תיקשור בנושא הפרידות

הפרידות.

כאשר מתקיימת פרידה בין אנשים, פרידה מודעת שהרי הם נפרדים אחת מהשנייה ומבצעים תהליך הפרדה ולמעשה זהו גם תהליך פיזי וגם תהליך מנטאלי בו זמנית.

הפרידה הפיזית וגם הסמלית קורת כאשר לדוגמא זוג מסוים אשר גר ביחד, בתהליך סמלי אך משמעותי, אורזים מזוודות ורכוש ולמעשה כאשר צד אחד או שני הצדדים עוזבים את מקומם שהרי הם מבצעים הפרדה ביניהם וזהו תהליך ההיפרדות.

יכולות להיות סיבות רבות להיפרדות ולפרידה בין אנשים אולם דומה שהתהליכים המשמעותיים אשר קשורים לפרידה הינם פרידה של זוג, פרידה מאדם קרוב, וכמו כן פרידה של אדם אשר עובר תהליך של שינוי קיצוני ונפרד הוא מעולמו הקודם כחלק מהכנה לכניסה לעולם החדש אליו הוא עוזב לדוגמא אדם מסוים אשר החליט לשנות את חייו באופן קיצוני ואף דורש הדבר יציאה מסוימת מן הארון בין אם בהיבט המיני או בין אם בהיבט הדתי שאז תהליך הפרידה שלו הוא מן המציאות שלו הנוכחית המהווה עבורו סביבת נוחות מסוימת ותו לאו.

כאשר נזרעו הזרעים המסוימים אשר מתחילים למעשה את תהליך הפרידה, משמעות הדברים הינה כשני חלקים אשר מרכיבים את השלם ובמקרה של פרידה זוגית, שהרי לפחות אחד משני הצדדים חש כי הדברים אינם כשורה ומצפה הוא כי מערכת היחסים ביניהם תשתנה אך כאשר הייאוש מתגנב אט אט וההבנה כי דברים כנראה לא ישתנו שאז מתחילות להיערם אצל אותו צד הסיבות לכך שאין יותר סיכוי לגשר על הפערים ומתחילות השיחות אשר בתחילתן הינן שיחות גישוש אצל הצד השני ואז באופן גלוי ופעיל יותר הופכות שיחות הגישוש להצהרות ברורות ומובהקות יותר אודות פרידה.

כאשר הצד השני שומע את הדברים, בין אם הינם מפתיעים מבחינתו ובין אם לא, שאז הופכת הפרידה לנושא העיקרי אשר תופס את מקומו ביחסים המתערערים ביניהם ולמעשה מתחילה ההתרחקות ההדדית ביניהם וכך גם מתחיל בפועל תהליך הפרידה אשר בין אם הוא מהיר וחד ובין אם הוא איטי והדרגתי, תוצאותיו מהוות שינוי משמעותי מאוד עבור שני הדדים.

לפרידה זוגית בניגוד לפרידות אחרות יש אלמנטים אשר הינם מובהקים ומאפיינים ברורים בדרך כלל ומשתנים בעיקר אל נוכח אופי מסוים או צורות התנהגות וכמובן על איזה רקע אראה הפרידה, כאשר בדרך כלל צד אחד מעלה את הנושא בפעם הראשונה ואחרי שהתבשלה אצלו הסיטואציה בראשו אלפי פעמים, או בין אם נעשה הדבר בספונטניות רגעית, מן ההיגיון הוא כי הצד השני יגיב בהלם מסוים אשר יוביל כנראה גם להכחשה.

בדרך כלל הצהרה של הצד היוזם תבוא בעקבות או על רקע של מריבה או ויכוח או שילוב של השניים, בדרך כלל בסיטואציה ששני הצדדים הינם באנרגיות שליליות ואז כל הנושא הופך לשלילי בלאו הכי.

