השינויים

השינויים

באופן כללי מצב או גוף או מחשבה או כל עצם או תדר שהיה עד לפני רגע במצב מסוים וברגע אחר השתנה, למעשה עבר תהליך של שינוי בין אם הוא תהליך ארוך והדרגתי ובין אם הוא תהליך קצר ומידי.

השינויים הינם אחד ממהויות החיים ולמעשה גם החיים והמוות הינם תוצאה של שינוי וזהו למעשה בהגדרה שינוי ממצב של חוסר קיום למצב של קיום ואכן שינויים כאמור יכולים להיות קיצוניים ומשני חיים וכיוון והשינויים יכולים להיות גם מינוריים ובלתי מורגשים אולם בכל מקרה שינוי הוא מצב חדש לעומת המצב הקודם והשינויים המתחוללים כל הזמן וכל העת רק יכולים להעיד כי העולם כולו והאנשים שחיים ומניעים אותו גם הם עוברים שינויים כל העת ולכן השינויים הינם מהות הכל וקורים כל הזמן וכל העת ובכל תדר ובכל ישות ובכל אטום ופרוטון ומי אשר יכול ומסוגל להפנים ולהכיל את עובדת השינויים כקיימת ומתרחשת כל הזמן יוכל להבין גם את תורת התדרים אשר הינה שלב נוסף וגם משמעותי ביותר ושידרוג הראיה ממבט על.

השינויים בטבע אשר באים לידי ביטוי במדע ובמספרים אשר הינם בדרך כלל מדויקים יפורטו בהמשך וישפכו אור חזק וברור אודות האפשרויות הטמונות בשינויים ואשר את כולם ניתן להטמיע במכלול גורמי השינוי הן בגוף, הן בנפש, הן בנשמה והן בתת ההכרה.

קיימים שינויים מחזוריים אשר הינם שינויים אשר מכילים שלבים מוגדרים אשר חוזרים על עצמם בכל כמה זמן ולפי סדר מסוים ולפי הגדרה מסוימת אשר נותנת תמונה מאוד מדוייקת והגיונית של השינויים ונותן למפות אותם ואף לתת לכל שינוי ישות לוגית אשר ניתן לנתח אותה ולהסביר דברים שקשורים בכך בין ישירות ובין בעקיפין.

שתי דוגמאות לנושא הינן עונות השנה אשר הינה מוגדרת כשינוי מחזורי וכמו כן גם הבסיס לתורת הנומרולוגיה אשר מבוססת על שינוי מחזורי של תשע שנים לפי סדר מסוים שנקבע מראש ואשר ניתוח מעמיק של החיבור בין תאריך לידתו של אדם מסוים יכול לאפיין את התנהגותו המסוימת ואת החיבורים שלו לאנשים אחרים עם תאריך לידה מסוים ואף את ההתאמה.

לעיתים השינויים הינם ללא תבנית ולפי שום היגיון או לוגיקה מסוימת ואין לחזות לכאורה את השינויים או את העומד להתרחש והכלה כל אפשרי.

זוהי למעשה הגדרתה של תורת הכאוס אשר טוענת כי יש אינסוף אפשרויות לכל דבר ולמעשה מוגדרת תחת הערך של מערכת דינמית לא ליניארית אשר יכולה להתנהג תמיד במנוחה, לגדול באופן אינסופי, להיות בתנועה מחזורית, להיות בתנועה מחזורית למחצה, להיות בתנועה לא רגילה, אפקט הפרפר גם הוא מבוסס על תורת הכאוס ומשמעות הדבר הינה כי הכל אפשרי וניתן גם להוכחה פיזית ומתמטית וניתנת לדחיסה לתוך נוסחא אשר תוכל גם להביא לידי ביטוי את אינסוף האפשרויות הניתנות לבוא בחשבון ולכן עם זאת שהשינויים הינם בעלי יכולת ואפשרויות בלתי מוגבלות, עדיין יש את האפשרות לדעת מה צופן המחר ואילו שינויים יכולים להתרחש מבין אינסוף האפשרויות היכולות לבוא בחשבון, במילים אחרות, מה שצריך לקרות קורה…

חקר השינויים למעשה הינו הנושא המרכזי והעיקרי אשר בא לידי ביטוי במדעי הטבע ובמדעי החברה וכמובן גם במדעים המדוייקים ביותר כמו מתמטיקה.

בחשבון פשוט 1+1 הם 2 וזה למעשה השינוי הבסיסי – קודם היית אחד ועכשיו אתה חלק משתיים.

ובמתמטיקה המסובכת ביותר שאף היא מבוססת על אותם שינויים למעשה עד לחישובי פונקציות ליניאריות, מחקר של נגזרות, תחום המשוואות הדיפרנציאליות, כאשר הכל נמדד ומוגדר בהתאם לשינויים שנעשים באופן כזה או אחר.

בטבע ניתן לנתח את השינויים שנעשים באמצעות כל מיני מערכות דינמיות לדוגמא מערכת לחיזוי שינויים במזג האוויר או מערכות ניטור לרעידות אדמה ופעילויות סיסמוגרפיות הינן מערכות המבינות וחוזות שינויים.

מערכות אלה הינן מערכות מורכבות עד מאוד ומהוות תשתית לתפעול בכל רחבי העולם ונחשבות לבעלות יכולות רבות ומגוונות וכמובן ששוות הון עתק.

עוד נושאים אשר מבוססים על תורת השינויים הרחבה כל כך הינה הפיזיקה, המכניקה, האלקטרוניקה, התאוצה, מבנה האנרגיה, פיזיקה גרעינית, ביקוע גרעיני והיתוך גרעיני אשר עליו מתבוססת הפצצה הרדיואקטיבית, אחד האלמנטים העוצמתיים ביקום הנוכחי.

