תיקשור בנושא האינטואיציה

תיקשור בנושא אינטואיציה

האינטואיציה.

הקול הפנימי המחובר אל הנשמה, המחובר אל התת-מודע, תחושת הבטן, הקול שלעיתים נשמע בקושי ולפעמים הינו כל כך משמעותי ובלתי מתפשר, הינה היכולת הנדירה לקבל את ההחלטות על סמך אותה תחושה פנימית, הינה מה שמאפשר לו לאדם, לכל אדם, לדעת דברים מבלי שיהיה בסיס ואסמכתא.

האינטואיציה הינה למעשה החוש השישי אשר הינו למעשה חוש הרגש והינו תדר עוצמתי מאוד הקיים אצל כל אחד אשר קיים לו מוח פעיל וכולל לא רק את בני האדם אלא גם את בעלי החיים בעלי המוח הגדול יותר במידה כזו או אחרת.

כל דבר אשר אינו מתבסס על אחד מחמשת החושים או על חלקם למעשה יכול להיות משויך לחוש השישי וכל דבר אשר אין לו למעשה הסבר הגיוני, ניתן להבין באמצעות האינטואיציה.

החשיבה המקובעת והסטנדרטית של האדם מורגלת לחשוב כי כל נושא האינטואיציה קשור איך שהו לאנשים אשר הינם רוחניים יותר מחבריהם ואולם באופן מוחלט נאמר כי אין שום קשר בין הדברים וכי דווקא אנשי עסקים רבים ומדענים רבים אשר לא קרובים לרוחניות מספרים כי הינם מקשיבים רבות לקול הפנימי שלהם.

אדם בעל אינטואיציה מפותחת יכול במצבים מסוימים לקבל את כל הידע והמידע הנדרש לו באותה עת לגבי דברים מסוימים ללא שיהיה לו מקור מידע מוסמך לכאורה.

ישנו קשר ישיר ומובהק בין נושאים שמעסיקים אדם מסוים ובין האינטואיציה שלו כלומר איש עסקים אשר מטרידות אותו מספר עסקאות, וחושב הוא עליהן כשהוא הולך לישון וכשהוא קם בבוקר עם יקיצתו, יקבל מעת לעת כל מיני תובנות אודות העסקאות בצורת קול פנימי ברור ומובהק אודות תרחישים שונים באותו אופן בו הם יכולים להתרחש, כלומר אם מתלבט הוא בין 3 אופציות פעולה שונות בנוגע לעסקה מסוימת, אזי יכול הוא לחוש מבין כל השלוש מהי המתאימה ביותר ומהי הנכונה ביותר, מהי הדרך האחת מבין השלוש שבסופו של דבר תתרחש וכל זאת באמצעות תחושת הבטן שלו ומבלי שיכין רשימות אינסופיות וטבלאות עם מספרים מנומקים ומגובים אודות ההמלצות אשר יכול הוא לתת.

כמובן שברגע שמקבל הוא את התובנה, יהיה חייב להצדיק אותה בצורה אשר תתקבל כסטנדרטית ואולם הדרך להשיג אותה הייתה אינטואיטיבית.

ממבט על נוכל לאמר כי ההסבר הטכני הפשוט לנושא הינו כי מאחר והאינטואיציה הינה חוש כמו כל חמשת החושים המוכרים וקיבלה את השם “החוש השישי” הינה למעשה תדר מאוד מסוים, המצוי בגנטיקה של כל אדם וכל יצור חי ואשר כל תפקידו הינו להוות כמעיין ממשק חיבור בין המוח הקידמי, למוח האחורי, בין המוח האחורי לתת המודע ובין תת המודע למאגרי הידע האינסופיים אשר נמצאים בעולמות עליונים.

כפי שהסברנו בעבר, כמו שישנם אנשים אשר הכישרון שלהם מתמקד בשמיעה טובה, או בחוש מישוש טוב שהרי הם בדרך כלל ירגישו גם הרבה בטחון אם יצטרכו לזהות צלילים או מנגינות על סמך השמיעה או אנשים אשר ימששו דברים כאשר עיניהם עצומות ויוכלו לאמר מהו הדבר בזכות היכולת שלהם להרגיש ולחוש באמצעות המישוש כך גם אנשים אשר חוש הרגש או האינטואיציה מפותחים אצלם יותר מאחרים כך יוכלו להרגיש דברים מסוימים בעזרת חידוד הדברים בעזרת החוש השישי שלהם שמתחבר במהירות וביעילות רבה יותר מאחרים למאגרי הידע האינסופיים.

ואולם מאחר והספקנות הינה תכונתם המולדת של בני האדם אשר יכולים להתחבר פחות לדברים אשר אינם מוכחים שחור על גבי לבן ומה ששומר אותם מאוזנים הוא השכנוע העצמי שלהם כי מה שלא ניתן להבין ולחוש באחד מחמשת החושים הסטנדרטיים למעשה לא קיים, שהרי הינם לפיכך גם אנשים אשר מצויים כל העת בחיסרון אל מול אנשים המאמינים בלב שלם כי קיימים דברים מסוימים אשר אי אפשר לראות אותם, אי אפשר לשמוע אותם, אי אפשר למשש אותם, בלתי ניתן להריח אותם ולא ניתן לטעום אותם אך בהחלט או ללא כל צל צילו של ספק סביר בהחלט ניתן לחוש אותם.

