תיקשור בנושא הרשלנות

תקשור בנושא הרשלנות

הרשלנות הינה התנהגות אשר מובילה את האדם לנהוג באופן לא אחראי ובאופן שלא מתיישב עם צורות התנהגות סטנדרטיות.

באופן גורף, האדם שמואשם ברשלנות, גרם בהתנהגותו לנזק אשר לא היה נגרם אלמלא התנהג אותה אדם כשורה.

כאשר אדם מואשם ברשלנות, שהרי מן הסתם חייב להיות מישהו שמתלונן על כך מאחר ואנשים מתנהגים באופן קבוע ובאופן מאוד תדיר באופן רשלני ואולם אם הרשלנות שלהם לא גרמה לשום נזק או שאיש לא התלונן שאזי באופן משפטי הם לא יואשמו בכך.

הרשלנות המודרנית מעוגנת בחוקים משפטיים, אשר הינם די גמישים מאחר ודורשים הוכחה ניצחת של הוכחת נזק בכוונה ובאופן מובהק וכמו כן גם כאן ישנם נסיבות מקלות אשר יכולות להקל את חומרת העבירה באם ניתן להחזיר את המצב לקדמותו בעבור תשלום או עבודה מסוימים.

בסופו של דבר ומעבר לנושא המשפטי שהרי רשלנות היא נורמת התנהגות מסוימת בעלת כללים מסוימים המשתנים מעת לעת ותוך כדי הגמישות הנדרשת במקרים כאלה ואחרים.

הרשלנות היא צורת התנהגות אשר דורשת מהאדם לנהוג משנה זהירות כאשר ביכולתו לגרום נזק.

במקום אשר יש נורמות מסוימות אשר הפרתן עלולה לגרום למישהו נזק מסוים, שהרי זה שהפר את הנורמות הסטנדרטיות יכול להיות מואשם ברשלנות.

זו אינה בהכרח עברה על החוק אולם הרשלנות היא אחותה הקטנה והגמישה יותר של האשמה הכבדה, הרשלנות יכולה להיווצר גם אצל כאלה שאינם מגיעים מתוקף היותם עבריינים מועדים ורוב מעשי הרשלנות מתרחשים בעיקר אצל אנשים אשר התנהגו באופן לא רציני ולא זהיר ובגלל שלא היו מרוכזים או שלא היו ממוקדים לחלוטין ואזי מעשיהם התפרשו כרשלניים.

ואולם לא כל מעשה רשלני מסתיים באופן שלילי מאחר ואם לא הצליחו להוכיח קשר נסיבתי בין המעשה לבין כוונת זדון מסוימת שהרי לא התקיימה לכאורה רשלנות.

אם מצליח אותו אדם אשר מואשם ברשלנות כי נהג באופן אשר ניתן להגדיר אותו כסביר ומצליח להוכיח כי לא הייתה לו כל כוונה ואפילו נסתרת לגרום נזק שאזי לא קם נטל ההוכחה על הצד המאשים.

לעיתים הרשלנות היא העילה קנטרנית כלפי מישהו אשר לא מוצא משהו אחר להטיח במישהו ואזי הוא לוקח את הדבר לכוון של האשמה ברשלנות כי באם נגרם נזק כזה או אחר וקיים רצון להאשים מישהו אזי הרשלנות היא העילה הראשונית להאשמה.

ואולם התנהגות רשלנית יכולה להימנע במידה וקיימת מודעות גבוהה לנושא שעלול האדם להיות מואשם ברשלנות.

בתחום העסקי למשל, קיימים אמצעים שונים המאפשרים גם מניעת רשלנות מראש, ע”י בדיקות שונות וגיבוי במסמכים שונים ובאסמכתאות שונות שיאפשרו מצב שבו לא תתקיים רשלנות ע”י מישהו בזה שהוא דואג לגדר את עצמו אם באופן משפטי ואם באופן מקצועי אודות תהליך עסקי כזה או אחר.

בעסקים, עושים לא מעט טעויות אשר לא מעט מהם יכולות להיכנס לקריטריון של רשלנות אם בכוונה ואם שלא בכוונה.

הבדיקות המקיפות אשר נקראות תהליך בדיקה מקדמית יכולות למנוע רשלנות מצד כל הצדדים ואזי נהוג להשתמש בנוחות באמירה כי הדברים נבדקו היטב ולאף אחד מן הצדדים אין טענות או מענות וכי לא תקום לאיש טענת רשלנות כזו או אחרת.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

ההצלחה

ההצלחה באופן כללי הינה מילה מופשטת לחלוטין ומבטאת איזו כמיהה ושאיפה לרוב מי שמשתמש בה כמדד מסוים לאושר.

קרא עוד »

תיקשור בנושא האבהות

החיבור המיסטי בין גבר לאשה, היצר הקדמון והבראשיתי אשר נקבע עת תחילתה של האנושות, ההבדל הברור בין גבר לאישה, בין אור ולחושך, בין הפכים מוחלטים

קרא עוד »

תיקשור בנושא התרחישים

דרכו של האדם, מורכבת ממקטעים שונים, משמעויות שונות, מתזמונים שונים וכמובן מתרחישים שונים אשר כולם גם יחד מרכיבים את אותו מסלול, את אותה הדרך אל עבר מטרתו המסומנת, בין אם מודע הוא אליה ובין אם לא.

קרא עוד »