הכימיה עוסקת בשינויים במבנה החומר, מבנה המולקולות ובתגובות הכימיות של אותם שינויים.

הביולוגיה מתייחסת אף היא לשינויים באבולוציה ובהתפתחות החד תא לצמחים, תאים חיים, צורות חיים מסוימות מפותחות יותר ומפותחות פחות ואשר גם האדם הינו צורת חיים מפותחת יותר אשר מבוססת על אלמנטים ביולוגיים, כימיים, פיזיים ומבוסס כאמור הוא בעצמו על שינויים אשר שולטים עליו מכל כיוון וכל הזמן.

תורת הגן, התורשה, ההתבגרות, ההזדקנות, הביולוגיה המולקולארית והביו כימיה מבוססות אף הן על מחקר בשינויים ברמה המולקולארית.

הרפואה, החינוך, והפסיכולוגיה עוסקות ברמת המדע והמחקר בנושא של השינויים כל אחת בתחומה ואולם ברמת ההגדרה, גוף אשר חדל משינויים הוא למעשה גוף מת וחסר חיים ולכן השינוי יכול בכל מקרה להיות מוגדר כחיובי באופן עקרוני.

הפסיכולוגיה היא ניתוח של תהליכי שינוי שעובר האדם בכל פרק חיים שלו מלידה ועד מוות, כך גם תחום נוסף ואשר מוכר לך היטב שהוא הפסיכולוגיה הארגונית אשר מנתחת שינויים ארגוניים בגופים ובחברות ואשר למעשה הינה מבוססת כפי שיודע אתה היטב על פסיכולוגיה וניהול שינויים כאלה ואחרים וכמו כן לקיחת אחריות על ניהול השינויים הללו באופן מקצועי והגיוני.

גם בחינוך כמובן שנושא היכולת לבצע שינויים נותן תוקף להרבה שיטות חינוכיות ותורות חינוכיות אשר ביניהן גם המושתתות על פסיכולוגיה התנהגותית כגון האנתרופוסופיה ועוד.

הסטטיסטיקה וההסתברות בכל תורת האנליזה אשר גם בה מגלה אתה עניין בעת האחרונה נותנת למעשה אפשרות לנתח ולנטר שינויים גם מן העבר גם מן ההווה וגם לחזות ולצפות שינויים באמצעות כלי תוכנה ובינה מלאכותיים כזו או אחרת ועל ידי כך לקבל כלי חיזוי של התנהגות נתונים אשר מובילה לכדי שליטה על נתונים רבים ואינסופיים אשר למעשה לא התרחשו עדיין על ציר הזמן אולם בניתוח נכון ובהגדרת אלגוריתמים מדויקים ומסוימים ניתן יהיה לחזות ולצפות נתונים כולל נתונים פיננסים, שוק ההון, בורסת הסחורות וניטור נתונים בבסיסי נתונים היכולים להשפיע באופן משמעותי על גוגל שהינו בסיס הנתונים הרחב ביותר בעולם כיום ואשר בנוי מכמה וכמה בסיסי נתונים אינסופיים אשר מחוברים ביניהם וכל כניסה של נתון כזה או אחר לאחד מהם מגובה בניטור ע”י אחת מן התורות אשר יכולות לנתח שינויים כאלה ואחרים באופן מדויק.

גם בתעשיות הצבאיות אשר מהוות את מרכז העוצמה הגדול ביותר בעולם וביקום כיום, נושא חקר השינוי הינו משמעותי ובעל ערך עליון כגון מערכות שליטה ובקרה ונשק כגון הפטריוט או מערכת כיפת ברזל היכולה בזמן אמת לנתח שינויים של מסלול רקטי וע”י זה לצפות לירות שלו באמצעים טכנולוגיים שונים.

גם בתחום החברתי נושא השינויים הינו משמעותי עד מאוד ובכל תולדות האנושות, השינויים חוללו מהפכות לא קלות לעיכול ואינסוף ולדוגמאות אשר ניתן לתת וכל חברה שמרנית אשר דבקה במסורת וחוששת ודוחה שינויים לבסוף מצאה את היכולת להשתנות ולו רק ע”י פלגים ושלוחות שונות אשר בקעו והתפתחו מתוך הקבוצות החברתיות אשר ניסו לעכב את השינויים כגון דתיים לאומיים אשר התפלגו מתוך החרדיות או למעשה רפואה אלטרנטיבית אשר התפלגה מתוך הרפואה השמרנית והפוליאמוריה אשר התפלגה מתוך הזוגיות השמרנית.

 

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא ההתחדשות

כאשר מבצע האדם שחרור, מפנה מקום הוא לחוויות חדשות להיכנס אל תוך מעגל חייו.
התחדשות מביאה את האדם לשינוי המיוחל, אל עבר מטרת חייו, וכך יכול אותו האדם לצאת אל דרכו המשופרת.

קרא עוד »
ההקשבה

תיקשור בנושא ההקשבה

לעיתים, בעת המסוימת אשר נמצא האדם המסוים בתדרים מסוימים אשר אינם התדרים הסטנדרטים שאותם הוא רגיל לשדר בהם ולקלוט בהם וכך שבעת שעוסק האדם בפעילות

קרא עוד »

תיקשור בנושא העדינות

העדינות. האבחנה המסוימת אשר מאפיינת באופן כללי את ההבדל המהותי והמשמעותי בין גבר סטנדרטי לאשה סטנדרטית הינה העדינות. יש לה לעדינות מספר אלמנטים אשר נובעת

קרא עוד »