היתרון היחסי של אנשים אשר מאמינים בקיומו של החוש השישי או האינטואיציה למעשה מובהק וברור מאחר וקיים להם ובעבורם מימד נוסף של הבנה וידע המשמש אותם כל העת ובעת הצורך.

היכולת לשאוב את המידע והידע כאשר הוא נדרש ובמקומות אשר ניתן לציין אותם כצומת החלטה או פרשת דרכים למעשה מהווה ערך בעל חשיבות עליונה וראשונה במעלה כאשר הינם מסוגלים לפרש סימנים באמצעות המודעות העצמית.

ניתן להסביר בנקל כיצד אדם בעל חוש שמיעה מפותח יכול על ידי טכניקות מסוימיות להגביר את ניקיון התדר ואת איכות השמיעה שלו ואת החיבור למוח באמצעות ריכוז ורוגע פנימי אשר יכול הוא לתרגל שמיעה של צלילים מסוימים או תמהיל של כמה וכמה צלילים ולמעשה לבצע באמצעות המחשבה הפרדה פנימית של צליל אחד, שניים, שלושה ואף ארבעה בו זמנית, והכל באמצעות חידוד ותרגול שוב ושוב, למעשה חוש השמיעה שלו מתחדד ומתרכז ומתמקד בעיקר בזכות התרגול וכך נוצרת לה כמעין “שמיעה אינטואיטיבית” .

כאשר רוב המלחינים המוכשרים והמפורסמים ביותר נהגו להסביר את היצירות הטובות ביותר שלהם בכך שהם לא השקיעו יותר מידי זמן וזה פשוט זרם להם החוצה. באותה מידה נהוג אצל בעלי מקצוע בתחום הקולינרי, לבצע טכניקות שונות של זיהוי טעמים באמצעות התמקדות ויכולת להתחבר למאגר מידע פנימי שמאפשר להם לבודד את הטעמים לפי מטריצת תחושה אשר יכולה לדייק להם האם מדובר בבצל לבן, אדום, ירוק, שלוט סגול, לבן או עירית רק באמצעות “אינטואיציה קולינרית” באיכות טובה.

הדרך הטובה והיעילה ביותר לפתח את החוש השישי נעוצה למעשה ביכולתו של האדם המסויים לבצע כל הזמן בדיקות אודות התחושות שלהם ולראות בסופו של דבר האם הדברים אכן קרו והתרחשו כפי שהרגישו אותם מראש, למעשה ניתן גם להמחיש את הדברים באופן פשוט בכך שאדם אשר נוסע בכביש מסוים ומגיע הוא לצומת דרכים אשר חייב לקבל הוא החלטה בדבר המשך הנסיעה, או ימינה או שמאלה או להמשיך ישר וזאת מבלי שקיימים לו שלטים אשר יכול להבין הוא את משמעותם מאחר והם בשפה לא מוכרת. אזי בשבריר של רגע הוא מתלבט ופונה ימינה והדבר קרה בגלל שככה הרגיש לעשות. זוהי למעשה האינטואיציה.

הוא יוכל במידה ואכן צדק וזו הייתה הדרך הנכונה לאמר לעצמו כי הוא הרגיש נכון ובמידה והוא טעה שאזי הרגיש לא נכון.

כך גם בכל דבר אשר יקבל החלטה או יגיע למסקנה מסוימת באמצעות תחושת הבטן שלו ולא יזדקק להישען על גורמים אחרים אשר יתנו לו חוות דעת שונות ומשונות ומבלי לבדוק במקומות נוספים.

ככל שהאדם יצבור עוד ועוד התנסויות ועוד ועוד פעמים בהם יעמיד את האינטואיציה שלו במבחן המציאות, כך למעשה הוא יתרגל אותה עוד ועוד והדבר אכן מומלץ ביותר על מנת לגרום לממשק שפורט בהתחלת הכתיבה לעבוד בצורה טובה, כלומר שיתקיים החיבור במאגרי הידע והמידע באמצעות התת-מודע אל תוך המודעות וכך יוכל אותו אדם להתרגל מהר ובאופן יעיל ולקבל החלטות שונות על סמך האינטואיציה.

למעשה הוא מביא את עצמו למצב שהוא סומך על תחושת הבטן שלו מבלי חשש יכול הוא להקשיב קשב רב לקולות הפנימיים שלו ומחובר הוא לאינטואיציות שלו, דבר היכול גם להגדיר אותו ככל שהוא מתרגל יותר ויותר כבנאדם אינטואיטיבי וכאדם אשר יכולת קבלת ההחלטות שלו הינה מהירה ונעשית היא על סמך תחושות הבטן שלו, על סמך יכולת החידוד והדיוק של החוש השישי שלו אשר הינו מפותח ומדויק ובאמצעות הקשבה בקשב רב לקול הפנימי שלו המורה לו באופן ברור וצלול את ההנחיות לגבי דברים מסוימים.

