תיקשור בנושא העוצמתיות

העוצמתיות.

האדם הבוטח והחזק, אותו אדם מסוים הנותן לעצמו את המקום החשוב ביותר עבור עצמו ואשר יודע בביטחון מלא כי יכול הוא להתמודד עם כל סיטואציה אשר יהיה עליו להתמודד איתה מאחר והוכיח הוא בעבר פעמים אינספור כי לא נותן הוא לעצמו להישבר ולא נותן הוא כי אחרים יחשבו כי הוא ניתן לשבירה שהרי מאמין הוא בכל כוחו ובכל רצונו, בין אם מודע הוא ובין אם איננו מודע לכוחו שהרי ניתן להגדירו כאדם עוצמתי וחזק נפשית.

תעצומות הנפש הינן למעשה התשתיות מהן מורכבת נפשו של אותו אדם מסוים ואשר יצוק הוא היטב ביסודות כשיחים של ביטחון בעצמו וביכולותיו וגם אם לעיתים נחלש הוא או חש כי אפסו כוחותיו לפרק זמן מסויים, שהרי לאחר אותו פרק זמן מסוים שלוקח לו לחזור אל עצמו שהרי כוחו וגם עוצמתו שווים אליו והוא נהיה אף חזק, איתן ועוצמתי אף יותר ממה שהיה קודם לכן ויתרה מזאת, אדם אשר עובר בהצלחה משברים מסוימים שהרי גם מוכיח לעצמו כי שום דבר לא ישבור אותו.

כוחה האינסופי של עוצמתך נמדדת במספר אלמנטים אשר הינם חמישה במספר והינם כמו נוסחה מדוייקת עבור כל אדם אשר דרכו וייעודו הינם המוליכים והמובילים אותו בדרך הסלולה והבטוחה עבורו ואשר במידה ותקפיד גם הקפדה יתרה על מילוי משמעותי של חמשת האלמנטים הללו ש/הרי תוכל לעמוד בכל משימותיך ובכל מטלותיך מבלי לחוש את התחושות השליליות אשר חש אתה, כמו כל אדם אשר אינו בטוח ומשוכנע בעצמו ובעוצמתו.

נעניק לך בשמחה ובחסד את חמשת האלמנטים הבאים:

כאמור הראשון במעלה והחשוב מכל הינו להעמיד את עצמך במקום הראשון במעלה, למעשה אין עליך להתחשב באחרים אלא רק אחרי שדאגת קודם כל לעצמך מאחר וזהו כלל אשר זוכר אתה הייטב ומשנן אותו אתה רבות אולם יישומו בפועל הוא החשוב מכל – ואהבת לרעך כמוך.

כאשר נמצא אתה בראש מעיניך ומפרגן אתה לעצמך מתוך אהבה גדולה לאדם שאתה ומעריך אתה את עצמך ובוטח אתה בעצמך, יודע אתה כי תוכל לסמוך על עצמך והדבר נובע מאחר ועוצמתי אתה ודרכך בטוחה ובוטחת, תוכל גם בעזרת כוחות אלו לדאוג גם לאחרים ולהגשים עבורם את כל המטרות והשאיפות אשר משתלבות יחדיו אולם אך ורק אם הן משרתות אותך, את דרכך, את אמונותיך ואת שאיפותיך מבלי שתצטרך לוותר עבור אחרים ורק אז ממקום של שלמות עוצמתית, תיתן ותעניק מתוך השפע שיש לך ולא מתוך מה שאין בראשותך.

האלמנט השני הינו האמונה כי למעשה כל אדם אשר נמצא בחייך בשלב הזה נועד על מנת לקדם אותך ולשרת את דרכך ואת מטרותיך.

אמונה זו למעשה משקפת בעבורך כי כפי שאין שום דבר אשר קורה ללא סיבה כך אין אנשים אשר נמצאים במעגלים הסובבים אותך ללא סיבה ולכל אחד יש מה לתרום לך כאשר כמובן חשוב לזכור כי בין אם מודע האדם לכך ובין אם לא, יש לכל אחד השפעה מסוימת עליך, בין אם תרומה אשר הינה משמעותית וישירה ובין אם תרומה קטנה ופחות משמעותית אולם גם אנשים אשר פוגש אתה אותם ולו רק לרגע קט, יכול אתה לשאוב מהם את התרומה אשר נדרשת לך וכל אחד ואחד מהם יכול לתרום לך גם אם מדובר בשיעור מלמד ומועיל לחיים, גם אם כחוויה לא מעצימה ואף שלילית אולם את האפקט המסוים אשר מלמד אותך איך להתנהג בפעם הבאה גם זוהי תרומה אשר תוכל להפיק ממנה הרבה בטיימינג הנכון בעתיד. במילים אחרות, או שאתה מרוויח או שאתה לומד.

