הפחד

הפחד

הפחד.

הפחד מפני הלא נודע, הפחד מפני המסתורי והקשה, הפחד מכל מה שאין עליו שליטה, או הפחד מאובדן השליטה. כל מה שאין לחזות לעתיד מהווה אלמנט של פחד ושל חוסר ידיעה.

מתוך כל התחושות השליליות שהרי ברור ומובן כי לפחד יש שלוחות בכל אחד ואחד מהם.

הפחד הינו האלמנט החזק ביותר מכל הרגשות השליליים וידוע שלפחד יש אלמנטים ואפקטים שמובילים את האדם למקומות קשים מאוד ובלתי נתפסים מבחינתו.

הפחד מפני הבלתי נודע, פחד המוות, הפחד הנורא והמשתק מפני בשורות רעות, הפחד מפני מלחמות, הפחד מהתמודדות עם דברים והפחד לא להצליח הרי הוא הפחד שגורם לו לאדם לעמוד במקומו ולא להעז לעשות דברים.

למעשה ישנם אנשים אשר חיים את כל חייהם בפחד, הלוא הוא הפחד מפני שינויים ואובדן המקום הבטוח.

הפחד יכול לסחוף אחריו אומות שלמות בהתנהגות מסויימת והפחד כמובן ולפני הכל יתבטא בכל מיני אלמנטים וצורות גופניות לרוב בלתי נשלטות.

לפחד יש נוכחות בשנאה, בקנאה, בשקר והכזב, בחרדת הנטישה והפחד גורר בעקבותיו את כל המחשבות הטורדניות לבצע חריש עמוק במוחו של האדם, מה שבדיעבד מסתבר כי הוא הגורם מספר אחד למחלות בעולם המודרני וכנראה גם בעולם הישן.

אך האם לפחד יש שליטה מאחר והפחד הינו למעשה יצר קדמון ובדומה ליצרים קדמוניים נהגו תמיד לחשוב כי אין שליטה על יצרים קדמוניים כי הם טבועים בנו באופן כל כך חזק עד כי ההרגשה כי הם חזקים יותר מאיתנו.

במקרה של הפחד השליטה בו יכולה לבוא באופן  של דימיון מודרך.

הפחד הינו תחושה אשר לא קיימת למעשה וקשורה בחשש שלנו מפני משהו שעלול לקרות, לכן אם הוא עדין לא קרה שהרי למעשה התחושה הינה מיותרת.

הפתרון איפה למצב של שליטה על הפחד היא לא להתיחס אליו מאחר ואנו יוצרים את הפחד מתוך כח הדימיון ואם נשכיל להסביר לעצמנו כי למעשה לא אנחנו מחליטים על דברים וכי מה שצריך לקרות קורה שאז באופן הגיוני אין סיבה לפחד.

אפשר להחליט שהפחד הוא רק תאוריה ולא מסוגל לשמש אותנו בשום צורה חיובית למעט בעת שאנו רוצים לייצר מצב כי מישהו אחר פוחד מאיתנו או ממעשה שנעשה שאז נגרום לו לחשוב כי נעשה אולי ואז אנחנו מייצרים את מה שנקרא – אלמנט ההרתעה אשר היה קיים כבר בראשית ימי האנושות ברמה קיומית גם של בעלי חיים אשר נהגו מנהגים מסויימים כלפי בעלי חיים גדולים ומפחידים מהם ולמשל הנחש אשר הינו למעשה חיה הרבה יותר קטנה מאשר היונקים, קיבלו מהטבע את היכולת להפחיד ולייצר אצל אוייביהם את הפחד המשתק ואז הם יכולים להקיש אותם ולנצח.

הכלבים נובחים ונוהמים וצורת הזנב שלהם שהינה אצלם המדד לרגש, מביעה פחד כשהוא מקופל בין הרגליים, החתול סומר את גבו כשהוא מפחד, על מנת לתת לעצמו צורה גדולה יותר ואף מפחידה על מנת להרתיע וכמובן עוד הרבה דוגמאות.