בפרידה אשר יוזם גבר מסוים טמונים כמובן אלמנטים אשר הינם משמעותיים עבורו ובפרידה שיוזמת אישה מסוימת גם טמונים אלמנטים אשר משמעותיים בשבילה ואולם כך או כך הצהרה או שלו או שלה על רצון להיפרד יש בה כמובן הצהרה רשמית על כי מערכת היחסים הגיעה לסופה וכי קיים רצון אמיתי לסיים אותה.

שלב ההכחשה כאמור הינו השלב הראשון והמשמעותי. הצד השני אשר קיבל את הבשורה מן הצד היוזם ישאף להאמין כי זו תגובת יתר למריבה אשר יצאה מעט מכלל שליטה והפכה לסיטואציה מסוימת אשר התנפחה וקיבלה נפחים גדולים מכפי מידותיה שאז למעשה זוהי ההכחשה והתחושה הראשונית הינה כי גם הפעם, כמו בפעמים אחרות יחזרו הדברים אט אט אל מסלולם.

ואולם בניגוד לפעמים קודמות אשר הדברים טויחו וטואטאו מתחת לשטיח, הפעם זוהי הצהרה ברורה והצד היוזם ממשיך בשלו וברצונו ובהצהרתו כי הוא רוצה לפרק את החבילה ולהפריד כוחות ומבקש למעשה מן הצד השני “לצאת מההלם” ולהתחיל לדבר איך עושים זאת נכון כאשר למעשה האלמנטים הללו מובילים את התהליך באופן מסוים אל עבר השלב הבא שלו שהוא שלב הכעס אשר מגיע ממש לאחר כי הצד השני מתחיל להאמין ולקלוט כי זוהי לא מריבה שגרתית אלא משהו משמעותי בהרבה ולמעשה מתחיל גם להתפוגג שלב ההכחשה וההלם הראשונים.

המעבר מהכחשה והלם לכעס מלווה לא פעם בתהליך אשר הינו כמו התפכחות מרה וקבלת סטירת לחי מצלצלת אשר מובילה ברוב המקרים לכעסים רבים לצוף מעל פני השטח.

אותם כעסים אשר הוסתרו בעבר באים כעת לידי ביטוי בעיקר מצד האחד או האחת אשר נמצאת בצד השני, זה אשר לא יזם את הפרידה.

מן הסתם וברוב המקרים אותם כעסים הנובעים ממרמור בעיקר ועוד סיבות אשר ספציפיות לכל זוג כגון פערים אינטלקטואלים ביניהם, חוסר התאמה חברתית, חוסר איזון בשאיפות וברצונות וכמובן שכל אלו מוליכים גם לגורם מספר אחד לפרידות,  ללא ספק שהיא חוסר כנות.

יכולה חוסר הכנות לבוא לידי ביטוי בהסתרה של תחושות ורגשות וכמובן יכולה לבוא כמו ברוב המקרים לבגידה ולהעמדת פנים כי הכל כשורה ואז כאשר הדברים מתגלים שהרי הם מתפוצצים ברעש גדול אשר כאמור מציף ומעלה את הכעסים מעל פני השטח, אחד מן האלמנטים של הכעס הוא כמובן ההסתרה של הדברים וחוסר הכנות.

תהליך הפרידה הופך למאבק, כאשר שני הצדדים בדרך כלל כבר מכינים אתה רקע ואת הקרקע לשיפור עמדות בפרידה הצפויה. שני הצדדים,  גם הצד היוזם וגם הצד אשר קיבל את הדברים בהפתעה מסוימת מכינים את עצמם למאבק אשר תלוי כמובן הרקע של שניהם והאינטליגנציה הרגשית שלהם ואולם בדרך כלל המאבקים המלווים פרידה זוגית הינם קשים, כואבים, מרים ופוגעניים ומהווים שלב חדש וקשה במערכת היחסים ביניהם אשר מעלה סימני שאלה רבים אצל שני הצדדים וסודקת באופן משמעותי את כל מה שנשאר ביניהם שעוד ניתן היה להציל.

