החלומות

החלומות.

בעוד האדם שקוע בשינה עמוקה וחולם הרי הוא חופשי ומשוחרר מנטל כלשהו, יכול הוא באופן חופשי לחלוטין לחוות חוויה אחרת אשר משתמשת מן האלמנטים הרבים אשר צובר במהלך חייו או גם מקבל רמזים וסימנים מיוחדים ומתחיל לפרש אותם בחלומו.

החלומות אשר תופסים כרבע מזמן השינה למעשה מציפים אל האדם דברים מסוימים אשר נפשו לא הספיקה לעסוק בהם עוד במצב הערות שלו אולם עדיין צריכה להתייחס אליהם בדרך כזו או אחרת ואז מצב השינה מאפשר את הזמן ואת המקום הבלתי קיים לכאורה אשר ניתן בו לעסוק בכל דבר וללא כל הפרעה.

מצב השינה והחלומות הינו כמו מצב היפנוטי ואשר בו מקבל האדם כמו תמונות מסוימות אשר יתכן וזוכר ממהלך יומו או חייו באופן כללי או כמובן גם דברים אשר קרו לו בגילגולי חייו הקודמים ואשר תת ההכרה שלו, הפעילה גם בזמן שגופו ישן ומוחו בהפסקה שהרי נשמתו עירנית ויושבת על המשמר וממשיכה לתפקד ולייצר מחשבות אשר כאמור מושפעת מכל מיני דברים שמעסיקים אותה.

ישנם לאדם מספר דברים של התמודדות עם חלומות וגם כמה הסברים ראציונליים לגבי מהות החלום ופישרו, שהרי אין ויכוח על כך שלא ניתן באופן קבוע לזכור חלומות אשר אינם מטלטלים באופן מיוחד ולכן זכורים היטב בדרך כלל רק חלומות עם עניין קיצוני כגון סיוטי לילה, חלומות ארוטיים, חלומות שבהם עושה האדם מעשים לא הגיוניים באופן קיצוני, סיוטים הינם בעלי יכולת הטלת אימה גדולה ופחד גדול על החולם ומקובלת הדעה כי בעת חלום אימה, סף החרדה והפחד של האדם הינו כה קיצוני עד שבמידה והוא חולם ומתעורר זה יהיה כתוצאה מפחד קיצוני אשר גרם לו להתעורר מתוך מקום של חרדה גדולה אשר החליפה מצב של פחד מוות ואם לא היה מתעורר שהרי היה יכול למות מפחד בשנתו כנראה מדום לב שהרי במקרה זה הוא היה פשוט מת מפחד בשנתו ולמעשה ההתעוררות המפחידה הצילה את חייו כאשר נשמתו הבינה שמתרחש אירוע קיצוני וכך למעשה גרמה לגופו להתעורר מבלי שיפגע חלילה.

קיימים כמו כן החלומות הארוטיים אשר מהווים למעשה חלומות אודות מעשים אשר לא מעז בעל החלומות לעשות בזמן הערות אלא רק במקום המוגן לכאורה כמו ראשו וחלומו האינטימי.

גברים ונשים מממשים פנטזיות מיניות בחלומם ולמעשה יש במעשיהם משום הגשמת פנטזיות בחלום עצמו.

גבר יכול לחלום אודות יחסי מין אשר הוא מפנטז אודותיהם במהלך היום ואז הדברים יופיעו בחלומו בעיקר ברמה של ארוטיקה בין אם מרומזת ובין אם מפורשת אולם קיימים גם חלומות אשר מפרטים לפרטי פרטים את ביצוע האקט המיני ואשר במקרים רבים קורות גם תגובות לא רצוניות במהלך החלומות הללו כגון זיפה חזקה אצל גברים וגירוי מאוד חזק אצל נשים ולמעשה יכולים הם להתעורר משנתם כאשר הם מגורים מאוד מבלי שמשהו חיצוני גרם להם לגירוי המיני אלא רק המתחולל בראשם, במוחם ובנשמתם.

בחלומות בעלי גוון מיני לא תמיד יש היגיון ולמעשה ניתן לאמר כי בחלומות הכל אפשרי והכל בא בחשבון כאשר אין גבולות ואין מגבלות וגם לדברים הפרועים והקיצוניים ביותר שיכול להעלות האדם על דעתו.

בחלומו יכול לעשות האדם ממש הכל. יכול ליפול מקומה עשירית ולנחות על שתי רגליו ולהמשיך לרוץ, יכול הוא למצוא את עצמו במקומות שלא היה מעולם ויכול הוא לעשות דברים אשר לא עשה מעולם ואולם במין הבלחה של רגע הדברים נראים מאוד מציאותיים ומאוד ריאליים ולרגע אחד נראים כאילו נלקחו מזמן וממקום אחר אשר אין לו שום מושג אודות איך ואיפה הוא נמצא.

