האנשים המוחלשים

האנשים המוחלשים

האנשים המוחלשים, שלכאורה נותנים את התחושה שהם לא יכולים להסתדר לבד בעולם הזה וזקוקים כל הזמן להגנות מצד אנשים אחרים.

בפועל הם מתכסים בכסות של אנשים קומבינטורים ושיודעים להסתדר הכי טוב בעולם.

למעשה הם נשענים על אנשים ומן הישוב ומנצלים אותם ושואבים מהם כל פיסה של חיוניות במעשה של צדקה, חסד ורחמים.

יש בו משהו באדם המוחלש והשקוף שנותן לנו תמונת ראי של משהו שלא היינו רוצים להיות ומשהו שהוא הדבר הנורא ביותר שיכול לקרות לנו כגון להיות קבצן שמקבץ נדבות או להיות אדם שמחטט בפחי זבל ומחפש אוכל.

זהו למעשה השלב הנחות ביותר שהאדם יכול להגיע אולם אין הדבר נכון כלל ועיקר מאחר והדבר הגרוע ביותר כבר קיים ביום יום שלנו כשאנשים מפרים פעם אחר פעם את הכללים של התנהגות בין אדם לחברו, כגון למשל חוסר כבוד הדדי, בין אדם לחברו, בין גברים לנשים, חוסר התנהלות הוגנת בעסקים, חוסר פירגון הדדי, חוסר סבלנות בוטה כלפי אנשים שנחשבים לרמה נמוכה ועוד הרבה מאוד דוגמאות של אנשים שלא מכבדים את השונה ואת האחר אבל מצפים מכולם להתנהג אליהם בצורה מכבדת ומכובדת.

מדובר למעשה שהם באפקט של התנהגות ראי.

אנו מקבלים מהיקום שיקוף מדוייק של איך לא היינו רוצים שיתנהגו אלינו.

אם אנחנו צופרים למישהו בכביש זהו בדיוק מה שפחות היינו רוצים שיעשו לנו, אם גבר בוגד באשתו זה הדבר הנורא ביותר שהיה יכול לקרות לו, אם אשה בוגדת בבעלה זה בגלל שלמעשה הדבר הנורא מכל היה אם הוא היה עושה לה אותו הדבר, זוהי פונקציה מעט מסובכת להבנה ולהפנמה אולם זהו אחד השלבים המורכבים והחשובים ביותר להבנה ולסיום של תהליך שיקרא – אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך, מדרגה נעלה בהחלט שבין אדם לחברו.

דומה הדבר ליכולת שלך להבין התנהגות מסוימת באופן תאורתי אולם אם זה פתאום נוגע לך באופן ישיר אז אתה מבין ומפרש אותו באופן שונה כי זה למעשה נוגע אליך ואז אתה רואה את הדברים בצורה ברורה. דומה שגבר בוגד באשתו ובבת זוגו, מספר רב של פעמים אך אינו מבין את משמעות הדברים אולם מספיקה רק פעם אחת שאשתו תבגוד בו והוא יעלה זאת ויבין באופן מוקצן את אופן הדברים עבורו.

מספיק שמישהו מרמה וגונב בתור אורח חיים מבלי שתהיה לו נקיפת מצפון אחת אולם אם פעם אחת מישהו יגנוב ממנו, שאז ירגיש את מעשיו במלוא עוצמתם.

עלינו לבחון כל הזמן מדוע דברים מסוימים מפריעים לנו יותר מדברים אחרים כי למעשה אלו תמונות הראי הפרטיות שלנו ואם יש משהו שחורה לנו או מעצבן, זהו למעשה משהו שעלינו להקדיש שניה של מחשבה מדוע ולקבל את התשובות.

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא המיומנות

לעיתים, נדרש אותו אדם לעזרה על מנת כי אותן מיומנויות יבואו לידי ביטוי ונאלץ הוא להשתמש באותן יכולות מסוימות על מנת להפעיל אנשים נוספים על מנת שאלו יפעילו עבורו את האלמנטים הנדרשים עבורו לצורך קידום מטרותיו.

קרא עוד »

תיקשור בנושא הפעלתנות

הניצוץ המסוים אשר מצוי באדם ואשר גורם לו פעם אחר פעם להפעיל את מערכות גופו והחיבור המיוחד אשר מאפיין אותו נקרא פעלתנות. למעשה בכל פעם

קרא עוד »