המאבק אשר בדרך כלל מתגלים בו נקודות מחלוקת רבות מאחר ומלווים שני הצדדים בדרך כלל בעורכי דין אשר במעטפת של דאגה עמוקה בלקוחותיהם מלבים את האש, מתסיסים את האווירה ויוצרים תחושת מלחמת עולם כאשר כל האמצעים כשרים על מנת לכלות את הרכוש המשותף בשכר טרחה עבורם.

בשלב הזה למעשה הפרידה היא רק עניין זמני וטכני וברוב המקרים אין דרך חזרה מאחר והועלו כל כך הרבה נקודות מפרידות ומפלגות שכל מה שהיה קיים באופן חיובי בין השנים נמוג כלא היה ונשאר רק הכעס, המחלוקת והסיבות הנכונות לפרידה.

בדרך כלל ברגע שבו המאבקים הופכים לשגרתיים ולא יוצאי דופן, במקרים רבים מתחיל תהליך של עצב ודיכאון אשר מעלה אף הוא ספקות ושאלות רבות לגבי מיקומו החדש של כל צד ביחס לעצמו וביחס לעתידו הצפוי להגיע.

בדרך כלל הצד אשר יזם את הפרידה יחוש הקלה מסוימת ורצון עז להתחיל את חייו החדשים ואילו הצד אשר הפרידה נכפתה עליו בניגוד לרצונו יחוש עצב ומועקה וגם כמובן דיכאון וחוסר הבנה לגבי עתידו הלוט בערפל.

אותו עצב מהווה למעשה בין אם במודע או בין אם שלא במודע, ממש כמו אבל על מערכת היחסים אשר מתה בטרם עת והעצבות המתלווה לתהליך הינה משמעותית ביותר במקרים הללו.

תהליך הפרידה אשר עבר את כל השלבים הקודמים, ההכחשה, הכעס, המאבק, העצב הגדול והציפיה מגיע אל השלב האחרון שהוא ההשלמה ואשר לא תמיד ולא בכל מקרה מגיע וישנם לא מעט אנשים אשר “תקועים” הם באחד מן השלבים גם אם הצד השני כבר מזמן המשיך בחייו ואז למעשה ובדרך כלל הצד אשר לא יזם את הפרידה יכול להחזיק במשך זמן רב את ההכחשה, הכעס ואף את הצורך במשמעותי במאבק ולמרור חייו של הצד היוזם של הפרידה מאחר והוא רואה אותו כזה שהרס לו את החיים והדבר שכיח מאוד ומקובל מאוד.

תהליך פרידה זוגי אשר מסתיים בהשלמה יכול במקרים רבים להסתיים באופן חיובי יחסית עבור שני הצדדים במידה ויתבצע closer ראוי, בוגר ומכיל ואולם בדרך כלל פרידה זוגית אשר לא קיימים בה בקיעים ובעיות כמעט ולא קיימת וכמובן שגם הימצאות של ילדים בתמונה יכולה לסבך באופן ניכר את הפרידה במידה ורוצים לעשות אותה באופן ראוי, למען הילדים.

פרידה זוגית מהווה כאמור נושא מורכב וטעון עד מאוד ואולם פרידה יכולה להיות גם פרידה מדרך מסוימת, כאמור תהליך של שחרור אדם אהוב ההולך לעולמו הינו תהליך פרידה קשה וטעון אף הוא ואולם משולבת בו מעבר להכחשה גם הרבה חמלה וצער בעיקר כאשר הדברים ידועים מראש והכל רק שאלה של זמן עד אשר תהליך הפרידה הקשה יסתיים בהשלמה אשר נגמרת למעשה בתהליך האבל אשר יכול גם להמשך זמן רב מעבר למוות עצמו ודורש לא מעט תעצומות נפש על מנת להשלים איתו ועם חסרונו של אותו אדם אהוב אשר נפרד מן העולם, פרידה הדרגתית או פרידה כפויה אשר יכולה גם להגיע כתוצאה ממות מפתיע ובטרם עת מהווה קושי מאוד משמעותי ודורשת תשומת לב וקפדנות יתרה על מנת כי לא יגרם נזק קשה ובלתי הפיך לאותם אנשים אשר קשה עליהם הפרידה מאותו אדם אהוב.