לאדם קיימת היכולת לדבר ואכן הוא לקח את היכולת הזו למקומות מאוד מתקדמים בכל הנוגע והקשור לפחד.

האדם יודע להשתמש ביכולת ההפחדה בכמה וכמה דרכים וכמה וכמה אופנים וביניהם ההפחדה הגופנית והיא גורמת לו לרצות להיות גדול גופנית ושרירי כך שאיש לא יעיז להתחיל איתו. או מי שפחות גדול ושרירי, משתמש ביכולות ההפחדה המילוליות באופן כזה של איומים.

ישנם איומים מפורשים ואיומים מרומזים אולם המשותף לשניהם הוא המטרה והשורה התחתונה שהיא לגרום פחד הרתעתי.

הבנקים משתמשים באלמנטים של הפחד כאלמנט חזק מאוד שישרת את מטרותיהם וכך גם חברות המוכרות מוצרי אוויר כגון חברות הביטוח אשר מוכרות פחד תאורטי להמונים.

הפחד להיות שונה, הפחד של מה יגידו עליך ועוד ועוד סוגים של פחד שהוא חלקי או מלא.

ממבט על נוכל להגיד כי הדרך למנוע פחד או לפחות לא לתת לו להשתלט עליך הוא להבין איך הוא בנוי וכיצד הוא פועל על המוח האנושי ברמת המניפולציה.

האדם הממוצע ילך ויבדק אצל רופא בתדירות גבוה רק על מנת לשמוע את מילות ההרגעה כי אין לו כלום ואז למעשה הוא לא פוחד שזה יקרה.

אך במידה והרופא לא ידע להתבטא באופן כזה שירגיע את האדם שאז הוא יקח את דבריו של הרופא ויהפוך אותם על פניהם ויקח אותם למקום של הפחד.

במילים אחרות אם הרופא לא מכבד את החולה ורוצה לייצר אצלו העצמה של הפחד שהרי יעשה זאת רק על ידי אמירת הדברים באופן שונה, בדרך כלל באופן כזה שידבר על אחוזים מסויימים וסטטיסטיקה של החלמה או ריפוי שהם בתקווה רבה יכולים לבוא לטובת החולה או לרעתו באותה מידה.

האם ניתן למצב את הפחד ככזה שיש יכולת לאנשים מסויימים להימנע ממנו ? בהחלט כן.

כפי שאמרנו כבר לפחד יש אלמנטים גופניים שבאים לידי ביטוי בדפיקות לב מועצות, בנשימה קצרה, בזעה קרה וביובש בפה.

בהיבט הרוחני הפחד מרגע שהאדם נוכח בהימצאותו מתחיל לייצר תרחישים שונים של “מה יהיה” או “מה יקרה אם” או “מה יקרה אם לא” ולכן הפתרון למחשבות הטורדניות המיצרות פחד היא למעשה מחשבות חיוביות וטובות.

מה יהיה – יהיה טוב, אין סיבה שלא יהיה טוב ולכן למעשה אין מקום לפחד.

צריך וחשוב מאוד להבין כי השליטה בפחד יכולה לעבוד היטב רק במקרה שקיימת אמונה בטוב, הווה אומר כי אנשים אופטימיים מטבעם באופן גורף, גם יפחדו הרבה פחות וגם יהיו להם הרבה פחות מחשבות טורדניות.

ניתן ללמד אנשים להאמין בטוב בכמה וכמה אופנים – ראשית, אם האדם הוא הגיוני, שאז בנקל ניתן להסביר לו ולשכנע אותו כי מה שצריך לקרות קורה ולמעשה אל לנו להקדים את המאוחר ולהתחיל לפחד גם אם הסיבה לפחד טרם קרתה, כמו נבואה שמגשימה את עצמה.

אם האדם הוא מאמין ורוחני שאז ניתן להסית את הפחד שלו אל המקום שבו הדברים כתובים ונקבעים ולכן שוב, אין סיבה לפחד.

