הבילבול

תיקשור על הבילבול

חוסר בהירות, חוסר ההבנה של המתרחש מסביב כמו גם כל התחושות של חוסר הידיעה גורמות לו לאדם להתהלך לכן או לכן מבלי להבין את משמעותם של הדברים כמו גם מבלי לשים לב לפרטים הקטנים תוך כדי התרחשות העניין.

בילבול פרושו מצב אשר אין לו לאדם כל מושג בנוגע לדברים מסוימים למרות שאין מניעה מבחינתו.

באותו רגע בו האדם מבולבל אין לו מושג באמת כי הינו מבולבל.

האדם הסביר מודע פחות או יותר למתרחש סביבו ומה שקורה איתו אולם הטישטוש הקל אשר מאפיין אדם שמתבלבל גורם לו להיות יותר מהכל נבוך כאשר מישהו אחר כי רואה שהוא מבולבל בא ומספר לו על התנהגותו.

הבילבול מביך לעיתים את האדם, הוא אינו מתנהג כרגיל ואף מלא שאלות הוא ולא סגור על עצמו באופן מובהק.

תחושת הבילבול גורמת לו לאדם להרגשת מועקה מאוד גדולה מאחר ואינו נוהג כמנהגו מימים ימימה אלא שואל את עצמו שאלות אשר ביום יום הרגיל לא ישאל את עצמו.

ואולם אם ננסה לפרש מהו מצב של בילבול על מנת שיובהר כהלכה, שהרי זהו מצב מנטאלי המורכב למעשה מגודש של נתונים או גודש של תחושות אשר מציפות את האדם כאשר חווה הוא מצבים לא סטנדרטים או מצבים קיצוניים או מרגיש במיקרים אשר “הוצנח” לפתע אל מקום אשר גורם לו למבוכה קיצונית ואז גם לבילבול.

ללא ספק מצב שהוא זמני ועובר בשלב מסויים אולם לעיתים הבילבול לא עובר ואז האדם למעשה מוכרז רישמית ובאופן בלתי מתפשר על לא שפוי ולא מאוזן בדעתו מאחר ובדרך כלל אינו יכול לחזור לעצמו ולעיסוקיו הקודמים.

ואולם יש לו לבילבול דרך מאוד מיוחדת לגרום לאדם המבולבל לשים לב שהוא אינו במצבו הרגיל – האדם שואל בזמן שהוא מבולבל המון שאלות ויש לו המון תהיות מאחר ומוחו שם לב לבד או שברוב המיקרים, אנשים אשר נמצאים איתו מסיבים את תשומת ליבו שהוא מבולבל ומתנהג באופן מוזר ויוצא מן הכלל.

למצב של בילבול יש עוד מצבים אשר יכולים להיות דומים לו אולם הם לא זהים לו כגון, זעזוע מוח או שיכחה או מבוכה קיצונית.

בילבול גורם לאנשים להתנהג באופן תמוה ולא שיגרתי ואכן כאשר באים לנתח את המצב שבו נמצא האדם אשר מבולבל הוא, למעשה זוהי תגובה ריגשית קיצונית למעשה שהתרחש עליו כגון מעשה קיצוני שנעשה במיקרים חיוביים בשורה נפלאה אשר קיבל זה הרגע ובמפתיע, הצלחה מסחררת או ניצחון בלתי צפוי, או במיקרים שליליים, אובדן פתאומי, פיגוע, תאונה או מצוקה מנטאלית קיצונית אשר התעוררה לפתע פתאום.

יתכן גם מצב שבו האדם חווה סוג של דז’ה וו מסויים ומגיב בבילבול אל הסיטואציה שהוא חווה.

הבילבול מורכב מכמה וכמה רגשות ובראשם בהלה, פאניקה, אי ודאות, מבוכה קשה וסימני שאלה רבים ומוגזמים.

בילבול מאוד דומה למבוכה ואדם אשר מבולבל, התנהגותו דומה לשל אדם נבוך מאחר והוא למעשה בין חלקי הרגש הזה ועל התפר שבין מבולבל ונבוך כך שיוצא שהוא מתנהג באופן מבוהל.

