הנאמנות

על פי רוב, נאמנות נתפסת כתכונה אמינה ואנושית, אולי הכי חיובית והכי חשובה שקיימת.
נאמנות איננה רק אמינות במלוא מובן המילה כי אלא גם אמירת האמת, הגינות, הוגנות וכמו כן חוסר בגידה ובאופן מדוייק וברור.
גם בצבא תכונה כגון אמינות נחשבת לתכונה מאוד חשובה ואין כמובן צורך להכביר במילים על אמינות בעסקים שהיא נחשבת לראשונה במעלה ולחשובה מאין כמותה.
מכאן שאמינות ונאמנות הינן תכונות מהותיות ביותר. נאמנות הינה לעיתים תכונה אשר יכולה להתפרש בפועל גם כעקשנות בצידקת הדרך, גם אם אין סיבה כל כך טובה מאחר ונאמנות הינה מעל הכל היגיון, להיות נאמן הינה לעיתים תכונה שיכולים ליחס לכלב ואז המשמעות הינה אולי מעט שלילית כי הנאמנות של הכלב איננה הגיונית כי אם טבועה בו וגם כלב שמתעללים בו ומכאיבים לו ישאר נאמן לבעליו וכל זאת ללא שיהיה הכלב שם את רגשותיו או את ההיגיון לפני הכל אלא את הנאמנות ותו לא.
נאמנות בסופו של דבר היא תכונה אשר כנראה יכולה להיתבסס גם על רגשות כגון פחד וחשש ממה שעלול לקרות אם לא תהיה נאמן.
במילים אחרות אפשר להיות נאמן ולא מתוך בחירה או מתוך ערכים או אמות מידה אלא אך ורק מתוך החשש מה יהיה אם לא תגלה נאמנות.
האם למעשה יש פה ערכים כפולים וצביעות, האם כאשר מגלים את אותה תכונה בדיוק אבל מתוך מניעים שונים נחשב הדבר לאותו דבר בדיוק? האם נאמנות טבעית ונאמנות כפויה הינה אותה סוג של תכונה? כנראה שלא.
נאמנות או אמינות הינה תכונה הנובעת מתוך רגש והנאמנות עצמה איננה רגש.
תכונות אופי של אנשים אשר נובעות מתוך הרגש, נובעות מתוך האור ותת ההכרה והן אלו אשר מעניקות גם את כל התכונות האנושיות הטובות והרעות.
ואולם אם נרצה לנתח את ההתנהגות האנושית בהיבט הרחב של המילה נגלה למרבה ההפתעה כי נאמנות היא לא תכונה מולדת אלא אך ורק תכונה שמגיעה ממקום של חינוך וערכים.
האם נאמנות הינה למעשה אך ורק חוסר שקר?
אמינות במערכת יחסים זוגית תתבסס בראש ובראשונה על חוסר שקר ונאמנות מינית.
התכונה הזו נדירה בימנו ואף היא כאמור מבוססת על פחד וחשש ממה עלול לקרות לאותו אינדיבידואל אשר מתנהג באופן שעלול להתפרש כלא אמין וזה כמובן לשקר, לבגוד, לרמות ועוד תכונות אופי אשר מראות חוסר אמינות וחוסר תום לב.
אנשים אמינים יעריכו תכונות של אנשים אמינים ונאמנים ואף ירצו להיות בחברת אנשים כמותם.
אנשים שמבוססים על שקר וחוסר נאמנות, יעריכו אף הם תכונה כזו כי קל להם יותר עם כאלה אשר אינם כמותם.
אמינות ונאמנות מלשון א.מ.ן כלומר זוהי תכונה אלוהית לכל דבר ועניין.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא ההתרפקות

כאשר מגיע האדם לעיתים לנקודות מסוימות בדרכו שבהן חש הוא מוצף רגשית, שהרי ברגעים אלו, נזקק הוא, כבדרך הטבע, לאדם מסוים אשר יוכל הוא להתרפק עליו.

קרא עוד »
מי הוא מנהיג

תיקשור בנושא המנהיגות

מנהיגות לוקחים ולא מקבלים, והכוונה הינה כי בסופו של דבר במידה ואין תכונות מולדות אצל המנהיג שאז הדברים יתגלו במוקדם או במאוחר והמנהיג לא ישרוד ויחזיק מעמד.

קרא עוד »

תיקשור בנושא המשמעות

כאשר חש האדם כי אין לו הבנה לגבי משמעות הדרך אותה עושה הוא, שהרי יכול הדבר לערער אותו ולגרום לו להסס לגבי כל דבר כמעט אשר יעלה על דעתו .

קרא עוד »