תיקשור בנושא התיקונים – ליום כיפור 2019

בכל אדם קיימת דרך מסוימת אשר מיועדת אך ורק עבורו ומיוחדת היא בכך שיכולה היא להיווצר אך ורק עבורו מאחר ואין לאדם אחר את תכונותיו המיוחדות של אותו אדם מסוים אשר נבחרה עבורו דרך אחרת.

ההבנה העמוקה הלוקחת בחשבון כי דרכו של אדם מסוים אחד יכולה לעיתים להצטלב עם דרכו של אדם מסוים אחר היא זו אשר למעשה משרטטת את כל אותם קשרים המתקיימים להם בין אם מבחירה כנה ובין אם מחוסר מודעות בין בני האדם השונים על פני האדמה.

אותם קשרים המתקיימים בין אנשים הרי הם החיבורים המסוימים אשר נועדו מראש לקרות ביניהם ובין אם מהבנה וממודעות מלאה ובין אם מחוסר מודעות מוחלטת ומחוסר הבנה, אותם חיבורים שמחברים בין האנשים נקראים בעידן המודרני בשם “מערכות יחסים”.

כל מערכת יחסים מכלילה בתוכה מערכת קשרים מסועפת אשר משרטטת את המאפיינים של אותה מערכת יחסים מסוימת.

כל אותם מערכות יחסים אשר יכולות כאמור להיות מערכות יחסים חבריות או מקצועיות או זוגיות או ידידותיות או קשורות למקום מסוים ממנו הגיעו שני האנשים, או שזו יכולה להיות מערכת יחסים בין גופים ובין מדינות, שהרי תמיד יכולים אותם יחסים מסועפים ומורכבים להשתבש מסיבות מסוימות.

ואז למעשה במובן מסוים ניתן לאמר כי מערכת היחסים נפגמה ואף מתחילה להתפרק באותו רגע מסוים אשר הועכרה האווירה החיובית ואף הופכים התנאים ללא נעימים וכל האנרגיות אשר עד לרגע המחלוקת או הויכוח היו טובות ומיטיבות באותו רגע שהאווירה נתעכרה, שאז קיימת הרגשה כי היחסים התקלקלו והשתבשו וכבר אינם כתמול שילשום ואז טיב מערכת היחסים שנותר מאחור הוא למעשה זה אשר משפיע באופן הרלוונטי ביותר ואין הוא לוקח בחשבון את היחסים התקינים אשר קרו לפני היחסים העכורים והמקולקלים.

כמו בכל שבר ומשבר במערכת יחסים כאשר היא קיימת, היכולת המובנת לתקן את הדרוש תיקון.

ואמנם היכולת לתקן דברים שברוח, קיימת אצל מעט אנשים אשר נדרשות מהם לא מעט תכונות מסוימות אשר יכולה להגדיר אותם כאנשים בעלי תכונות אשר מתאימות מבחינת מבנה האישיות להפוך אותם לבעלי יכולת תיקון.

התכונות הנדרשות הן – חמלה, סבלנות, יכולת ביטוי יוצאת מגדר הרגיל, עקשנות ועקביות, יכולת מניפולטיבית מסוימת אשר נותנת מגוון שלם של יכולות רחבות אשר נותנות מימד נוסף של חיוב ותיקון לתוך סך של מארג שלם אשר נחשב למקולקל.

מערכת יחסים אשר דורשת תיקון יכולה כאמור להיות ולהתרחש בכל מערכת יחסים אשר כמובן יכולה להתרחש במערכת יחסים שבין אדם לעצמו, מערכת יחסים שבין אדם לחברו, בין אדם לאלוהיו וכמו כן כאמור בין מדינות ובין גופים גדולים או קטנים מסוימים.

תיקון בין אנשים אשר מערכת היחסים ביניהם איננה חיובית, למעשה הינו חשוב עד מאוד ומאפשר בשורה התחתונה סילוק ממוקד של הסיבות והגורמים אשר גרמו לקילקול בתוכה ולכן תהליך של סגירת הפערים וצימצום המחלוקות ואף הויכוחים למצב שבו יוכלו הצדדים משני צידי המתרס להגדיר את מערכת היחסים ביניהם כתקינה מאחר ועברה תיקון.

אותו תיקון כולל למעשה את הדיון על כל הנושאים אשר למעשה העכירו את אותה מערכת יחסים מסוימת.

התיקון, אשר מוביל אותו זה המתקן, למעשה הינו תהליך אשר יש לו התחלה, אמצע וסוף ואשר במקרים מסוימים יכול להיקרא “גישור”, או יכול גם להיקרא “בוררות” ויכול להיקרא גם “טיפול זוגי” אולם אותו אחד אשר מנהל את תהליך התיקון הוא זה שעל כתפיו מוטלת המשימה הקריטית של סילוק כל עוררין או צל שחור המעיב על אותה מערכת יחסים ואז הוא נחשב למתקן.

