תיקשור בנושא האהבה

תקשור על אהבה

פנים רבות ומגוונות קיימות לאהבה ומשמעויותיה נרחבות ולמעשה אינסופיות.

כוחה של האהבה בלתי מוגבל וכך גם עוצמתה והשפעתה.

תדר האהבה הינו החזק והעצמתי ביותר אשר הינו היחידי שיכול לגבור על כל תדר אחר ללא כל קושי והאהבה הינה מדבקת, מדביקה וממכרת ואולם במשמעותה החיובית ומייצרת עבור האדם את תעצומות הנפש המשמעותיות ביותר עבורו.

האהבה נותנת לאדם את הרגשות והתחושות המתלוות אליה ומרפדות את חייו באושר, סיפוק, שמחה, התרגשות, חיבה, נינוחות, סקרנות, איזון, הנאה, הדדיות ויופי.

התנאים אשר חייבים להתקיים עבור האהבה הינם לא מעטים ואולם כל אחד בזכות עצמו מגדיר באופן מושלם את משמעותה עבור האינדיווידואל ועבור הזוג כאשר מדובר באהבה רומנטית, או אהבה חברית, אהבה לוהטת, אהבה לוגית, אהבה רכושנית, אהבה מזוכיסטית, אהבה סדיסטית, אהבה ללא אגו וכמובן אהבת אמת בוגרת ומושלמת.

כאמור כל אינדיווידואל בזכות עצמו מגדיר עבור עצמו את מהות ומשמעות האהבה ואולם כמובן שישנם אלמנטים משותפים עבור רובם כאשר המשמעותיים ביותר הינם הרצון לבלות זמן משותף ביחד באופן אינטימי, היכולת לשים את השני ואת צרכיו באופן כזה שיהיה לא פחות חשוב מצרכיך שלך, הערכה גדולה של האחר בתור אינדיווידואל הן מבחינה מנטאלית והן מבחינה פיזית, הצורך לתת מעצמך עבורו לא תמיד על מנת לקבל תמורה מוגדרת, פירגון אמיתי והערכה אשר אינה מוגבלת כמעט כלל.

אהבה כאמור נחלקת אף היא למספר סוגים שונים היכולים להיות משולבים יחדיו והיוצרת עבור האדם, כל אדם, את הנוסחה המדוייקת עבורו כאשר משתלבת היא יחד עם אהבת בן או בת הזוג, בין אם היא מאותו המין ובין אם מן המין השני, בין אם יש בה היגיון ובין אם לא וגם אם היא צעירה ומסעירה ובין אם אהבת רבת שנים.

אהבה היא ללא סיבה וללא גבולות והיא הסיבה האמיתית למרבית המין האנושי לאופטימיות, תקווה ורצון להאריך את החיים במשמעות החיובית של הדברים.

כאמור פנים רבות לאהבה והאדם אשר אין לו אהבה, שהרי דעתו מוקדשת בין אם במודע או שלא במודע, רוב הזמן לתחושת החוסר שלה מאחר ואדם מסוים אשר חווה פעם אחת לפחות את תחושת האהבה ואת השפעתה הגדולה על נפשו, הכרתו והווייתו שואף כל העת לחוש שוב ושוב את אותה תחושה ואין מדובר במקרה זה באותה תחילה של אהבה, הלוא היא ההתאהבות, אלא התהליך אשר מתבצע לאחר שההתאהבות נמוגה ומשתנה.

יש לשים את הדגש על האבחנה בין התאהבות, חיבה ואהבה כאשר האבחנה הזו מאופיינת בעיקר באלמנטים של משך זמן ויציבות המאופיינות אותם.

התאהבות הינה למעשה מצב זמני אשר נמשך פרק זמן קצר יחסית והוא מבוסס רובו ככולו על תחושות קיצוניות ומוקצנות אשר באות לידי ביטוי בעיקר בתחושות גופניות קיצוניות, רצון ותשוקה עזים הפורצים לאחר כי ניצתה האש המשמעותית עבור האהבה הרומנטית והאינטימית ומלווה גם בהסברים גופנים, כימיים ומדעיים אשר קורים לגורף בעקבות הסחת הנפש למצב של התאהבות קיצונית.

במהלך תקופת ההתאהבות באים לידי ביטוי האלמנטים הבונים את תשתית הקשר במידה וימשך גם הלאה, נוצרת הכרות מעמיקה יותר וקיים רצון עז להיות ביחד גם אם התנאים לכך לא תמיד מאפשרים זאת באופן אופטימאלי, למשל כאשר אחד מבני הזוג המתהווה מצוי במצב של זוגיות נוספת, משמעותית יותר וגם אם משמעותית פחות ואולם קיימים אנשים אשר ישחררו בן או בת זוג נוכחים אך ורק אם יהיו בטוחים כי בראשותם באופן וודאי, זוגיות נוספת מאחר ואין ברצונם להתמודד עם הבדידות ועם תוצאותיה הקשות עבורם.