ואולם פרידה נוספת הינה שינוי מציאות מסוימת עבור אדם מסוים ופרידה ממצב נוכחי יכולה בהחלט תהליך משמח ומעצים הכולל בתוכו אלמנטים רבים של שמחה, הגשמה, הקלה והצלחה.

פרידה ממצב שבו אדם מסוים מחליט לשנות את חייו באופן משמעותי ולהיפרד מסביבתו וממקומו הקודמים דורש הרבה אומץ ונחישות והתמדה כמובן.

כאשר אדם מסוים חוזר בשאלה או יוצא מן הארון או גם מגדיר את עצמו משויך לקבוצה כזו או אחרת, למעשה הוא נפרד ממקומו הקודם וקיימות לכך לא מעט השלכות משמעותיות עבורו במידה והוא לא הכין את הקרקע בצורה טובה ונכונה.

הפרידה מן המקום הנוח לכאורה תמורת וויתור על אותה נוחות אך אמונה גדולה כי המציאות החדשה אשר גורמת שלמות ולאיזון הינה משמעותית מאוד עבור כל אדם אשר מחליט לקחת את גורלו בידיו ולעשות מעשה אמיץ כגון פרידה מחייו ומהוויתו הקודמים ומוכן הוא לשלם את המחיר לכך.

הפרידות עבור האדם הינן אבן דרך משמעותית מאוד עבורו ומהוות נקודת ציון וצומת דרכים מאתגרת.

ואולם פרידות אשר קורות עבור האדם אשר מאמין כי דברים קורים בצורה ובדרך שבה היו אמורים לקרות שאז הפרידה היא שלב בדרך חייו ובמסלול אשר קבוע מראש.

אמנם קשה היא וגם מאתגרת ואולם במידה והאמונה היא כי בסופו של דבר הדברים נקבעו כבר שאז קיימת סוג של השלמה ואף קבלה של הדברים מתוך אמורנה כי הדרך בהמשך תהיה קלה יותר ונעימה יותר.

פרידה אשר מתבצעת כראוי יכולה לתת לא מעט מטענים חיוביים לגבי ההמשך ויכולה להוות נקודת ציון חיובית עבור זה שנפרד.

ההפרדה הינה תהליך שלעיתים הינו הכרחי ונדרש וכאשר קורה שאז במקרים רבים הדברים נפתרים וממשיכים הלאה בדיוק בצורה ובאופן שבו הם אמורים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא ההדמיה

במהלך דרכו של האדם אל עבר ייעודו, נתקל לא פעם האדם במצבים מסוימים אשר מעניקים בידו את היכולת לבדוק בינו לבין עצמו את הסיטואציה אשר חושש הוא ממנה על מנת שיוכל לקבל את הדברים באופן ברור יותר ובעיקר מוחשי יותר.

קרא עוד »

תיקשור בנושא תאוות הבצע

משמעותה של התאווה באופן מובהק היא אובדן שליטה ואף התנהגות קיצונית אשר מעידה על רמות גבוהות ביותר של רצון ואף תשוקה וכאשר אדם מסוים מתאווה אל משהו או אל מישהו שהרי אותו רצון מתפתח ומתרחב לתשוקה בלתי נשלטת אשר גורמת לכל יתר הדברים לזוז הצידה ולכן נחשבת התאווה ליסוד החטאים בנצרות למשל.

קרא עוד »