תיקשור בנושא ההפתעות

תקשור בנושא ההפתעות

כאשר נשאל את האדם הממוצע האם הוא אוהב הפתעות קשה לצפות את התשובה מאחר וקיימות כל מיני אפשרויות לתשובתו מאחר וישנם הפתעות טובות והפתעות רעות, ולא ניתן לדעת אם האדם שנשאל הינו ספונטני או שמרני ומכונס מאחר והפתעות מגיעות כאשר האדם אינו מוכן אליהם, אחרת זו לא תהיה הפתעה.

לדוגמא, לעשות מסיבת הפתעה לאדם ששונא הפתעות זו התאכזרות לשמה ואולם מנגד עבור אדם אשר אוהב הפתעות זו תהיה המתנה הנפלאה מכולן. ואכן, לפי דוגמא זו ניתן להמחיש את אופיו המשתנה של האדם, בין אם הוא אוהב הפתעות ובין אם הוא לא אוהב, סביר להניח שאותו אדם אמר כי הוא אוהב הפתעות טובות ולא אוהב הפתעות רעות ואולם מבחינת אותו אדם אשר אוהב מסיבות הפתעה מן הסתם לא יאהב הפתעות רעות ואותו אדם אשר שונא מסיבות הפתעה בוודאי שישמח להיות מופתע למצוא בחשבון הבנק שלו מליון שקלים שהועברו לו בטעות וללא סיבה, לכן כל נושא ההפתעות ביחס לאדם הינו משתנה ומתעתע.

למעשה ההפתעה הינה מצב רגשי מסוים המבליט את הפער בין ציפיה מסוימת לבין התוצאה בפועל ומהווה גם תגובה רגשית אשר באה לידי ביטוי בכל מיני סממנים גופנים, חיצוניים ופנימיים ואשר כמובן יכולות להעיד על כך כי האדם מופתע, בין אם זה בתגובות פנימיות כגון תגובה של שמחה ופחד במידה והלב מתחיל לפעום בחוזקה או נוצרות צמרמורות של פחד קיצוני או בין אם נוצרות הבעות פנים המעידות על כך כי האדם הינו מופתע, בין אם אלו הפתעות טובות ובין אם אלו הפתעות רעות, כך או כך האדם מגיב בצורה מסוימת ובהחלט ניתן לאמר על אדם אשר אינו מראה כי הוא מופתע כי הינו בעל שליטה עצמית גבוה או בעל “פני פוקר” ומהווה הדבר יתרון גדול בעיקר בעולם העסקי כאשר אלמנט ההפתעה מהווה גורם לא רצוי עבור אנשים רבים אשר אינם אוהבים להיות מופתעים ברגע האמת של משא ומתן מסוים ואשר אוהבים הם להגיע אליו עם כל המידע וכל הידע מבלי להיות מופתעים כך או אחרת, אלא כמובן רק להיות מופתעים לטובה כמה הצד השני נכנע מהר.

ההפתעה כאמור גורמת לאנשים מסוימים למצבים רגשיים אשר אינם צפויים מבחינתם והכל תלוי בגורם ההפתעה וכמובן בעוצמת ההפתעה.

גורם ההפתעה הינו למעשה אותו אינדיווידואל אשר גרם להפתעה או לגורם ההפתעה שהוא אירוע מסוים שהתרחש וגרם להפתעה או ידיעה מסוימת אשר הגיעה לאוזניו של האדם, במקרה או שלא במקרה וגרמה לו להפתעה גמורה.

ישנם רמות שונות של הפתעה ולאנשים רבים יהיה קשה להודות כי הינם מופתעים מאחר וישנם אנשים אשר גילויי רגש מתפרשים בעיניהם כחולשה ואילו שליטה עצמית מהווה אלמנט חיובי בעבורם ולכן יעשו מאמץ עליון עת תגיע ההפתעה על מנת לשמור על ארשת פנים שלא תעיד עליהם כי הינם מופתעים ועבורם כמובן ניתן לאמר, כי אינם אוהבים הפתעות ואינם אוהבים להיות מופתעים, גם אם מדובר בהפתעות אשר ניתן לאמר עליהן שהינן בגדר של הפתעות טובות ומשמחות, עדיין הם יעדיפו ליזום בעצמם את גילוייה ואף לאמר את המשפט “אני לא ממש מופתע” או “זה לא מפתיע אותי” רק על מנת להיתפס כאדם שקול, הגיוני וחכם וכמובן רואה את הנולד.

אלמנט ההפתעה משמעותי ורציני מאוד עבור כל התנהגות אשר לוקחת בחשבון כי האדם שמנגד חי לפי אמות מידה ואמונות מסוימות אשר לוקחות בחשבון חשיבה מסוימת אודות איך הדברים קורים ואיך הדברים אמורים לקרות ואז אוסף המחשבות הזה מוביל את אותו אדם לציפייה מסוימת אודות דרך מסוימת ואם לפתע פתאום באופן בלתי צפוי בעליל מתרחש אירוע מסוים או אפילו נאמרים דיבורים מסוימים אשר גורמים לחשיבה של אותו אדם לחוש שינוי פתאומי בתגובתו לדברים או למעשים שאז הדבר נחשב כהפתעה עבורו מאחר והדברים שקרו או נאמרו בפועל לא היו צפויים עבורו ולכן הוא מופתע.

