האמונות הטפלות

ידוע כי האמונות הטפלות הינן הדרך ההגיונית ביותר להתמודד עם כל מה שלא הגיוני ולא מקובל.

בימים שעברו כבר מן העולם שלטו האמונות נטפלות בקרב אנשים קטני אמונה והם עשו באמונות הללו כעין חוקים אשר הלהיטו והפעימו את ליבם קטן האמונה.

אמונה טפלה אחת היתה צד מכשפות.

נשים אשר תוייגו בתור מכשפות, זכו ליחס נוראי, אישה אשר היתה בעלת תכונות מסויימות היתה מקבלת תדמית מסוימת וזאת בגלל שהיא היתה יפה מאוד, חכמה מאוד, פיקחית למדי, חריפת לשון וכמובן גברים היו מתאהבים בה ורוצים את חברתה ולא מעט גברים היו נהוים אחריה ונוטשים בעוברה את בנות הזוג שלהם.

כמובן שנשים פשוטות מן העם אשר היו מאבדות בעקבות כך את בעליהן ובני זוגם הוציאו לנשים אלו שם של מכשפות שצריך לרדוף אותן ולשרוף אותן על המוקד וזה אכן מה שהיה קורא בפועל.

למכשפות היה יוצא שם רע ביותר אולם כיום האם התמונה כל כך שונה? לא בהכרח.

אמנם אין שורפים אנשים במדורה רק בגלל דברים שמיוחסים להם אולם את המכשפות המודרניות של היום יודעים להעניש בעונשים אחרים.

המכשפות המודרניות של היום הינן נשים חזקות ומוצלחות, רהוטות והכי חשוב לא צריכות גבר על מנת להצליח בחיים, מסתדרות הן באופן עצמאי ללא צורך להשענות תלותית על גבר כלשהו ובאופן טבעי הן מעוררות קנאה ומושכות אליהן אש בדיוק את אותה אש אשר פעם הציתו על מנת לשרוף אותן.

האמונות הטפלות גורמות לאנשים לנהוג כלפי אנשים אחרים אשר מתוייגים אצלם באופן מסויים בצורה שונה ממה שמקובל. האמונה הטפלה היא למעשה סוג של כסות הגיונית לדברים לא כל כך הגיוניים.

אמונה טפלה מונעת על ידי פחד. הפחד מונע על ידי בורות ונבערות.

דוגמא בולטת ביותר לאמונה טפלה מובהקת היא הגזענות. גזענות מונעת מפחד, הפחד מפני השונה.

השונה ממך נובע כתוצאה מזה שאתה עלול בצורה מסויימת להיות כמו מה שאתה פוחד ממנו.

גזענות היא תוצאה של אמונה טפלה וכתוצאה של פחד מהשונה ממך.

היהודים סבלו מגזענות במשך כל התקופות ואף הסאה הודגשה היטב באמצע המאה הקודמת בעת מלחמת העולם השניה אולם אם ננסה להבין את הסיבות אשר גרמו לשואה הנוראית לקרות שהרי נגיע למסקנה כי יהודים אשר לא השכילו לראות את הנולד ולברוח מכל אותן מדינות אשר אראה השואה נטלו את גורלם בידם ונשחטו.

למעשה כיום ברור כי ללא השואה לא היתה קיום מדינת ישראל כפי שהיא כיום ולו רק בזכות כל אותם יהודים בעלי יכולות עצומות אשר עלו אז לארץ ישראל בתור שארית הפלטה והיו בעלי יכולת נהדרת להקים פה בארץ ישראל את החלום הציוני.

גזענות ואמונות טפלות נחשבות לתכונות רעות ביותר ומי שנחשד בהם מתוייג באופן רע ושלילי ביותר. אולם אם מסתכלים על התמונה הגדולה ניתן להגיד באופן מלא כי גם אם לא מבינים בהתחלה את משמעות הדברים, אפילו עניין כבד ביותר כמו השואה גרם בסופו של דבר לשיבת העם היהודי לארצו.

כך גם כל מאורע שלילי ובעל אימפקט גדול מאוד לא מתקבל באופן הגיוני בהתחלה אולם באופן קבוע לאחר שתי דורות המשמעות תמיד מקבלת מימד הגיוני ונכון יותר, כדוגמת השואה.

תמיד עולה השאלה אם לא היה ניתן לחסוך את כל מיליוני הנרצחים, עובדתית התשובה היא שלילית.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא ההצטדקות

משמעות ההצטדקות הינה כי נדרש עבור אותו אדם סך של סיבות טובות ומוצדקות והוכחת אופן התנהגותו וצורת דיבורו המסוימת וכך שאם הוא מצליח להוכיח בפני אנשים אחרים כי הוא צודק.

קרא עוד »