במהלך ההתאהבות, נוצקת כאמור התשתית להמשך ובמידה ואם היסודות להמשך הקשר לא נבנים באופן משמעותי או בין אם ההתאהבות מבוססת בעיקר על חוסר איזון או במילים אחרות צד אחד שבעיקר עסוק בנתינה וצד אחר עסוק רק בקבלה שהרי כנראה ולאחר שמסתיימת לה תקופת ההתאהבות בדרך כלל לאחר כשלושה חודשים שהרי הקשר איננו חזק מספיק ולפחות אחד משני הצדדים ממשיך הלאה בדרכו בחיפוש האהבה הבאה.

כאמור קיימים סוגים שונים של אהבה באופן כללי ואשר ההתאהבות הראשונית כוללת בתוכה להט גדול וסקרנות גדולה אף היא, תשוקה עזה והתלהבות אין כץ כאשר היא בשיאה ואולם היא מפנה את מקומה עד מהרה לאלמנטים חזקים לא פחות, בהנחה וקיימים אצל שני הצדדים התכוננות לאותו המשך, שהרי אלמנטים של חברות נכנסים לתמונה ומציפים את הדברים המשותפים המניחים את התשתית לאהבה חזקה ויציבה עבור שניהם מאחר ובהתאהבות לא חיבת להיות גם יציבות.

ממבט על נוכל בהחלט לציין כי אותה תחושת התאהבות הינה כמו התמכרות לכל דבר וכאשר עבור אחד הצדדים אין יכולת לחוש יותר את אותה תחושה שהרי עבורו הסתיימה ההתרגשות הגדולה ונוצר בה חוסר שאיתו לא יכול ולא רוצה להשלים ולכן אין הוא מעוניין להמשיך בה וממשיך הוא בדרכו הלאה או שדועכת היא מעצמה ולא מתקדמת לשלב האהבה היציבה כאמור.

כאשר מתחיל שלב האהבה היציבה שהרי משתלבת בה גם החיבה והאכפתיות ההדדית החיונית כל כך.

החיבה המשתלבת אט אט באהבה המתגבשת למעשה מביאה לאותו הקשר גם את האכפתיות, ההכלה והכבוד ההדדיים לרצונותיהם של שני בני הזוג.

במידה ואותה חיבה הינה משמעותית וחזקה שהרי גם היציבות מתעצבת לכלל אלמנט משמעותי וכך שהאהבה הופכת להיות יותר ויותר בשלה ונעימה.

באהבה בתחילתה קיים כאמור להט גדול אשר מלווה בהתפרצויות קיצוניות של רגש הבא לידי ביטוי בעודפי רגש בין אם סמויים מן העין ובין אם גלויים ומוחצנים וכמו שהם יכולים להיות חיובים במובן של גילויי חיבה עזים, של סקס פרוע ותחושה של חיים בתוך בועה פרטית ואינטימית, כך גם יכולות לפרוץ אף מריבות קיצוניות הנובעות מעודף רגש ורגישות יתר ושיבוש כללי של החשיבה ההגיונית ואולם אותן מריבות הבאות על רקע של חוסר הכרות מספק של הצד השני מציפות למעשה את הקשיים בהמשך ומהווים כמו תמרור הזהרה לעתיד לבוא וידוע כי מריבות הניצתות בתקופת ההתאהבות יוכלו לגרום לפרידה וסיום הקשר כאשר מסתיימת תקופת ההתאהבות.

כאשר שני הצדדים מרגישים כי האהבה והחיבה ההדדיים נכנסו למסלול יציב ובטוח, אחד הצדדים לפחות שואף גם למיסוד הקשר, בין אם מדובר בנישואין אשר היוו ועדין מהווים סימן מוסכם לכך, או אפילו במעבר למגורים משותפים ללא נישואים רשמיים או אפילו שינוי הסטאטוס בפיסבוק ל- “במערכת יחסים” אשר נותנות למהות הקשר תוקף רשמי מסוים.

האהבה משנה צורה ותוכן בהמשך דרכה ולמעשה ההתמודדות עם דעיכתה הבלתי נמנעת.

כאשר האהבה הופכת להרגל, זהו הזמן אשר הדברים הופכים עבור אחד הצדדים לפחות לכמו סוג של מעבר למצב טייס אוטומטי אשר עובד על מסלול קבוע מראש של רצון להולדת ילדים בעיקר על ידי בת הזוג אשר שואפת לממש את נשיותה בהיבט של אימהות ואילו בן הזוג כמובן שמתבקש לשתף פעולה ולגלות גם התלהבות ואולם קיימים מקרים של חוסר איזון מצד שני הצדדים ובמקרים רבים אין התאמה אחידה בציפיות שלהם וכך הגבר מתחיל בתהליך של דעיכה הדרגתית אשר במקרים רבים מאוד מתחיל הוא בחיפוש בנות זוג נוספות.