בין אם מדובר בהפתעה קטנה או גדולה וגם משנת חיים, בין אם מדובר בהפתעה טובה או רעה, בין אם מדובר בהפתעות גלובליות אשר שינו את פני האנושות כמו ה-11.9, אסון התאומים בניו יורק או יום פריצת מלחמת יום כיפור או בין הפתעות גלובליות חיוביות אשר שינו אף הן את פני האנושות כגון גילויים שונים בתחום המדע והרפואה בין היתר.

התגובה האנושית אשר מגיעה לאחר כי ההפתעה והאלמנט אותו היא מותירה ומשפיעה על כל אדם ואדם באופן ספציפי, חולפת למעשה, מעידה רבות על אופיו של אותו אדם וכמובן שקיים הבדל בין האלמנט אותו מותירה הפתעה טובה על האדם ובין האלמנט אותו משאירה בעקבותיה הפתעה רעה וניקר כי יכולת קליטת הנתונים ועיבודם במהירות מסוימת, יכולה להעיד כאלף עדים כי אותה הפתעה נמוגה במטה של קסם אצל אנשים מסוימים וכי הפתעה מסוימת מסוג אחר תשתלט לחלוטין על חייו של אדם אחר ואשר תשנה את חייו לנצח, בדיוק כמו שלדוגמא אלמנט ההפתעה משפיעה לרעה על נהג אשר להפתעתו מישהו אחר נכנס בו בעוצמה רבה מצד ימין והבעת פניו המופתעת הייתה האחרונה לפני שנפח את נשמתו ונהרג וזו דוגמא להפתעה רעה אשר משנה קליל את החיים, תרתי משמע, ואשר כנגד יכול היה להיות מופתע באותה מידה אך בתרחיש שבו בשנייה האחרונה לא פגע בו הרכב ואלמנט ההפתעה הסתיים לו הפעם בהפתעה טובה.

אלמנט ההפתעה מתחבר ומתקשר באופן מובהק עם אלמנט הרגש וההתרגשות.

מכאן שאותו חיבור בין תחושת ההתרגשות שתוצאתה הפתעה בין אם טובה ובין אם רעה, ניתן לתת כהסבר להתמכרות להימורים ואשר הינה למעשה התמכרות להפתעות במובן הרחב של המילה מאחר ואם עבור אותם אנשים ההפתעה הינה מרגשת ומייצרת רגש שאז עבורם לזום מצבים שגוררים בעקבותיהם הפתעות בין אם טובות ובין אם פחות טובות, משמעותה ליזום התרגשויות כאשר ההתרגשות נוצרת מעצם חוסר הידיעה אודות תוצאות המעשה או הדברים אשר מייצרים את ההתרגשות לפני המעשה או גם את ההפתעה אשר נגרמה בין היתר מתוצאות המעשה או הדברים שנאמרו.

לדוגמא, אשה מסוימת אשר התרגשה מאוד בנוגע לפגישה עם בחור מסוים ואשר התרגשות זו הובילה לציפיות מאוד גבוהות ביחס לנושא המפגש ובפועל תוצאות אותה פגישה הפתיעו אותה לרעה מאחר וציפיותיה היו גבוהות מאוד, מנגד אם ציפיותיה היו נמוכות שאז יכולה היתה רק להיות מופתעת לטובה.

האם אנשים בעלי אינטואיציות טובות מופתעים פחות ?

התשובה לכך נעוצה בין היתר בהבנת הקשר הקסום של האדם עם עצמו ועם תודעתו וכמובן עם הכרתו ובמקרים מסוימים גם עם תת הכרתו.

אדם בעל אינטואיציות טובות, יכול במקרים קיצוניים אף לייצר את המצבים עבור עצמו מאחר ובעל יכולות כאלה כמעט ואיננו מופתע כלל אלא להפך, אוהב הוא להפתיע אחרים מאחר וזהו אלמנט עוצמתי בתקשורת אנושית מאחר וכאמור ההפתעה וההתרגשות באות לעיתים כמרכיב עיקרי במנה וירטואלית שמוגשת לאדם שהרי היכולת להפתיע אחרים למעשה הינה במובנים מסוימים היכולת לרגש באותה מידה כאשר נזכור כמובן כי התרגשויות כמו גם הפתעות יכולות להיות טובות אך כמובן גם רעות ומזיקות.

אדם אשר אוהב הפתעות, חייב לקחת בחשבון כי לא ניתן לבחור רק הפתעות טובות מבלי לדעת כי גם הפתעות פחות טובות הינן חלק מן התפריט המוגש.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

שחיתות

השחיתות

במשך שנים רבות הזדהו מגזרים מסויימים כמושחתים, הרי אלה מוסדות הממשלה והשילטון, כאלה שמחוברים למוקדי כח, כאלה שמחוברים ומזוהים עם יכולת קבלת החלטות, כסף, שררה, כח וקומבינציות שונות.
בעלי תפקידים תמיד היו ותמיד יהיו בעלי יכולת השפעה ניכרת ובעלי יכולת השפעה על דברים שונים באופן כזה שקל להבין כי עמדת מפתח מסויימת אשר מאוישת בידי אדם מושחת יכולה לייצר אנשים מאוד לא ישרים וכאלה יש בשפע.

קרא עוד »

תיקשור בנושא הבדיקות

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את הבדיקות כאשר עושה האדם את מעשיו, בורא את בריאותיו פועל ומבצע את משימותיו בין אם מורכבות הן ומאתגרות ובין

קרא עוד »

תיקשור בנושא העלבונות

העלבונות. הדרך הנפוצה אשר אדם מסוים, אשר בדרך כלל על ידי שימוש במילים פוגעות או אופן התנהגות פוגע ופוגעני מכעיסים את הצד השני אשר התנהגות

קרא עוד »