הבהלה דומה היא לפחד אולם באופן פחות מוחצן ויותר מודע כאשר פחד הוא יצר קדמון אולם בהלה היא באופן רגיל די קלה ולא קיצונית עדיין, יש לה אפקט שמשפיע לתווך ארוך.

סימפטום מאוד נפוץ של בילבול הינו עילפון מלא או עירפול חושים, במיקרים בהם האדם מבולבל באופן כזה ששוקע הוא בעילפון קל או בעירפול חושים, ולמעשה מייצר לעצמו מנגנון הגנה על עצמו מדבר קשה וקיצוני יותר שהיה עלול להתרחש עליו.

העילפון ועירפול החושים מגיעים כאשר נוצרת באופן פתאומי חוסר אספקת חמצן למוח והוא על מנת להגן על עצמו, גורם לגוף להפסיק לתפקד וכמו ללכת לישון באופן יזום.

זהו אחד מן המיקרים הבודדים אשר הרפואה המודרנית מציגה באופן מובהק כקשר מדהים בין נפש וגוף ולמעשה רב הנסתר על הגלוי במקרה כגון התעלפות או עירפול חושים.

הבילבול אשר חווה אדם בעת שמצוי הוא במקום אשר גורם לו לפחד מסויים אולם אין לו סיבה ברורה מדוע חש הוא פחד, כגון מצב שבו מרגיש הוא כי מכיר את המקום אולם לא מסוגל לזכור אותו בוודאות, יכול בהחלט לגרום לבילבול כמו גם תחושה שהגבולות מטושטשים בין מציאות לחלום ובנאדם מבולבל אכן חווה תחושה של ריחוף קל כמו בחלום או בסיוט.

האדם אשר חווה בילבול בדרך כלל ידבר באופן בלתי ברור, לא בהגיית המילים אלא במשמעותם ובקשר ביניהם ודבריו ישמעו משובשים ולא קשורים האחד לשני ולמעשה יגרור תגובה מצד אנשים אשר מצויים איתו שיאבחנו אותו כמתנהג באופן מוזר ויוצא דופן.

אך האם אפשרי מצב שבו אדם מתנהג באופן מבולבל במשך תקופה ארוכה ושורד כך לאורך זמן? לא. כאשר הבילבול נעשה עמוק וחד והמצב רק מדרדר אזי ניתן לומר בעבור אותו אדם כי הוא יוצא מדעתו ודעתו כבר נסתלקה ממנו.

מצב של בילבול מאפיין אדם גוסס אשר לאט לאט מאבד קשר עם המציאות ולמעשה דעתו נפרדת מהעולם הנוכחי.

הבילבול הקיצוני הוא תהליך של היפרדות הנפש והנשמה מן הגוף ובדרך כלל אין לראות מצב של בילבול קל ובילבול קיצוני כאחד.

הבילבול הקיצוני כשמו כן הוא, קיצוני, ובדרך כלל אין ממנו חזרה אלא במיקרים נדירים ולא שכיחים.

המיקרה השכיח ביותר של בילבול הוא סימפטום של התרגשות פתאומית שהתרחשה על האדם.

 

 

 

 

 

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

הסיפוק

בעת קיום יחסי מין הנמשכים פרק זמן מסוים, ההנאה היא כמובן מן הדרך אבל באופן גורף ניתן לאמר כי תחושת האורגזמה המגיעה בשלב מסוים היא זו הגורמת לאלמנטים שונים המתרחשים באותו הזמן לתחושת סיפוק כמו הגעה ליעד מסוים.

קרא עוד »
תיקשור על ההכחשה

תיקשור בנושא ההכחשה

כאשר האדם איננו מסוגל מצד אחד או שאינו רוצה להכיל מידע מסוים אשר אותו מעדיף להדחיק מסיבה מסוימת שאז למעשה מבצע מוחו תהליך של הכחשה

קרא עוד »

תיקשור בנושא הבדיקות

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את הבדיקות כאשר עושה האדם את מעשיו, בורא את בריאותיו פועל ומבצע את משימותיו בין אם מורכבות הן ומאתגרות ובין

קרא עוד »