כך מתחיל למעשה שלב המבחנים הגדולים של האהבה וכך מתחילים שני בני הזוג בין אם במודע וגם אם לא במודע בתהליך השימור אשר בהרבה מקרים עובר בהצלחה אולם עם הרבה מכשולים ומהמורות בדרך, וכמובן שקיימות למרבה הצער גם מכשולים ומהמורות אשר סודקות לחלוטין את האהבה ומרוקנות אותה מתוכן עבור אחד הצדדים ובמקרים רבים גם עבור שניהם.

כך או כך, זוג יכול להישאר ביחד גם אם נשארים מספר אלמנטים מתוך סך מרכיבי האהבה מתוך אינטרס או מתוך עניין משותף ותוך שמירה על כללים אשר חשובים ומוגדרים באופן ברור עבור שניהם.

ממבט על ניתן לציין כי אהבה אשר נמוגה לה אט אט מביאה את מערכת היחסים למצב של שמירה על אותה מסגרת זוגית כאמור מותך אינטרס ואולם כאשר אינטרסים אלו הולכים ומתמעטים, שהרי כמובן שהמערכת הולכת ודועכת ומתפוררת לה אט אט או בבת אחת כאשר אחד משני הצדדים עובר על הכללים הסטנדרטים אשר הינם בדרך כלל בגידות ושקרים שמתגלים.

לאהבה קיימות כמובן פנים פחות חיוביות ואולם עדין קיימות תחת הערך של אהבה כגון אהבה רכושנית, אהבה מזוכיסטית ואהבה סדיסטית.

רכושנות וקנאה קיצוניים באים בדרך כלל ממקום של תחושת איום על האגו, הן הגברי והן הנשי מאחר ויש לכל אדם את התחושות האפלות והשליליות הגורמות לו חוסר רצון להיפגע וכאשר קיימת תחושת איום על מקומו או מקומה שהרי הם נאחזים בהגדרות של רכושנות, הן זוגית והן מינית מאחר ואהבה מונוגאמית בבסיסה נועדה על מנת להגדיר כי אין בזוגיות מקום ליותר מבת זוג אחת ואין מקום ליותר מבן זוג אחד וכך שמשמעות הרכושנות היא כי על בן או על בת הזוג למלא את צרכיו של האחר כמיטב יכולתו ואולם כאשר האהבה והאלמנטים המרכיבים אותה, כל אחד על פי צרכיו וכל אחד על פי רצונותיו נדרש להסתפק לפי אותה תבנית רכושנית במה שיש לבן או בת הזוג לתת ואין מצב של השלמה עם צרכים משתנים של אחד מבני הזוג.

בעולם החדש והמתחדש קיימת גמישות מחשבתית ההולכת ונבנית אט אט למקום של פתיחות הולכת ומתגברת המכירה בחשיבותה העצומה של האהבה ושמירת מסגרתה ללא צורך בהסתרת האלמנטים הנוספים אשר הינם הגיוניים והיכולים לבוא בחשבון אך תוך כדי שמירת כללים המקובלים על שני בני הזוג.

כאמור, פנים רבות לאהבה וקיימות גם האהבה לעצמו אשר מהווה חשיבות גדולה מעין כמותה ומקיימת את הכלל המהותי והמשמעותי “ואהבת לרעך כמוך” כאשר אהבה במשמעות זו הינה המפתח להבנת היחסים המורכבים ביותר באהבה שהיא הפרגון.

אהבת האני העצמי תלויה קודם כל וראשית לכל ביכולת להכיל אהבה במשמעויות הנרחבות שלה ולמעשה כאמור לאהבה אין גבולות מאחר והינה הכוח העצמתי ביותר, היכול לגרום לדברים לקרות ממקום חיובי כולל גם היכולת לרפא ולטפל באמצעותה.

אהבה בתור אלמנט מושלם לאיזון הנשמה והנפש.

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תקשור בנושא אבני הדרך

תיקשור בנושא אבני הדרך

אבני דרך במשמעותן הגשמית מהוות סימנים אשר מסמלים עבור האדם, סימנים מוסכמים בדרך המסוימת כאשר בדרך כלל כל כמה קילומטרים, מונחת לה אבן דרך אשר תפקידה לסמן כי עברה עוד כברת דרך אשר מקרבת היא או מרחיקה את האדם מההגעה לייעד.

קרא עוד »

תיקשור בנושא התרחישים

דרכו של האדם, מורכבת ממקטעים שונים, משמעויות שונות, מתזמונים שונים וכמובן מתרחישים שונים אשר כולם גם יחד מרכיבים את אותו מסלול, את אותה הדרך אל עבר מטרתו המסומנת, בין אם מודע הוא אליה ובין אם לא.

קרא עוד »