ישנה נוסחה פשוטה שמדברת על איזון וחוסר איזון אנרגטי.

פחד גורם לייצור המוני של אנרגיות שליליות אשר גורמות לו לאדם להיות עם מטען שלילי ובעקבות כך לשרשרת של תחושות שליליות אשר סוחפות אותו כמו כדור שלג מתגלגל אל עבר החידלון וחוסר היכולת לפעול באופן חיובי.

ברור וידוע כי הפחד והיצר קשורים אחד בשני באופן ישיר.

היצר גורם לו לאדם לעיתים להזיז את הפחד הצידה ולנהוג באופן לא הגיוני ולהתגבר עליו.

לדוגמא, היצר הקדמון שנקרא “נקמה”.

אם למישהו יש את יצר הנקמה אשר מפעפע בו ולא נותן לו מנוח אז הפעולות אותן ינקוט, ינטרלו את הפחד כי כך באופן מוזר ואף מרתק אדם אשר יחשוש באופן רציונלי לעשות משהו קיצוני כגון מעשה נקמה, יפחד כי יתפס או מפחד שיבולע לו, שהרי אם היצר חזק מהפחד, כי הפחד ינוטרל במקרה שכזה.

אם גבר פוחד להיתפס בוגד באשתו אז הוא צריך רק לכבוש את יצרו ואז אין לו פחד אולם אם לא יכבוש את יצרו ולא יתאפק אז היצר חזק וגובר על הפחד והוא עושה מעשים שבאופן רציונלי לא היה עושה ורק מפחד שהוא יתפס או יתגלה.

הפחד הינו גורם לאנרגיות שליליות ולתחילתה של ההידרדרות.

יש להחליף את הפחד באלמנטים של אהבה, תקווה, שמחה, צחוק וחיוכים ואלו הם מנטרלי פחד ידועים.

עליך להיות בוטח ביכולות ההתמודדות שלך עם כל דבר וכך תוכל גם לעזור ולהשפיע על אנשים בדרך הבאה – עליך לנסות ולפענח מה גורם לו לאדם שלפניך לפחדים שלו, לחששות שלו, ואז תוכל גם ברגע הזה לסייע בידו ואף לגרום לו לעשות את מה שרצית שיעשה.

ניתן במקרה הצורך להסית את הפחד גם באופן זמני למקומות של להחליף את הפחד ברגשות אחרים ואז זה גם יצליח.

הפחד ניתן למיפוי ולשליטה כמו כל דבר אחר.

ניתן להמחיש פחד למישהו אחר כמו תרשים זרימה עם כל מיני אפשרויות ואופנים שונים אולם המשותף לכולם הוא כי כל עוד הפחד נמצא במשוואה, שאז יש להניח כי הדברים לא יצליחו.

הפחד הוא תאוריה שלילית לגבי יכולת היתכנות של דברים מסויימים לקרות או לא.

כלומר אם התאוריה לא תהפוך לכלל מעשה בפועל, אז לפחד אין מקום.

מכיוון שכך ברגע שהאמונה בטוב חזקה יותר מהכל הפחד לא יהיה קיים יותר.

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

אופטימיות

תיקשור בנושא האופטימיות

האופטימיות. דרכו ומסלול חייו של האדם האופטימי לעיתים קרובות היא דרך קלה יותר, נעימה יותר ומחויכת יותר. האמונה בטוב היא זו אשר משותפת באופן כללי

קרא עוד »
ההבראה

תיקשור בנושא ההבראה

משימת חייו של האדם, כל אדם באשר הוא, הינה למעשה כפולה ומכופלת וטומנת בחובה מגוון רחב של תחושות, רגשות, הרגשות, ומעל הכל חיבור מלא לתודעת

קרא עוד »

תיקשור בנושא הייאוש

כאשר מצוי האדם במצב של מצוקה קיצונית, מניף האדם המסוים דגל לבן ומכריז בכך על כניעה שהרי גם צעד אחרון של ייאוש לא יעזור ואז למעשה אפסה עבורו התקווה.

קרא עוד »