תיקשור בנושא השיגרה

תקשור בנושא השיגרה

כוחה של השיגרה היא להמחיש את כוחם של הדברים אשר הינם מובנים מאליהם ואשר לא מוערכים מספיק.

השיגרה מאפשרת לאדם להבין כי במידה והוא מרגיש סוג של שעמום שהרי סביר להניח כי מתעורר הצורך לשנות את הדברים ואולם בדרך כלל על מנת כי הוא יחוש את אותו שעמום, עליו להבין כי השיגרה היא מבחינתו לא רצויה מאחר וכנראה שאנשים שגרתיים אוהבים חיים שגרתיים ואנשים לא שיגרתיים מואסים בשיגרה מאחר והיא עושה להם רע.

השיגרה הינה נוחה לאדם אשר מתקשה לקבל החלטות הרות גורל עבורו ואשר מתלבט הוא בין אם האופציה הינה לפרק את נשואיו לדוגמא או שמה להישאר למרות שהוא אינו מרגיש כי זהו הדבר הנכון, שהרי אם הוא אינו החלטי שהרי ינסה לשכנע את עצמו כי בינתיים, עד שיקבל החלטה, שהרי חייו השגרתיים הינם טובים בסך הכל וזה בסדר גמור להתפשר על השיגרה אשר מרגיש הוא כי היא רעה עבורו.

תכונה אנושית היא כי האדם מארגן את חייו באופן כזה שיתקל שוב ושוב באותן בעיות, וכך יקבל שוב ושוב את אותן החלטות רק על מנת לעשות לעצמו חיים קלים מבלי שיצטרך לשבור את השיגרה ואת הנורמה ואת הצורך לקבל החלטות מחשש שיתקבלו החלטות שגויות וכך גם לא יצטרך להתמודד עם טעויות.

עבור אנשים מסוימים השיגרה היא אחותה התאומה של השיעמום. ואולם יכולת קבלת החלטות בעיתית יחד עם רמת חיים גבוה כנראה מובילה בסופו של דבר אל מצב של שיגרה. החיים השגרתיים במידה והינם רעים ולא מספקים וגם אם הינם טובים ומספקים נלקחים אצל האדם ככאלה אשר מובנים מאליהם ומכך שגם לא מוערכים מספיק.

לדוגמא ניתן להביא את אותו זמר מפורסם אשר אמר כי “לאכול כל יום סטייק אנטריקוט זה טעים ומדהים אבל בסופו של דבר משעמם ושיגרתי וכי בא לו מידי פעם לגוון עם פרוסה עם שוקולד”, כוונתו היתה כנראה שיש לו את הצורך לשבור שיגרה מידי פעם.

ואמנם שיגרה הכי קל ומפתה לשבור או לשנות כאשר פני הדברים אינם טובים ואינם חיוביים.

אדם אשר חייו המקצועיים טובים ומספקים, וכי הוא זוכה להצלחות ולהערכה רבה, גם אם זה דבר שבשיגרה, היא עודנה טובה וחיובית עבורו ואין לו יותר מידי רצון לשנות אותה מאחר והוא באנרגיות טובות ושמחות והינו בדרך כלל מסופק ואולם אם חייו המקצועיים היו משעממים והוא בדרך כלל באנרגיות שליליות ואינו מסופק שאזי גם השיגרה שלו היא רעה והוא בזמן מסוים ישאף לשנות אותה מבלי שיחוש צער גדול מידי אלא רק במידה והוא אדם אשר פוחד משינויים ואז למעשה השיגרה היא זו אשר שומרת עליו מפניהם והוא נאלץ לקבל אותה בחוסר ברירה.

בדרך כלל השינויים מגיעים לאותו אדם מכורח ומחוסר בחירה ושיגרה מבחינתו כבר איינה כזו ברגע שנאלץ הוא להתמודד עם מצבים אשר אינם שיגרתיים עבורו ורק כך בסופו של דבר הוא משנה את חייו השגרתיים לטוב או לרע.

השיגרה במערכות יחסים הינה מורכבת הרבה יותר ומהווה אלמנט משמעותי ורב חשיבות בכל מערכת יחסים בין אם בין בני זוג וגם במערכת יחסים בין שני חברים או שתי חברות.

במידה והשיגרה הופכת לשיעמום שאז נדרשים עבור כל אחד אלמנטים אשר יגרמו לשיגרה להישבר על מנת לזהות את האלמנטים ההרסניים באותה מערכת יחסים.