מערכת יחסים ארוכת טווח, יודעת בדרך כלל גם עליות ואולם גם מורדות מסוימים וכך שהגיוני יותר כי מערכת יחסים מסוימת תתקלקל לאחר זמן מסוים מאשר שמערכת יחסים תישאר במצב סטטי במשך זמן רב, שהרי גם היא בסכנת הישחקות, התבלות והתבלבלות אשר עלולות לקלקל אותה.

לעיתים, במערכת יחסים, דרושות טלטלות מסוימות על מנת לגרום לדינמיקה מסוימת אשר תניע את הדברים באופן כזה שיהיו אקטיביים ולא סטטיים מאחר ודומה מערכת יחסים סטטית למערכת אשר קופאת על שמריה ולא מתפתחת בכיוון החיובי, שאז קיימת באופן אוטומטי נסיגה לאחור וכך שמתפתח לו קילקול הדורש גם הוא תיקון מסוים על ידי מתקן מסוים.

כאמור תיקון מביא את המערכת לסטטוס חדש אשר לא היתה בו מעולם – מערכת יחסים אשר עברה תיקון בהצלחה פעם אחת, נחשבת לכזו אשר עברה בשלום ובהצלחה ובשרידות מלאה את מבחנה הראשון וכעת היא לאחר התיקון, שלמה ומלאה יותר.

שתי נקודות חשובות קיימות לו לתיקון אשר יעזרו לכל אדם להבין שמדובר בתיקון או בסימנים שלא ניתן להתכחש להם.

האחד היא תחושתו של האדם המסוים שהוא נמצא במקומו וביעוד שלו והרי שמערכת היחסים שלו עם עצמו יכולה להיות תקינה ובמצב חיובי ובמידה שאותו אדם לא נמצא בייעודו, בדרכו הברוכה ובנתיב חייו, ועושה הוא מעשים אשר איננו שלם עימם שהרי דרכו איננה הנוכחית, וכך שגם יחסיו עם עצמו אינם בטוב מאחר והוא איננו מאושר, איננו שלם ואף מרגיש כי האנרגיות שלו רעות.

פועל יוצא של זה הינו כי מערכת היחסים של אותו אדם עם עצמו דורשת תיקון מסוים ושאותו אדם אמור לשנות את מסלול חייו ואת ייעודו ודרכו וזהו אותו תיקון עבורו ועבור נשמתו, שהרי ברגע שיעלה על דרך המלך הסלולה עבורו, שהרי זה התיקון המיוחל ואז נשמתו, הווייתו ורוחו של אותו אדם עברו את התיקון וכעת הם במקומם ובאופן חיובי.

הסממן השני לאותו קונספט הינו העובדה כי בורא עולם לא יעמיד אותך לעולם בניסיון אשר לא תוכל לעמוד בו, בין אם אתה דרוש תיקון או אף במידה ואתה הוא הנבחר להיות המתקן, שאז זהו גם התיקון שלך.

התיקונים נבחרים עבור האדם לעיתים באופן יזום על ידו או על ידי מישהו אחר הקשור לאותו שיבוש או לפעמים גם על ידי גורם שלישי, שהוא כאמור המתקן.

לכל מתקן ישנה למעשה קשת של תכונות אופי אשר מאפשרות לו לשאת בנטל מאחר והתיקון הינו שליחות עילאית והמתקנים בדרך כלל הינם אנשים מיוחדים ובעלי תכונות מאוד מסוימות.

התיקונים שבין אדם לעצמו, שבין אדם לחברו ובין אדם לבת זוגו הינם למעשה מצווה גדולה ובעלת ערך עצום לאותם אלה המעטים אשר זוכים להשכין שלום בין אנשים, בין זוגות ובין אנשים לבין עצמם.

לתיקון יש ערך וחשיבות עליונים להשכנת אנרגיות טובות ומיטיבות על פני האדמה הקדושה.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא השטחיות

השטחיות נחשבת לתכונה אנושית שלילית בעיני רבים והתכונה אשר מייחדת ומאפיינת אנשים שטחים וזו ההשטחה.
אדם שטחי בהגדרה הסטנדרטית הינו אדם אשר הינו בעל עניין מועט מאוד במגוון תחומים, נחשב לאדם משעמם, בלתי רהוט בדיבורו, אינו איש שיחה, בדרך כלל איננו מלומד ולא נושא באף משרה נחשבת ויוקרתית ותדמיתו נמוכה ובלתי מרשימה בעליל.

קרא עוד »

תיקשור בנושא ההבלגה

ההבלגה. האדם המרכז את מלוא כוחו ואת תעצומות נפשו, על מנת לעצור את תגובותיו אשר הינן לעיתים לא מידתיות והעלולות לפגוע הן בעצמו והן בסובבים

קרא עוד »