הזוגיות

קשר אשר מתקיים בין בני אדם ומקובל בדרך כלל בין גבר לאשה אולם מתקיים גם בין גבר לגבר או בין אשה לאשה.

הקשר הזוגי הינו למעשה סטטוס אשר מקיים מערכת יחסים מוגדרת ומחייבת באופן מסוים ולפי הגדרה אשר יכולה גם להשתנות מרקע לרקע או מתקופה לתקופה.

בניית הקשר הזוגי מתרחשת לעיתים בשלבים מהירים וגם לעיתים בשלבים איטיים, כל זוג על פי המאפיין אותו ואת מבנה האישיות הספציפי שלו.

לעיתים קשר זוגי מסתיים בפרידה ולעיתים קשר זוגי ממשיך אל עבר מיסוד והגדרה חוקית של נישואין אשר מקובלים כיום כהלך חוקי של מיסוד הקשר הזוגי ואף יכול להתקיים אצל זוגות ממין אחד ולא רק בצרוף של גבר ואשה.

עם זאת ניתן לאמר כי הזוגיות כמו גם מוסד הנישואין שינה בעבר, משנה כיום ואף ישנה רבות בעתיד את מהותו ואת תכניו וכמובן גם את הגדרותיו וכי זהו למעשה מדד מסוים המעיד על משמעות מערכות היחסים בעולם.

הקשר בין גברים לנשים הינו מורכב ובעל רבדים עמוקים ושונים ואין קשר אחד דומה למשנהו מאחר וכאשר קיימת תחושה של חיבה ואינטימיות בין שני בני אדם ולשניהם יש רצון להיות זה במחיצתו של זה אזי ניבנת לה תשתית ראויה של זוגיות וכי בין היתר נבנית לה המערכת הזוגית אט אט ואשר כוללת בתוכה מספר אלמנטים נוספים כגון משיכה מינית, תשוקה, אכפתיות, הקשבה ורגשות נוספים אשר מתחזקים את הקשר והחיבור בין שני בני הזוג.

זוגיות בין גבר לאשה היא הנפוצה ביותר והמשמעותית ביותר בזכות העובדה כי החיבור המיסטי ביניהם הינו הבסיס, ובא לידי ביטוי בזוגיות הראשונה של המין האנושי שהוא זיווג אשר התרחש בגן עדן בין האדם הראשון ובין חווה ואשר שם למעשה החלה האנושות להתקיים עם כי לא ניתן להגדיר את אדם וחווה כזוג נורמטיבי מאחר והם לא הצליחו לשמר ביחד את מה שהתבקש מהם וביצעו טעויות ושגיאות לרוב ואשר אם היו חיים כיום סביר להניח שקשר הזוגיות ביניהם היה מתפרק אלא שלהם לא היו אלטרנטיבות מסביבם.

למעשה כל קשר זוגי מחייב מספר אלמנטים אשר יהוו את סך רכיבי הקשר כגון יכולת הכלה הדדיים, או לפחות יכולת הכלה של צד אחד כלפי הצד השני, אכפתיות הדדית או לפחות אכפתיות של צד אחד כלפי הצד השני, משיכה ותשוקה הדדית או לפחות משיכה ותשוקה של צד אחד כלפי הצד השני, אינטרס משותף הדדי או אינטרס של צד אחד מן הצד השני וכאשר קיימים האלמנטים הללו שהרי למעשה מתקיימת לה זוגיות אשר מתבססת על אכפתיות, משיכה ותשוקה, וכמובן אינטרס יכולה להיות טובה ומספקת ואולם מאחר ומדובר ביצור המורכב עד מאוד שנקרא האדם, מגוון האופציות האינסופי של מערכת היחסים הזוגית נתקלת ברוב המקרים גם בפערים גדולים מאוד הבאים לידי ביטוי בכל זוגיות ואשר מייצרים לא פעם ריחוק מסוים אשר מהווה לרוב את הסיבה לכך שלעיתים קרובות קשר זוגי לא מחזיק מעמד ולא שורד ומכיוון שכך קיימים מקומות וקימות אמונות אשר מקדשות זוגיות ואף מאלצות מיסוד שלו באמצעות נישואים אשר מכניסים את הזוגיות למסגרת כופה.

האדם הינו מטבעו ומעצם בריאתו יצור סקרן ודינאמי ולכן בעל נטיה טבעית לרצון למספר מערכות זוגיות ואולם מאחר והדבר אינו מקובל ואף מהווה מקור לבעיות אשר נובעות הן מרכושנות, קנאה ועוד גורמים שלילים, נדיריםמאוד המקרים אשר יכולים להתקיים בפועל אולם בעת הזו יש כמובן ניצנם ראשונים הבאים לרמוז על העתיד ממקום של פתיחות גדולה ומסמוס האמונות הישנות ודפוסי החשיבה וההתנהגות הישנים והלא רלוונטיים ברובם. למעשה זוגיות כפויה אשר מתרחשת ממקום לא נכון לא תשרוד בעתיד והדבר היחידי הרלוונטי יהיה מהות וטיב הקשר בעוד שגם מוסד הנישואים עצמו ישנה פנים ויהפוך פחות ופחות רלוונטי אצל אנשים אשר יגדירו את עצמם לא דתיים ומוסד הנישואים האזרחיים למעשה ילך ויתפשט בעוד שהאלמנטים המשפטיים יהיו יותר ויותר משמעותיים ומכיוון שכך יהיה למעשה הסכם ממון אשר יהווה את הביטחון המסוים שהאופי האנושי והסביבה המשתנה ידרוש ואולם מוסד הנישואים כמו שהוא היום לא ישרוד.