במידה והשיגרה היא זו אשר תתפוס את המקום העיקרי שאז אחד מבני הזוג בסופו של דבר כנראה יקום ויעשה מעשה אשר במקרים רבים יטלטל את אותה שיגרה לפחות עבורו וכך האיזון יופר ואותה שיגרה בטוחה לכאורה כבר לא תתקיים וברוב רובם של המקרים גם הזוגיות לא תחזיק מעמד.

ואולם זוג אשר חי בהרמוניה ישאף לשבור את השיגרה ביחד וכמעשה זוגי ולא לשבור את השיגרה כל אחד עבור עצמו וזה בדיוק מה שקורה בפועל אצל זוגות לא מעטים אשר חשים כי השיגרה “חונקת” אותם.

כאשר השיגרה מחמירה היא הופכת לשעמום, ואז במידה ומצויה היוזמה בראשותו של האדם שהרי הוא יקום ואף יעשה מעשה, על מנת לשנות את המצב כאשר במידה כזו או אחרת הוא יאלץ לקחת את הסיכון כי שינוי המצב הסטטי, השיגרתי ואף המשעמם עלול בסופו של דבר לא לצלוח ואז השיגרה המשעממת לפתע יהיה בה סוג של מקום בטוח ושומר מכל משמר אולם זוהי למעשה בדיוק אותה שבירת שיגרה והיא לבד בכוחה וביכולתה לגרום להתרגשות מסוימת עבור האדם.

כאשר מדובר בתפקידים בטחונים מסוג מסוים, יתקיים נוהל קבוע של שבירת שיגרה מאחר וקיימת נטייה עבור אנשים מסוימים “להירדם” בשיגרה ולא לשים לב לפרטים הקטנים ואילו האויב לשם דוגמא העוקב אחר שיגרת יומו של אדם, יודע כי במידה והתהליכים המלווים והמרכיבים את היממה הינם קבועים, כך הוא יוכל לתכנן את המתקפה.

ואכן זו השיגרה – אוסף של תהליכים קבועים וכנראה גם משעממים.

עבור אנשים מסוימים השיגרה הינה צורך קיומי ועבור אנשים מסוימים השיגרה היא מילה גסה ואולם השיגרה הינה עובדה גם עבור אנשים כאלה וגם עבור אנשים כאלה, גם מבלי שיהיו מודעים לחלוטין למשמעויותיה הרבות.

כמו גם בחיים עצמם, ניתן למזג מצבים שגרתיים יחד עם מצבים בלתי שיגרתיים ולהפוך אותם לבעלי עניין, כך שלדוגמא ניתן לשלב פעולות שגרתיות ובנאליות יחד עם טוויסט מעניין אשר ייתן עניין מסוים, לדוגמא שיר מסוים אשר מנוגן באותו אופן ובאותה צורה על ידי הרכב מסוים ואשר כל חברי ההרכב מתורגלים בו וניגנו אותו מאות פעמים באותה צורה ובאותו אופן, משלבים הם לתוכו קטע משיר אחר במשך כמה שניות ואז למעשה השיר הופך למעניין ולא שיגרתי וכך גם ללא משעמם, מרענן ומשעשע ומעורר.

גם מאכל שיגרתי אשר מסעדה מסוימת מבשלת אותו באותה הצורה ובאותו האופן כבר פעמים רבות, במידה ומכניסים איזה שהוא אלמנט יצירתי ומעניין אל תוכו שהרי השיגרה נשברת ויכולה להפוך את המאכל למעניין יותר, יצירתי יותר ומעורר יותר.

 

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא ההתמרמרות

ההתמרמרות. חייו של האדם, משחר ילדותו ועד שעוצם הוא את עיניו בפעם האחרונה מלאים הם עבורו באתגרים ובניסיונות חוזרים ונשנים וכך מעביר הוא בדרך כלל

קרא עוד »
כל סוף הוא התחלה חדשה

תיקשור בנושא ההתחלות

ההתחלות. תחושה מרעננת של הדברים אשר קורים ומתרחשים ואשר נותנים מסגרת לדברים החדשים. כמו בכל דבר כך גם ההתחלה יש לה כוונה מסוימת ואינה מגיעה

קרא עוד »

תיקשור בנושא הדעתנות

דעתנות מעידה על אדם מסוים כי איננו חושש להשתמש במקורותיו שלו ועומד הוא על דעתו וממנף הוא את דעותיו העצמאיות על מנת כי יובן כי אין לו צורך בדעות אחרות וכי עומד הוא על דעתו ותומך בה במלואו.

קרא עוד »