בדיבורים, בין אם במעשים ובין אם גם וגם.

גבר שלא מגיב לאישה לאחר שזו מייצרת פרובוקציה שהרי סביר להניח כי כנראה שהוא איננו מתעניין בנשים באופן כללי, או שהוא מאתגר את אותה אישה באופן מכוון ובודק הוא עד כמה היא באמת מעוניינת בו.

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא היומרנות

כאשר אדם מסוים מונע על ידי כוח פנימי אשר נותן בעבורו את הדחף אשר מניע אותו , שאז אותה עשיה אשר עושה הוא , שלמה היא ואף מעניקה בעבורו את אותה יכולת התמדה ושאיפה להגיע במהרה אל מחוז חפצו.

קרא עוד »

מדד FreeSelf

האדם מנווט את עצמו בכוחות עצמו ובעזרת הידע אשר קיימים בו ולעיתים נעזר הוא בעזרה נוספת על מנת לנווט כהלכה ועם כמה שפחות טעויות, במידת האפשר.

קרא עוד »

תיקשור בנושא ההסכמים

ההסכמים. סיכום הדברים כפי שסוכמו על ידי כמה צדדים ומהווים הדברים סגורים וחתומים ומקובלים על דעתם של כל הנוגעים בדבר ומהווה הסכם זה תחילתו של

קרא עוד »