הקשרים הזוגיים המוכרים כיום הינם לא מעטים, זוגיות מונוגמית הנפוצה ביותר ואשר מתקיימת בין שניים בלבד.ביגמיה אשר מדברת על זוגיות של גבר אחד להרבה נשים ואשר מקובלת הייתה לפני אלפי שנים אולם גם היום במספר מקומות בעולם ומתבססת על תרבות פטריאכלית שהינה נפוצה במקומות שבהן לגבר יש יכולת כלכלית ורצון להחזיק מספר בנות זוג ואף רצון למספר גדול של צאצאים, קיימת הזוגיות המטריאלית אשר הינה ההפוכה ומקובלת הרבה פחות ומעט מאוד.

ואולם מקובל לחשוב כי עבור זוגיות דרושים גם אלמנטים רגשיים לא מעטים כגון אהבה, חיבה וכו כאשר מקובל לחשוב כי הקשר הזוגי איננו יכול להתקיים ללא אותם אלמנטים ואולם ממבט על ניתן בהחלט לציין כי מערכת יחסים זוגית בנויה רובה ככולה על אינטרסים וניצול הדדי אשר היא למעשה מחזיקה את רוב מערכות היחסים אשר מוגדרות כזוגיות וזאת מאחר ואם האינטרס הינו חזק ומשמעותי ומשרת את שני הצדדים אזי יחזיק מעמד וישרוד.

אין בעובדה זו למוסס את נושא הזוגיות מאחר והאינטרס הינו מובן וברור אצל הגבר ואצל האשה וגם מה ששניהם מגדירים לעצמם כאשר הינם מצווים בזוגיות.

האשה צריכה שבן הזוג שלה יספק לה בטחון, אמונה במה שהיא, וכמובן שצריכה היא לחוש כי הוא מעורר בה רגשות מוסויימים כגון חיבה מסוימת, חום, אוזן קשבת ואילו הצרכים של הגבר נעים סביב הצרכים הפיזיים בעיקר.

הקשר הזוגי מתחיל בדרך כלל בתדר חזק של משיכה ואשר עם הזמן נחלש אולם מתייצב למעשה תדר אחר שהוא למעשה יוגדר כהרגל. כוחו של ההרגל במערכת היחסים הזוגית הינו למעשה האלמנט הדומיננטי ביותר אשר מחזיק את הזוגיות לרוב.

כפי שצוין עבורך בעבר ההרגל הינו למעשה מודל התנהגות מסוים אשר גורם לו לאדם להתנהג באופן מסוים מתוך נוחות ולא מיתוך מקסום האפשרויות העומדות לראשותו בכל רגע נתון ובהרגל הסטנדרטי קיים גם אלמנט הנוחות והעצלנות.

ולכן כאשר מערכת זוגית הופכת להרגל בין אם זה הרגל טוב או הרגל רע זהו עדיין הרגל.

ההרגלים הזוגיים הינם אלה אשר זוג חי לפיהם ומתחלקים למספר הרגלים כגון שינה משותפת, טיולים משותפים, מריבות על נושא מסוים, אמונות משותפות ועוד כהנה וכהנה.

ברגע שזוגיות נכנסת לתחום של הרגל שאזי קיים סיכוי רב שאחד מבני הזוג לפחות ישאף לשנות את ההרגל מאחר והרגלים הינם משעממים ולא מעניינם דיים.

במקרה כזה של שבירת הרגלים שהרי יבוא הדבר לידי ביטוי בדרך כלל ברצון של אחד הצדדים לשנות ולנסות דברים חדשים כגון בני זוג אחרים אשר יכולים להוות אולי תחליף ראוי לזוגיות הנוכחית אשר איננה כה אטרקטיבית כפי שהיתה בראשיתה ובהתהוותה.

במידה ומתקיימים שלושת האלמנטים של האכפתיות, התשוקה והאינטרס במידה מספקת עבור בני הזוג אזי הם לא ישאפו לסיים אותה אלא רק לגוון אותה ולהכניס עניין משותף אל תוכה אשר יגבירו את התשוקה למשל ואז באופן טבעי היא משנה את פניה ואת צורתה.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

השיפוטיות

הצורך לשפוט אנשים אחרים על התנהגות מסוימת הינה באופן שבו מותח אני ביקורת על עצמי בעצם.

קרא עוד »
הכבוד

הכבוד

הכבוד הוא ראשית כל ולפני הכל התנהגות ונורמה אשר מושרשת בתוך נושא חינוך והערכים של מסורת ושל אמונה שקיימים דברים אשר הינם משמעותיים והתנהגות מכבדת הינה גם כלפי אנשים ואמונתם וגם כלפי אנשים ודרך התנהגותם החיצונית.

קרא עוד »
החלוקה

תיקשור בנושא החלוקה

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את החלוקה כאשר עושה האדם את דרכו בינות דרכים לא סלולות ותוהה הוא בליבו האם הולך הוא בדרך הנכונה עבורו,

קרא עוד »