תיקשור בנושא הידיעה הברורה

תיקשור על הידיעה הברורה ועל החוש השישי

הידיעה הברורה.

כל אימת שמתרחש מאורע אשר את תוצאותיו יודעים אנו למפרע ניתן לומר שהתוצאות של אותו מאורע ברורים לנו למפרע.

לדבר זה קוראים ידיעה ברורה בדבר זה.

הידיעה בדבר דברים מסויימים נותנת לנו תחושה עמומה בבטן שאנו בדרך כלל יכולים להגדיר כתחושת בטן עמומה אותה תחושת בטן נקראת גם בפי רבים כאינטואיציה.

תחושת הבטן היא אמנם גם תחושת הידיעה והיא מרגישה כלחץ עמום בבטן אך מה אם אנו לא מפרשים נכונה את מה שאנו מרגשים ואותה תחושה הופכת עם השנים לכהה ובלתי ברורה שהרי אנו יכולים להגיד כי התחושה כבר כהה יותר ויותר ולא מדוייקת ולכן יקל עלינו להבין שכשם שהראיה כבר מטושטשת, חוש הריח כבר לא מתפקד כתמול שילשום, חוש השמיעה נעשה לא מדוייק כל כך וכו וכו… כך גם החוש השישי שלנו דוהה עם הזמן ועם השימוש.

החוש השישי או הידיעה העמומה או תחושת הבטן או האינטואיציה אכן הינם חוש לכל דבר ועניין מבלי שיהיה שייך לאחד מחמש החושים הרגילים, הלוא הינם חוש הראיה, חוש השמיעה, חוש הריח, חוש הטעם וחוש המישוש, ישנם אנשים אשר החוש השישי מפותח אצלם בהרבה מאשר אצל אנשים אחרים.

מקובל לחשוב שאנשים בעלי חוש שישי מפותח יש להם את היכולת הרגשית העמוקה והמדוייקת לחוש דברים והם רגישים יותר מאחרים, כלומר בעלי יכולת להרגיש טוב יותר, אין זה אומר שהם בעלי יכולת הכלה ורגישות יתר מצד אחד אך הם יכולים לחוש לעיתים דברים באופן כזה שאנשים עם חוש שישי פחות מפותח יחושו באופן שונה ואולי גם לא יחושו כלל.

אותם אנשים בדרך כלל מאופיינים בכך שהם אנשים שונים ובעלי סימנים מיוחדים אשר יהיה אפשר לזהות מראש.

אותם אנשים בעלי תכונה מסויימת זו, תוכל להתחבר אליהם ביתר קלות ואף להיות במחיצתם יותר מהרגיל.

עובדה ידועה היא כי נשים הרבה יותר רגישות יותר מגברים ולכן לנשים יש חוש שישי מפותח באופן מולד, אולם לא כל אחת מביאה לידי ביטוי את האינטואיציה הנשית הגבוה שלה אלא מסתפקת ברגישות יתר מבלי לטפח את החוש השישי עצמו.

חוש שישי מפותח מתבטא בעיקר בתכונות הבאות –  יכולת תחושה עמומה בבטן לגבי דברים מסוימים כגון: הרגשה לגבי איך מאורע מסויים יקרה, תחושה מאוד ברורה וחדה לגבי אנשים, כלומר יכולת לראות דרך מעטה חיצוני שאדם מסויים מציב במודע או לא במודע, רגישות יתר שמתבטאת בהרגשה של מי הבנאדם שעומד מולך מבלי הצורך הארוך של הכרות מעמיקה, מי שיש לו חוש שישי מפותח יכול בתוך כמה וכמה רגעים למפות באופן מדוייק ביותר את אופיו ואת תכונותיו המולדות של אותו אדם וכמו כן יש לאנשים בעלי חוש שישי מפותח את היכולת לחוש את מצב הרוח של אנשים מסוימים גם אם אותו אדם לא מספר על כך מראש.

כאשר אנו מבינים כי החוש השישי כמו כל חוש אחר מוכח, יכול הן לחזק אותנו אולם גם באותה מידה להחליש אותנו, יש להשתמש בו באופן מדוייק ככל האפשר והדבר מפורט להלן:

אסור לתת לחוש השישי להוביל אותך מאחר ולעיתים הוא גם יכול להטעות אותך כמו שראיתך או חוש הטעם יכול לא להיות מכוייל כך גם החוש השישי שאותו ניתן לכייל הן אחרי בכי הגון או צחוק הגון, פרץ של רגשות כגון כעס, מוריד את הכיול של חוש הרגש מאחר ואלו רגשות שלילייים.

רגשות חיובים כאמור כמו צחוק או בכי כן עוזרים, התחושה העמומה הראשונית היא תמיד התחושה הנכונה וכל מה שאחרי זה מטושטש ובלתי ברור, כלומר במילים אחרות התחושה העמומה הראשונית היא המדוייקת ביותר וכל מה שמגיע בהרגשה לאחר מכן הינו עמום יותר ולא באותה תחושה גם אם נדמה שכן.

התשובה היא שמגיעה אחרי שתי שניות ותו לא.

חוש הרגש שהינו כמו כל רגש אחר יכול לתת לך את התשובות המדוייקות כאשר מדובר למשל במבחן אמריקאי ויש התלבטות בין 4 תשובות ולבסוף יש את הבחירה בין שתי אפשרויות אחרונות, במקרה שכזה יש להסתכל על שתי הפתיחים של המשפטים ולתת לתחושה העמומה לדבר אליך ללא מילים.

לאן שהלב מחסיר פעימה או הבטן נותנת רחש קל, שם התשובה.

גם בקבלת החלטות מידיות צריך לחשוב מעט מאוד זמן אלא לקבל את התחושה העמומה באופן מידי שלא יעלה על 2 שניות של כמו מחשבה.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא הערצה

תיקשור בנושא ההערצה

תכונות נעלות אשר קיימות אצל אדם או חפץ גורמות לאנשים מסויימים להעריץ מישהו. ההערצה אשר היא למעשה הפניה השלילית של הערכה באה לידי ביטוי במספר

קרא עוד »

תיקשור בנושא הדרכים

כאשר מצוי ברשות האדם הידע הנדרש לו אודות ניווט הדרך, שאז יכול הוא לנווט את עצמו אל עבר מטרתו בנינוחות ובלב שקט, יוביל אותו אל המטרה של יעודו.

קרא עוד »