האלמנט השלישי באלגוריתם העוצמתיות הינו כי אינך יכול לראות את כולם. תמיד ובכל מצב, כאשר יש ציפיות ממך האדם העוצמתי והחזק יקבל ממך את היכולות שלך ואת האנרגיות שלך ואת התרומה שלך שהרי גם במידה והינך בעל יכולת נתינה אינסופית כמעט ורצון עז לגרום לאנשים אשר חפץ אתה ביקרם ושואף אתה להעלות חיוך אצלם, שהרי תמיד יהיה אותו אחד אשר בסיטואציה מסוימת ובצרוף נסיבות מסוים, יחוש כי אינו מרוצה הוא ממך ואף מאוכזב וכועס ולכן במידה ומולאו באופן נכון שני האלמנטים הראשונים באופן מלא ועדיין נשאר עבור אחרים שהרי גם אם יהיו כאלה אשר לא יהיו מרוצים ממך ומאוכזבים ממך שהרי הם אלו אשר מהווים את הבעיה ולא אתה מאחר וכאמור אין לאדם יכולת לרצות את כולם.

האלמנט הרביעי הינו כי לא ניתן לשלוט על הכל. גם האדם המסוים אשר יכולותיו רבות ועוצמתיות הן, עבור עצמו והן עבור הסובבים אותו ויכול ויודע ומודע הן בדרכו והן ליכולותיו הרבות, לא יכול ואף לא מומלץ בעבורו לחשוב כי הוא יכול לקבוע הכל ולהחליט על הכל וכי למעשה במידה וקורים ומתרחשים דברים אשר לא בהכרח הוא מחליט ושולט עליהם והם אינם קורים כפי שרצה, עליו לקבל את זה ולא להשקיע יותר מידי אנרגיה במה היה יכול להיות ואם היה יכול להיות אחרת מאחר וכאמור אם למרות כל היכולות והעוצמות וההבנה וראיית הנולד ובכל זאת דברים התנהלו באופן שונה מאשר היו מצופים, שהרי יש לקבלם בלב מלא גם אם אינם בהכרח כפי שרצית או שאפת אליהם.

כאמור הרצון לשלוט ולקבוע, אסור שישלוט בך וינחה אותך, אלא השכל הישר והתבונה הטבעית בצרוף ההבנה כאמור כי אי אפשר לשלוט על הכל, לא ממקום של חולשה אלא ממקום של הבנה והשלמה מלאים ומתוך אהבה.

האלמנט החמישי והאחרון הינו זה האומר כי המעשים אשר עושה האדם הם אילו המגדירים אותו בסופו של דבר ועל פיהם הוא נמדד ולא הדיבורים.

בסופו של דבר, עוצמתו של האדם וכוחו באים לו מתוך המעשים, ויש לשים לב ודגש חזקים במיוחד על הדיוק בדברים הבאים – המעשים אשר עושה האדם הינם גם ובפרט הניסיונות אשר עושה כאשר לעיתים צולחים הם לכלל הצלחות ולעיתים משתבשים הם לכלל למידה והפקת מסכנות ואולם העשייה היא זו המשמעותית במידה והדברים נשארים אך ורק במסגרת המצומצמת של דיבורים בלבד שהרי לא יכול האדם המסוים להימדד עליהם אלא רק על המעשים אשר עושה, הן בראשית עבור עצמו וגם לאחר מכן עבור אחרים.

אין לו לאדם להתבייש בחוסר הצלחותיו אלא להתגאות במעשיו כאמור ביכולות שלו לקום ולעשות מעשה ולהוציא את הדיבורים אל הפועל, זוהי הנקודה החשובה ואף העוצמתית ביותר מכל החמש.

 

 

 

 

 

 

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

הכבוד

הכבוד

הכבוד הוא ראשית כל ולפני הכל התנהגות ונורמה אשר מושרשת בתוך נושא חינוך והערכים של מסורת ושל אמונה שקיימים דברים אשר הינם משמעותיים והתנהגות מכבדת הינה גם כלפי אנשים ואמונתם וגם כלפי אנשים ודרך התנהגותם החיצונית.

קרא עוד »

תיקשור בנושא הבהירות

ההתמודדות אשר אותו אדם מתמודד היא למעשה תולדה של מודעות אשר משוקפת עבורו במידה ואין הוא הודף אותה מעליו בפחד או בחשש וכך שניתנת בידי אותו אדם ההזדמנות לשפר את עצמו.

קרא עוד »

תיקשור בנושא הדרכים

כאשר מצוי ברשות האדם הידע הנדרש לו אודות ניווט הדרך, שאז יכול הוא לנווט את עצמו אל עבר מטרתו בנינוחות ובלב שקט, יוביל אותו אל המטרה של יעודו.

קרא עוד »