בדרך כלל לא יהיה החולם לבדו בחלומותיו גם אם ביום יום שלו הוא טיפוס די מתבודד, בחלומות הוא יהיה עם עוד אנשים ולעיתים גם בתוך קבוצה גדולה של אנשים מאחר ובדרך כלל לחלומות אין איזו העדפה כזו או אחרת בדבר מה שמעדיף הוא בחיי הערות שלו.

מימד החלום ומשמעותו אינה אחידה עבור כל אדם ומשמשת עבורו כגון קשר בלתי מודע לתת המודע ולמסרים ויזואליים אשר היא מבקשת להעביר עבור אותו אדם בדרך אשר יוכל הוא לחוות דברים מסוימים ולהיווכח בהם על מנת כי יעשיר הוא את חווית חייו.

תפקיד החלום בפועל הוא כמו התמודדות מסוימת עם כל מיני הדחקות של מחשבות במצב הערות, פתרון של כל מיני מחשבות מורכבות אשר לא באות לידי ביטוי במשך היום ואשר זמן החלום הוא זמן מצויין על מנת להתעמת איתן.

ישנה הפרדה ברורה בין מצב של חלום ובין מצב של פנטזיה אשר חושב עליה האדם בזמן היותו ער אולם מחשבתו מוסתת מן הדבר אשר עושה הוא באותו רגע אולם מבחינת הפעילות של גלי המוח שלו זוהי למעשה פעילות דומה.

כלומר מצב שבו האדם ישן וחולם ומצב שבו האדם ער ומפנטז הינו מבחינה פיזיולוגית זהה.

יכול אדם מסוים לדמיין דמיונות עת יושב הוא ועוצם את עיניו וכמו צופה הוא בסרט על עצמו או על אנשים שאותם הוא מכיר ולמעשה חולם הוא חלום מבלי שיהיה הוא במצב של שינה קלאסי, זוהי פשוט התמקדות מסוג שונה ותמונות מסוימות שהמוח מעביר יכולות להמחיש רעיון שלם אשר מועבר הן באמצעות המחשבות האקטיביות והן באמצעות החלומות.

האדם סיגל לעצמו משמעות מאוד מסוימת ויחס מאוד שונה כלפי נושא החלומות ומהווה הדבר סוג של חוויה מעניינת ושונה עבורו, מקובל כי שינה אשר מתעורר ממנה האדם ואשר היה באמצע חלום נפלא שהרי ישאף להירדם שוב ולהמשיך את אותו חלום מאחר וכנראה דברים מסוימים אפשריים בעבורו רק בחלום ולא במציאות ואולם קיימים גם אנשים אשר החלומות הינם רק חידוד ודיוק מסוימים עבור דברים שהיו עושים גם במציאות.

אומרים שלכל אדם יש חלומות אשר חולם הוא ומהווים עבורו דברים לא ממומשים, שהרי הוא לא יכול לבצע אותם אבל לפחות הוא יכול לחלום עליהם כמו כן קיימים אנשים אשר אמורים ורוצים להפוך את הדברים אשר חלמו למצב שבו הם מקבלים רמזים וסימנים  אודות דברים מסוימים ולכן החלום הוא עבורם המלצה וגם תזכורת לגבי דברים שהם רוצים לעשות גם במציאות אשר לעיתים מתערבבת עם הדימיון ולכן יש הרואים בחלום כמו הקדמה מסוימת למה שיתרחש במציאות.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא העדינות

העדינות. האבחנה המסוימת אשר מאפיינת באופן כללי את ההבדל המהותי והמשמעותי בין גבר סטנדרטי לאשה סטנדרטית הינה העדינות. יש לה לעדינות מספר אלמנטים אשר נובעת

קרא עוד »

תיקשור בנושא ההסתגלות

ההסתגלות. בראייה הכוללת, בין אם הראיה המרחבית או בין בראייה שמעבר, האדם הסטנדרטי עוסק רוב זמנו ומשך חייו בתהליכים שונים של הסתגלות למצבים מסוימים, בין

קרא עוד »
תקשור בנושא השיגרה

תיקשור בנושא השיגרה

כוחה של השיגרה היא להמחיש את כוחם של הדברים אשר הינם מובנים מאליהם ואשר לא מוערכים מספיק. השיגרה מאפשרת לאדם להבין כי במידה והוא מרגיש

קרא עוד »