במצב דברים שכזה שהרי לאדם כזה ישנם יכולות רבות וגם מגוונות התורמות לו ונותנות לו יתרונות רבים.

אדם אשר סומך על האינטואיציה שלו חוסך הרבה מאוד זמן שהיה מתבזבז על היסוסים, התלבטויות, התחבטויות הנפש, ויכוחים פנימיים, מחשבות חסרות משמעות ותוחלת וניתן בהחלט לאמר שככל שהמחשבות הללו מתמשכות ונגררות כך גם ההחלטה או התובנה או הידיעה הופכת להיות קשה ומורכבת שבעתיים ובדרך כלל גם מתקבלות החלטות אשר הינן שגויות במקרה הגרוע או לא מדויקות במקרה האופטימי, מצד שני האדם אשר סומך על האינטואיציה שלו ישתמש בכלים העומדים לרשותו ויחסוך לעצמו את כל הזמן הזה אשר נהיה חייבים לציין כי לאותם אנשים אשר מתקשים לקבל החלטות והינם מצויים כל העת במצב של היסוסים ולבטים, הדבר אינו נעים, מציק ומוציא אותם ממש מאיזון מאחר וכל האנרגיות החיוביות שלהם למעשה מתבזבזות על חשיבה שאינה מובילה לשום מקום פרודוקטיבי ואזי הם בדרך כלל יבקשו לקבל החלטות דרך אנשים אחרים אשר יהיו מוכנים לקחת אחריות על תוצאות ההחלטה ולגאול אותם מן הצורך לקבל את ההחלטה.

האינטואיציה ברמות הגבוהות שלה הינה למעשה שלב של ההתפתחות ויכולה להיות מוגדרת כ”אינטואיציה רגשית” ולמעשה מאפשרת לעבד באופן מהיר ביותר ולהפנים ולפענח אנשים העומדים מולך מבחינת הרגשות שלהם על סמך נתונים שונים כגון הבעות פנים לא רצוניות, להבין בדקויות מאוד קרובות כגון התלהבות ושמחה, לאבחן התפתחות רגשית מסוימת כמו הפיכה של פחד לצער, לעלבון ולאבל, הכל על אותו תדר רגשי וכמובן לדייק לעצמך את אותם רגשות ותחושות ועל פי כך להבין מהו הצעד הבא שלו בהשוואה לאדם שמולו.

זוהי כבר למעשה התפתחות ניכרת ומגיעה היא על סמך אינטואיציה רגשית כאמור.

כפי שנאמר כבר קודם, ככל שהדברים מתורגלים יותר ויותר אצל האדם מתוך מקום של הבנה וחוסר חשש מן התוצאות של הדברים, כך מתפתחים הדברים למקומות הרצויים אשר הינם יכולת התבססות על האינטואיציה, על תחושות הבטן, יכולת הקשבה לקול הפנימי והפנמת הדברים מבלי חשש והדבר כאמור חוסך הרבה מאוד זמן ואנרגיות.

האינטואיציה המתפתחת אצל אנשים מסוימים למעשה יכולה לגרום לשיפור אדיר בכישורים האישיים כאשר בין היתר ניתן כדוגמא את ההערכה העצמית, המודעות העצמית, עצמאות, מימוש עצמי, אסרטיביות, אמפתיה, אחריות, יכולת התאמה מהירה למציאות, גמישות מחשבתית, יכולת אילתור וחשיבה מחוץ לקופסה, יצירתיות, יכולת פתרון בעיות הן עצמאיות והן קולקטיביות, עמידה בלחצים, דחיית סיפוקים, גמילה מהתמכרויות שונות, אופטימיות, אושר, אהבה וריפוי.

האינטואיציה בניגוד להיגיון אשר מתנהל בקצבים איטיים, פשוט נמצאת שם כבר.

התשובה נחשפת באמצעות האינטואיציה בצורת חלקים של פאזל, סמלים, רמזים, צרופי מיקרים לא מיקריים, ומשדרת את החלקים לכלל תמונה אחת שלמה וברורה דרך התודעה.

אין לחפש היגיון כלשהו באינטואיציה מאחר והיא פשוט גורמת לידע לצוף ולעלות מעל פני השטח בצורה ברורה, מדויקת ומוחלטת, כאשר הדרך המומלצת הינה כאמור לשאול שאלה ולענות עליה בפרק זמן שלא עולה על שבריר שנייה שהרי זוהי כנראה התשובה.

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא העצלנות

העצלנות. התנהגות אמנם מתפרשת באופן שלילי אולם ניתן בנקל להסביר אותה עבור הללו המוגדרים כעצלנים ובעבור אותו אדם המוגדר כעצלן. כאשר אדם מסויים, חסר מוטיבציה

קרא עוד »

תיקשור בנושא הבהירות

ההתמודדות אשר אותו אדם מתמודד היא למעשה תולדה של מודעות אשר משוקפת עבורו במידה ואין הוא הודף אותה מעליו בפחד או בחשש וכך שניתנת בידי אותו אדם ההזדמנות לשפר את עצמו.

קרא עוד »